Rămâi conectat
!-- Spot PNL - Parlamentare 2024 --> PNL - Alegeri Parlamentare 2024

Politică Administrație

România a produs mai puțin petrol, în primele două luni ale anului 2023, însă importă mai mult. Datele INS

Ziarul Unirea

Publicat

în

PSD - Alegeri Parlamentare 2024

România a produs mai puțin petrol, în primele două luni ale anului 2023, însă importă mai mult. Datele INS

USR - Alegeri Parlamentare 2024

În primele două luni ale anului 2023, România a produs o cantitate de țiței de 462.800 de tone echivalent petrol, cu 18.800 tone mai mică față de cea produsă în aceeași perioadă a anului precedent, arată datele Institului Național de Statistică.

PNL - Alegeri Prezidențiale 2024

Importurile de ţiţei s-au ridicat, în perioada ianuarie -februarie 2023, la 1,336 milioane tep, fiind cu 64.100 tep (5%) peste cele consemnate în primele două luni din 2022.

Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză estimează, în ultima prognoză publicată privind echilibrul energetic, o producţie de ţiţei pentru 2023 de 3,095 milioane tep (minus 2,3% faţă de 2022). Importurile sunt preconizate la 7,83 milioane tep (plus 6,5%).

Piața mondială a motorinei dă semnale proaste pentru economia mondială

Semne de încetinire economică încep să apară pe piaţa mondială a motorinei, transmite Bloomberg.

În China, numărul camioanelor care rulează pe autostrăzi a scăzut în mod semnificativ în ultimele săptămâni. În Europa, diferenţa de preţ dintre motorină şi ţiţei brut a coborât recent la cel mai redus nivel din ultimul an. În SUA, cererea de motorină urmează să scadă cu 2% în 2023, estimează S&P Global Inc. Excluzând anul 2020, când cea mai mare parte a economiei s-a oprit, o scădere de 2% ar fi cel mai important declin al consumului de motorină înregistrat de SUA după 2016.

Ne aşteptăm la „unul din cele mai slabe contexte economice din istoria recentă, excluzând criza financiară din 2008-2009 şi pandemia”, spune analistul S&P, Debnil Chowdhury.

După toate semnalele cererea pentru motorină, un carburant care este folosit la orice, de la camioane şi până la utilaje de construcţii, scade în multe din principalele economii ale lumii. Considerat un prim semnal al unei activităţi industriale mai slabe şi al reducerii cheltuielilor consumatorilor, scăderea cererii de motorină i-a pus în alertă pe cei care caută semnele unei recesiuni.

„Cererea de motorină poate fi un indicator important pentru creşterea economică generală, ca un prim semnal că cheltuielile gospodăriilor se reduc. O aşteptată scădere a cererii de motorină se potriveşte cu acumularea riscurilor de recesiune în întreaga economie” spune Ben Ayers, economist şef la a Nationwide Economics.

Cauzele scăderii cererii

O mare parte a scăderii cererii de motorină se datorează transportului rutier de marfă, care consumă aproximativ 60% din motorina din China şi peste 70% în SUA. Numărul camioanelor care rulează pe autostrăzile din China a scăzut cu 8% în săptămâna care s-a încheiat la 9 aprilie, potrivit datelor culese de Ministerul Transporturilor din China. În paralel, stocurile naţionale de motorină din China au urcat la cel mai ridicat nivel din ultimele opt luni la începutul lui aprilie, potrivit datelor OilChem.

În cazul SUA, activitatea camioanelor, şi în consecinţă consumul de motorină, a fost afectată de scăderea producţiei fabricilor, construcţiei de locuinţe şi faptului că retailerii se confruntă cu stocuri ridicate, susţine Bob Costello, economist şef la organizaţia reprezentativă American Trucking Associations. La baza încetinirii activităţilor de transport rutier de marfă din SUA stă o modificare a comportamentelor de cheltuieli ale consumatorilor. Comenzile mari pe internet făcute în timpul pandemiei au cedat locul cheltuielilor pentru vacanţe şi experienţe. În plus, pe măsură ce inflaţia a afectat bugetele gospodăriilor, primele lucruri la care oamenii au renunţat fiind bunurile de consum ieftine care sunt livrate în cantităţi mari prin intermediul camioanelor, precum băuturile carbogazoase.

„De fiecare dată când vedem cum cheltuielile consumatorilor se diminuează din cauza inflaţiei, asta afectează bunurile ieftine care tind să fie livrate în cantităţi mari”, spune directorul general de la FreightWaves, Craig Fuller. Potrivit acestuia, deciziile individuale, precum aceea de a renunţa la băuturi carbogazoase, pot avea consecinţe la nivel macro prin reducerea volumului total de bunuri care trec prin economie.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Publicitate electorală: Alianța PNL-PSD prinde rod și la Alba Iulia, în jurul banilor și domeniului public

Ziarul Unirea

Publicat

în

Alianța PNL-PSD prinde rod și la Alba Iulia, în jurul banilor și domeniului public PSD și PNL = lovele. E un lucru pe care tot mai mulți oameni îl văd și înțeleg, în ciuda unui teatru ieftin în care cele două partide mimează cearta. PNL și PSD nu doar că guvernează împreună, însă iubirea de […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea