România, 0 kilometri de autostradă ”inaugurați” în 2016 și peste 31.000 de kilometri de drumuri publice pietruite și de pământ
România avea anul trecut 86.080 de kilometri de drumuri publice, din care mai mult de 36%, respectiv 31.084 kilometri, erau drumuri pământ și pietruite, în timp ce lungimea autostrăzilor era de numai 747 de kilometri (4,2%), la fel ca în 2015, potrivit datelor publicate marți de Institutul Național de Statistică (INS).
Potrivit sursei citate, în anul 2016 comparativ cu anul 2015, lungimea drumurilor modernizate a crescut cu 4%.
„La 31.XII.2016, drumurile publice totalizau 86.080 kilometri, din care 17.612 km (20,5%) drumuri naționale, 35.361 kilometri (41,1%) drumuri județene și 33.107 km (38,4%), drumuri comunale. Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, în structura rețelei de drumuri publice s-au înregistrat: 33.928 kilometri (39,4%) drumuri modernizate (în proporție de 91,7% drumuri modernizate cu îmbrăcăminți asfaltice de tip greu și mijlociu), 21.068 kilometri (24,5%) drumuri cu îmbrăcăminți ușoare rutiere și 31.084 kilometri (36,1%) drumuri pietruite și de pământ”, se arată în comunicatul INS.
În ceea ce privește starea tehnică a drumurilor publice, 41,7% din lungimea drumurilor modernizate și 50,5% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminți ușoare rutiere aveau durata de serviciu depășită.
Potrivit datelor INS, din totalul drumurilor naționale, 35,2% (6.200 kilometri) erau drumuri europene, 4,2% (747 kilometri) autostrăzi, iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulație, 1,6% (280 kilometri) erau drumuri cu 3 benzi, 10,3% (1.820 kilometri) drumuri cu 4 benzi și 0,1% (22 kilometri) drumuri cu 6 benzi.
Drumurile județene erau în proporție de 38,6% drumuri cu îmbrăcăminți ușoare rutiere și 42,2% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite.
La 31 decembrie 2016, liniile de cale ferată de folosință publică în exploatare însumau 10.774 km, din care 10.635 km (98,7%) linii cu ecartament normal și 134 km (1,2%) linii cu ecartament larg. Liniile de cale ferată în exploatare electrificate reprezentau 37,4% din rețeaua de căi ferate în exploatare.
Densitatea liniilor la 1.000 km2 teritoriu a fost de 45,2?. Densitățile cele mai mari s-au înregistrat, în ordine, în regiunea București-Ilfov (154,7?), regiunea Vest (58,9?), regiunea Sud-Est (48,9?) și regiunea Nord-Vest (48,8?). La aceeași dată, lungimea simplă a liniilor de cale ferată în exploatare electrificate era de 4.030 km, reprezentând 37,4% din rețeaua de căi ferate în exploatare.
Sursa Agerpres
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Micile magazine sătești, obligate să permită retragerea banilor cash: Limita, 750 de lei, pentru a facilita accesul la fonduri în zonele unde nu există bancomate
Micile magazine sătești, obligate să permită retragerea banilor cash: Limita, 750 de lei, pentru a facilita accesul la fonduri în zonele unde nu există bancomate Micile magazine sătești ar putea fi obligate să permită clienților retragerea de bani cash în limita a 750 lei, conform unei decizii recente luate la nivel european. Măsura vizează facilitarea […]
Temele pentru acasă primite de elevi, limitate prin ordine ale ministrului Educației: ,,Nu trebuie să fie o corvoadă”
Temele pentru acasă primite de elevi, limitate prin ordine ale ministrului Educației: ,,Nu trebuie să fie o corvoadă” Ministrul Educației, Daniel David, ar urma să semneze astăzi, vineri, 5 decembrie 2025, ordinele privind temele pentru acasă și, respectiv, cu privire la sprijinirea elevilor din mediu rural. El a menționat că temele nu trebuie să fie […]
Indemnizația pentru handicap grav, accentuat și mediu în 2025: Cât este indemnizația lunară și cum se poate obține ajutorul de însoțitor
Indemnizația pentru handicap grav, accentuat și mediu în 2025: Cât este indemnizația lunară și cum se poate obține ajutorul de însoțitor Indemnizațiile și ajutoarele acordate persoanelor cu handicap în 2025 reprezintă forme de sprijin prin care statul compensează limitările generate de dizabilitate și încearcă să faciliteze un nivel de trai cât mai apropiat de unul […]