Rămâi conectat

Economie

Scandalul alocării şi returnării banilor către judeţe şi primării

Publicat

în

    Kelemen Hunor, prin declaraţiile făcute presei sâmbătă, demonstrează că este foarte departe de ceea ce se aşteaptă de la un preşedinte de organizaţie politică. Niciodată un UDMR-ist nu a dat dovadă de atât tupeu, ipocrizie şi deturnare a realităţii.
lPentru ce vrea să dea guvernul în judecată?
Preşedintele UDMR, Kelemen Hunor, vrea să acţioneze în justiţie Guvernul României pentru decizia luată în urmă cu câteva zile, prin care beneficiarii sumelor de bani obţinute prin HG nr. 255, din 3 aprilie 2012, trebuie să le restituie. Cu ce argument vine domnul Kelemen Hunor? „N-a fost nicio împărţire politică. Eu nu am numărat primăriile şi cine conduce primăriile. Eu cred în continuare că pentru orice comunitate locală unde există proiecte europene, unde există arierate se pot găsi resurse financiare fără să ţii cont de culoarea politică a primarului”, a afirmat liderul UDMR. O declaraţie frumoasă, poate pentru uz extern, unde poate fi şi crezută. Realitatea este însă cu totul alta şi îl contrazice flagrant pe fostul ministru, care, doar dacă ar fi citit presa, ar fi trebuit, din decenţă, să tacă. Cum n-a făcut-o, îi reîmprospătăm memoria. UDMR a primit bani în TOATE localităţile urbane unde are primari şi pentru toate consiliile judeţene pe care le conduce – 36.709.000 lei – în timp ce, în mediul urban, primăriile conduse de PSD şi PNL au primit în total 6.224.000 lei şi nici un leu la consiliile judeţene.
l23 milioane lei UDMR – zero lei USL!
Dacă este să ne luăm după domnul Kelemen Hunor, banii nu au fost împărţiţi după culoarea politică, ci în funcţie de proiecte şi nevoi. Totuşi, domnul Kelemen uită să mai spună ceva: toate cele 4 consilii judeţene conduse de UDMR au primit bani, în timp ce toate cele 20 de consilii judeţene conduse de preşedinţi PSD şi PNL nu au primit nici măcar 1 leu. Oare cele 20 de consilii judeţene conduse de PSD şi PNL să nu fi avut nicio nevoie financiară, niciun proiect european? Dar, în concepţia lui Kelemen, nu este vorba de împărţire pe criterii politice. Vă prezentăm datele concrete, raportul UDMR – USL la alocări de fonduri la consiliile judeţene.
lSituaţia la consilii judeţene
După alegerile locale din 2008 s-au înregistrat următoarele rezultate: PSD – 17 preşedinţi, PDL – 14, PNL – 5, UDMR – 4, FDGR – 1.
lCum s-au alocat banii în aprilie 2012:
16 consilii judeţene PSD – 0 lei; 4 consilii judeţene PNL – 0 lei; 4 consilii judeţene UDMR – 23.280.000 lei. Au primit bani – Consiliul Judeţean Bihor (2.000.000 lei), unde preşedintele a trecut de la PNL la PDL, şi Consiliul Judeţean Iaşi (1.000.000 lei), unde preşedintele a trecut de la PSD la UNPR.
l7 municipii UDMR – mai mult decât 44 municipii PSD+PNL
Tot domnul Kelemen Hunor ar trebui să explice, dacă este vorba de o coincidenţă sau altceva, faptul că TOATE cele 7 primării de municipii conduse de UDMR au primit bani prin HG 255/2012, în timp ce din 44 de primării municipale conduse de PSD şi PNL, doar 4 au primit bani. Iar din cele 4 primării care au primit bani, una este în localitatea de unde sunt bunicii ex-premierului Ungureanu (Dorohoi – primar PSD), iar una (Medgidia – primar PNL) a primit bani pentru că este într-o zonă vizitată de militarii americani de la baza Kogălniceanu. Fără aceste „calităţi”, probabil că nu ar fi primit vreun leu.
lSituaţia la municipii: În 2008, PSD a câştigat 30 de primării, PNL – 23 de primării şi UDMR – 7 primării.
lCum s-au alocat banii în aprilie 2012: o primărie PSD – 160.000 lei; 25 primării PSD – 0 lei; o primărie PSD, trecută la PDL – 1.000.000 lei; o primărie PSD, trecută la UNPR – 800.000 lei; două primării PSD cu primari retraşi din cursă pentru că au fost în discuţii cu PDL sau UNPR – 416.000 lei. 3 primării PNL – 1.310.000 lei; 15 primării PNL – 0 lei; 3 primării PNL trecute la UNPR – 9.120.000 lei; două primării PNL unde candidaţii au fost retraşi pentru că au fost în discuţii cu PDL sau UNPR – 1.800.000 lei; 7 primării UDMR – 6.400.000 lei.
lNiciun oraş UDMR fără bani alocaţi
Situaţia este relativ similară şi la primăriile de oraş. TOATE cele 12 primării conduse de UDMR au beneficiat de fonduri din rezerva bugetară pe 3 aprilie 2012. În schimb, doar 14 primării de oraş, din 95 (!), conduse de PSD şi PNL au primit fonduri, însă mai puţin decât colegii din UDMR. Mai trebuie adăugat faptul că două primării (din cele 14) au obţinut bani în baza unor relaţii mai mult decât bune cu Elena Udrea, iar alţi 5 primari PSD sau PNL au primit bani ca să fie convinşi să treacă la PDL sau UNPR, dar s-au răzgândit în ultimul moment. Poate ne spune domnul Kelemen Hunor, observând situaţia de la oraşe, dacă este vorba de împarţiri pe criterii politice sau nu.
lSituaţia la oraşe: În 2008, PSD a câştigat 56 de primării de oraşe, PNL – 48 primării, iar UDMR – 12 primării.
lCum s-au alocat banii în aprilie 2012: 7 primării PSD – 2.410.000 lei; 42 primării PSD – 0 lei; 4 primării PSD cu primari trecuţi la PDL – 1.625.000 lei; două primării PSD cu primari retraşi – 640.000 lei; o primărie PSD (Voluntari – Ilfov), cu primar revenit de la UNPR după alocarea banilor – 4.000.000 lei. 7 primării PNL – 2.344.000 lei; 39 primării PNL – 0 lei; două primării PNL cu candidaţi retraşi – 850.000 lei; 12 primării UDMR – 7.029.000 lei. (L.G.)

