România, 0 kilometri de autostradă ”inaugurați” în 2016 și peste 31.000 de kilometri de drumuri publice pietruite și de pământ
România avea anul trecut 86.080 de kilometri de drumuri publice, din care mai mult de 36%, respectiv 31.084 kilometri, erau drumuri pământ și pietruite, în timp ce lungimea autostrăzilor era de numai 747 de kilometri (4,2%), la fel ca în 2015, potrivit datelor publicate marți de Institutul Național de Statistică (INS).
Potrivit sursei citate, în anul 2016 comparativ cu anul 2015, lungimea drumurilor modernizate a crescut cu 4%.
„La 31.XII.2016, drumurile publice totalizau 86.080 kilometri, din care 17.612 km (20,5%) drumuri naționale, 35.361 kilometri (41,1%) drumuri județene și 33.107 km (38,4%), drumuri comunale. Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, în structura rețelei de drumuri publice s-au înregistrat: 33.928 kilometri (39,4%) drumuri modernizate (în proporție de 91,7% drumuri modernizate cu îmbrăcăminți asfaltice de tip greu și mijlociu), 21.068 kilometri (24,5%) drumuri cu îmbrăcăminți ușoare rutiere și 31.084 kilometri (36,1%) drumuri pietruite și de pământ”, se arată în comunicatul INS.
În ceea ce privește starea tehnică a drumurilor publice, 41,7% din lungimea drumurilor modernizate și 50,5% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminți ușoare rutiere aveau durata de serviciu depășită.
Potrivit datelor INS, din totalul drumurilor naționale, 35,2% (6.200 kilometri) erau drumuri europene, 4,2% (747 kilometri) autostrăzi, iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulație, 1,6% (280 kilometri) erau drumuri cu 3 benzi, 10,3% (1.820 kilometri) drumuri cu 4 benzi și 0,1% (22 kilometri) drumuri cu 6 benzi.
Drumurile județene erau în proporție de 38,6% drumuri cu îmbrăcăminți ușoare rutiere și 42,2% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite.
La 31 decembrie 2016, liniile de cale ferată de folosință publică în exploatare însumau 10.774 km, din care 10.635 km (98,7%) linii cu ecartament normal și 134 km (1,2%) linii cu ecartament larg. Liniile de cale ferată în exploatare electrificate reprezentau 37,4% din rețeaua de căi ferate în exploatare.
Densitatea liniilor la 1.000 km2 teritoriu a fost de 45,2?. Densitățile cele mai mari s-au înregistrat, în ordine, în regiunea București-Ilfov (154,7?), regiunea Vest (58,9?), regiunea Sud-Est (48,9?) și regiunea Nord-Vest (48,8?). La aceeași dată, lungimea simplă a liniilor de cale ferată în exploatare electrificate era de 4.030 km, reprezentând 37,4% din rețeaua de căi ferate în exploatare.
Sursa Agerpres
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Sindicatele amenință cu boicotul, dar ministrul Educației îi îndeamnă pe părinți: „Trimiteți copiii la școală pe 8 septembrie!”
Sindicatele din Educație amenință cu boicotul orelor, însă ministrul îi îndeamnă pe părinți: „Trimiteți copiii la școală pe 8 septembrie, cursurile vor continua!” Anul școlar bate la ușă, dar începutul nu se anunță deloc liniștit. Sindicatele din Educație îi cheamă pe profesori să intre în clase, dar să nu mai predea. Practic, dascălii ar urma […]
Premierul Ilie Bolojan: „Zona de administrație locală este un bloc mare de cheltuieli. Reforma este absolut necesară”
Ilie Bolojan: „Zona de administrație locală este un bloc mare de cheltuieli. Reforma este absolut necesară” „Zona de administrație publică locală este un bloc mare de cheltuieli care adună peste 130.000 de oameni, parte în aparatele proprii, parte în zona de asistență socială”, a declarat marți, 2 septembrie 2025, într-o conferință de presă, premierul Ilie […]
CSM se plânge de o campanie de defăimare a magistraților: „Rețelele sociale abundă în luări de poziție de o agresivitate fără precedent”
CSM se plânge de o campanie de defăimare a magistraților Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a deplâns, luni, 1 septembrie 2025, „o campanie de defăimare a magistraților care este întreținută de declarațiile din zona factorului politic și promovate intens în mass-media”. Rolul acestei campanii ar fi „de distragere a atenției publicului de la problemele economice […]