Sectoarele de autostradă care ar trebui să se inaugureze în 2019/ Peste doi ani am putea ajunge la nivelul de acum 12 ani al Ungariei
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România garantează că vom avea o mie de kilometri de autostradă peste doi ani. Chiar şi aşa, asta nu ar însemna decât că ajungem la nivelul de acum 12 ani al Ungariei, o ţară oricum de două ori şi jumătate mai mică decât a noastră.
Viorica Dăncilă, premier, în ianuarie 2018: „Vom finaliza în următorii ani 350 de km de autostradă şi 250 de km de cale ferată.”
Aceşti kilometri de autostradă promişi sunt mai degrabă utopici. Şi asta fiindcă, potrivit planurilor autorităţilor, ei ar urma să fie construiţi şi deschişi traficului până în 2020. Greu de crezut că acest lucru se va întâmpla având în vedere că, în 2019, teoretic, vor fi inauguraţi puţin peste o sută de kilometri de drum de mare viteză.
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR, în decembrie 2018: „La un calcul sumar, vorbim de 116 kilometri, şi aici vorbim de două loturi pe Sebeş – Turda, cele două loturi pe Lugoj – Deva şi mai vorbim de alte sectoare de autostradă, care sunt în lucru acum”.
Concret, în 2019, ar trebui să se deschidă:
A1, Lugoj – Deva Lot 2, între Coşeviţa şi Margina – 4,39 km
A1, Lugoj – Deva Lot 4, între Şoimuş şi Ilia – 22,14 km
A1, Lugoj -Deva Lot 3, între Ilia şi Coşeviţa – 21,14 km
A3, Târgu Mureş – Ogra, Lot 1, între Târgu Mureş şi Ungheni – 4,5 km
A3, Ogra – Campia Turzii, Lot 2, între Iernut şi Cheţani – 17,9 km
A3, Ogra – Campia Turzii, Lot 3, între Cheţani şi Câmpia Turzii – 15,69 km
A3, Comarnic – Brasov, Lot 5, între Râşnov şi Cristian – 6,3 km
A10, Sebeş – Turda, Lot 1 – 17 km
A10, Sebeş – Turda, Lot 2 – 24,25 km
Pentru unele dintre aceste segmente de autostradă, termenul finalizare a fost deja amânat. Şi nu este exclus ca acest lucru să se întâmple din nou.
De pildă, în cazul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj Deva, care are puţin peste 20 de kilometri, lucrările de construcţie au început în toamna lui 2013.
Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: „Noi, în momentul în care vorbim despre deschiderea unor kilometri de autostradă, ne bazăm de fapt pe graficele de lucrări pe care constructorii le prezintă la începutul anului şi tocmai de aceea va trebui să avem o discuţie foarte exactă cu ei şi, fără ascunzişuri, pentru că n-are rost să ne promită kilometri de autostradă la începutul anului şi după să ne trezim la sfârşitul anului că noi trebuie să dăm explicaţii pe ce nu au construit ei”.
Ionuţ Ciura, Asociaţia Pro Infrastructura, în decembrie 2018: „Avem nevoie de vreo 3.000 de kilometri de autostradă şi drumuri expres în România”.
Liviu Dragnea, preşedinte PSD, în decembrie 2018: „Unul dintre obiectivele uriaşe pe care le aveţi, doamna prim-ministru, este ca două autostrăzi să plece din Bucureşti şi să ajungă deja în Vest, prin Borş şi prin Nădlac. Autostrada Moldovei de care s-a vorbit aici, Autostrada Unirii, Autostrada Sudului, Autostrada Bechtel, Craiova-Piteşti, Sibiu-Piteşti”.
Cabinetul Dăncilă speră să realizeze marile proiecte de infrastructură prin parteneriat public privat. Asta înseamnă că fondurile sunt asigurate de constructor, care-și recuperează apoi investiția prin introducerea unei taxe de drum.
Sursa Digi24
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Cum va fi vremea mâine în România: Prognoza meteo pentru sâmbătă, 24 mai 2025 Meteorologii au emis o nouă atenţionare Cod galben de instabilitate atmosferică temporar accentuată, valabilă până sâmbătă, 24 mai 2025, la ora 6.00, aproape în întreaga țară. De asemenea, o informare de averse şi vijelii pentru toată România va expira luni, 26 […]
E jale! Fondurile UE riscă să fie suspendate: România este singurul stat care nu a trimis raportul de progres privind reducerea deficitului
E jale! Fondurile UE riscă să fie suspendate: România este singurul stat care nu a trimis raportul de progres privind reducerea deficitului Statele membre ale Uniunii Europene au depus până pe 30 aprilie acest raport, care prevede progresele în ce priveşte ţintele de deficit şi implementarea reformelor şi investiţiilor asumate prin planurile fiscale. România nu […]
Veste șoc! Donald Trump ameninţă Uniunea Europeană cu tarife vamale de 50% de la 1 iunie 2025
Veste șoc! Donald Trump ameninţă Uniunea Europeană cu tarife vamale de 50% de la 1 iunie 2025 Preşedintele Statelor Unite ale Americii, Donald Trump a ameninţat, vineri, 23 mai 2025 Uniunea Europeană cu un tarif de 50% pentru produsele europene importate în SUA începând cu data de 1 iunie 2025, afirmând că negocierile actuale „nu […]