Publicitate

Economie

La Sebeș a început distribuirea pubelelor pentru colectarea deșeurilor menajere către persoanele fizice care locuiesc la casă

Publicat

în

La Sebeș a început distribuirea pubelelor pentru colectarea deșeurilor menajere către persoanele fizice care locuiesc la casă

Primăria Municipiului Sebeș informează cetățenii că noua firmă de salubritate, RER VEST S.A., care va opera pe raza municipiului Sebeș începând cu data de 1 noiembrie 2021, a demarat activitatea de distribuire a pubelelor pentru colectarea deșeurilor menajere la persoanele fizice care locuiesc la casă.

Această acțiune se va desfășura în Sebeș, Lancrăm, Petrești și Răhău, începând cu data de 19 octombrie 2021.

Citește mai mult

Economie

FOTO| Târgu’ lu’ pește a atras mulți vizitatori interesați de preparatele pregătite de bucătari pasionați special pentru acest eveniment

Publicat

în

Târgu’ lu’ pește a atras mulți vizitatori interesați de preparatele pregătite de bucătari pasionați special pentru acest eveniment

Ziua de sâmbătă, 16 octombrie a fost una plină pentru participanții la evenimentul culinar “Târgu’ lu’ pește”, deoarece aceștia au avut parte de o ofertă bogată de preparate din pește, de care au profitat cu toții din plin.

Pe lânga oferta bogată de mâncare din pește, organizatorii au oferit celor prezenți posibilitatea de a participa la diverse activități distractive pentru copii, competiții și nu în ultimul rând o tombolă.

Bucătarii pasionați s-au întrecut în a oferi gurmanzilor o mare diversitate de preparate din pește și aici amintim ciorba și tocănița dar și micii și cârnații gătite din pește. O mare căutare a avut și păstrăvul prăjit cu mămăliguță dar și zacusca de pește.

Electrica Furnizare Discount

Oferte interesante, pentru cei ce iubesc mâncarea în regim fast-food, au avut-o prietenii noștri de la Păstrăvăria Bușteni care au venit până în Alba Iulia ca să pregătească hamburgheri din pește, chifteluțe și frigărui din pește cu cartofi prăjiti dar și cu multe alte bunătățuri cu specific pescăresc.

O surpriză plăcută ne-au făcut și cei de la restaurantul La Pescăriţa şi Vânătorul din Satu Mare, care ne-au oferit ineditul papricaș de somn cu lăști dar și hamsii, icre de pește și multe alte bunătăți și nu în ultimul rând trebuie să îi menționăm pe cei de la rulota Cozmuleanu Adrian Mihai IF din Hunedoara care ne-au preparat tigaie de crap picant, sarmale și păstrăv prăjit dar și pe Dacul Bucătar cu Duba împreună cu chef Adrian Truță care ne-au gătit pe piatră.

Ne bucurăm de interesul manifestat de vizitatori pentru produsele din pește și considerăm că am reușit prin acest eveniment să încurajăm consumul de pește care după cum bine știm, este foarte sănătos.

Sperăm să ne putem întâlni cât mai des la asemenea evenimente care încurajează consumul de pește dar și interacțiunea piscicultorilor cu consumatorii prin intermediul unei palete de produse cât mai diversificate și cu o prezență puternică pe rafturile magazinelor.

Mulțumim Primăriei Alba Iulia pentru sprijinul acordat în organizarea acestui eveniment.

Următorul eveniment “Târgu’ lu’ pește” va avea loc la Conacul Zăicești din Botoșani în data de 30 Octombrie. Vă așteptăm și acolo!

“Târgu’lu′pește” este un eveniment organizat în cadrul proiectului „INTERACTIUNE INTRE PISCICULTORI – UN CONCEPT SUSTENABIL PENTRU PROMOVAREA PESTELUI” având ca parteneri FLAG Prahova – lider de proiect, FLAG Satu Mare, FLAG Bazinul Mureșului, Secașelor și a afluenților acestora, FLAG Iazurile Moldovei.

Citește mai mult

Economie

Comunicat de presă: lansarea proiectului cu titlul “Dotarea cu echipamente și aparatură medicală în contextul pandemiei Covid – 19 a Spitalului Municipal Blaj”, cod smis 142070 , finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020

Publicat

în

Comunicat de presă

Spitalul Municipal Blaj, cu sediul în Municipiul Blaj, Str. Poet Andrei Mureșanu, Nr. 16, județul Alba, cod poștal 515400, deruleaza proiectul “Dotarea cu echipamente și aparatură medicală în contextul pandemiei Covid – 19 a Spitalului Municipal Blaj”, cod SMIS 142070, finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, Axa Prioritară 10  Protejarea sanătății populației în contextul crizei sanitare cauzate de COVID-19, creșterea eficienței energetice și utilizarea surselor regenerabile de energie, Obiectiv Specific 10.1 Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză  în contextul pandemiei de  Covid-19 și al consecințelor sale sociale.

Contractul de finanțare a fost încheiat cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management .

Electrica Furnizare Discount

Valoarea totală a Contractului de Finanțare este de 12.663.582,36 lei , din care valoare totală eligibilă 12.663.582,36 lei și valoare totala eligibilă nerambursabilă din FEDR REACT-EU 12.663.582,36 lei.

Perioada de implementare a Proiectului este de 20 luni, respectiv între data 01 Mai 2020 și data 31 Decembrie 2021, aceasta cuprinzând, daca este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea capacității de gestionare a crizei sanitare COVID-19 prin asigurarea răspunsului în timp util și eficient al sistemului medical al Spitalului Municipal Blaj la criza COVID -19 și consolidarea capacității adecvate de îngrijire și tratament a cazurilor de infecție cu virusul SAR – CoVID-19 prin dotarea cu echipamente /dispozitive/aparatură medicală/materiale necesare pentru tratamentul pacientilor suspecți/confirmați cu infecția cu virusul SARS-CoV2.

Scopul proiectului il constituie crearea infrastructurii necesare raspunsului în timp util si eficient al sistemului medical al Spitalului Municipal Blaj la criza COVID-19.

Obiectivul general și scopul proiectului vor fi realizate prin intermediul următoarelor obiectivele specifice ale proiectului :

  1. Asigurarea disponibilității aparaturii și dispozitivelor medicale necesare Spitalului Municipal Blaj, în vederea îmbunătățirii capacității spitalului de a răspunde în timp util și eficient pentru tratarea cazurilor de infecție cu virusul SARS-CoV-2 pâna cel tarziu la finalizarea implementări proiectului.
  2. Creșterea capacității de testare în vederea depistării infecțiilor cu COVID-19 prin achiziția unui sistem de diagnosticare până la finalul implementări proiectului.
  3. Asigurarea condițiilor optime de siguranță atât pentru personalul propriu cât și pentru pacienții care se adresează Spitalului Municipal Blaj prin achiziția de materiale de protecție până la finalul perioadei de implementare.

 Rezultate finale în urma implementării proiectului :

Implementarea proiectului va duce la obținerea următoarelor rezultate, acestea fiind în corespondență direct cu Obiectivele Specifice menționate în cadrul secțiunii anterioare:

  1. Capacitate consolidată de îngrijire și tratament a cazurilor de infecție cu virusul COVID-19 prin dotarea cu echipamente medicale;
  2. Capacitate crescută de testare pentru depistarea infecțiilor cu COVID-19;
  3. Distribuirea de echipamente specializate de protecție pentru personalul medical și pentru pacienții care se adresează Spitalului Municipal Blaj.

Spital Municipal Blaj

Municipiul Blaj, Str. Poet Andrei Mureșanu, Nr. 16, județul Alba, cod poștal 515400

Tel: +40 258 710 941

Fax: +40 258 712 942

Mail: [email protected]

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare