Restricții pentru șoferii începători din România propuse de pilotul Titi Aur: Cum funcționează sistemul suedez
Restricții pentru șoferii începători din România propuse de pilotul Titi Aur: Cum funcționează sistemul suedez
Şoferii începători din România ar trebui să respecte câteva reguli în plus pe drumurile din afara localităţilor sau pe autostrăzi, însă realitatea este complet diferită. Astfel, am stat de vorbă cu Titi Aur, expert în conducere defensivă, despre ce trebuie făcut pentru a limita numărul de accidente grave pe şosele.
Potrivit articolului 50 din OUG 195/2002, viteza maximă admisă în afara localităților pentru cei care au mai puțin de un an de practică de conducere este cu 20 km/h mai mică decât viteza admisă pentru categoria din care fac parte autovehiculele conduse, scrie promotor.ro. Astfel, şoferii începători ar trebui să meargă cu cel mult 110 km/h pe autostradă, ori cu 70-80 km/h în afara localităţilor, în funcţie de tipul de drum.
Sunt necesare restricţii mai mari?
„Eu nu aş merge pe restricţii mai mari, ci pe obligativitatea programei şcolii de şoferi. Să fie cât mai bine pregătiţi, să facă ore pe autostradă, pe drumuri din afara localităţii, etc. Viitorul şofer, în momentul de faţă, merge la şcoala de şoferi cu 30-40 km/h, doar în oraş. Apoi, termină şcoala, trece de examenul teoretic, după câteva luni trece şi de examenul practic şi ajunge să meargă prima dată în viaţa lui cu 90-100 km/h pe drumuri naţionale sau europene. Ori pe autostradă, cu 120-130 km/h. Şi face asta pentru prima dată, fără instructor în dreapta, şi nu apreciază distanţele, nu ştie ce să facă, nu a trecut prin asta la şcoală, deci poate oricând să facă un accident.
E clar că sistemul de pregătire trebuie dus în zona asta. Restricţiile nu vor funcţiona. Dacă obligi începătorul să meargă cu cel mult 100 km/h pe autostradă, sau să nu meargă deloc, cum îl controlezi? Poliţia nu te opreşte aşa, oricum, pe autostradă. Cel de la volan ştie asta!”, a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.
Cum funcţionează sistemul suedez
„Cel mai interesant sistem mi se pare tot cel suedez. El spune că în primii doi ani de zile, şoferul este într-un regim special de urmărire. Dacă a făcut accident din cauza lui, orice fel de accident, ajunge la judecător şi judecătorul decide reţinerea permisului. Se reţine cât vrea judecătorul. Şi trebuie dat iar examenul! Dacă accidentul e uşor! Pentru că dacă e grav accidentul, abia peste 5 ani poate. Scopul e să te ţină într-o stare de precauţie primii doi ani”, a mai precizat pilotul.
sursa: dcnews.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
Aiudeanul Levi Polgar, pentru a treia oară la startul celui mai greu ultramaraton din lume: „Vom fi cea mai bună echipă, eu și Dumnezeu!”
Aiudeanul Levi Polgar, pentru a treia oară la startul celui mai greu ultramaraton din lume Levi Polgar, care recent a primit titlul de cetățean de onoare al municipiului Aiud, va fi prezent pentru a treia oară consecutiv la startul celui mai greu ultramaraton din lume. Citește și: FOTO VIDEO| Performanță extraordinară! Un sportiv din Alba, […]
Jale la Primăria Alba Iulia: Este lider detașat în topul concedierilor din administrația din Alba conform simulării Guvernului
Jale la Primăria Alba Iulia: Este lider detașat în topul concedierilor din administrația din Alba conform simulării Guvernului Reducerea de posturi ocupate în administrația publică preconizată de Guvernul Bolojan va avea cele mai mari efecte în județul Alba la Primăria Alba Iulia, conform simulării Executivului. Citește și: Premierul Ilie Bolojan: „Zona de administrație locală este […]
CAUZA probabilă a exploziei urmată de incendiu de la Kronospan Sebeș Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Alba, Alexandru Crișan, a declarat pentru Agerpres că explozia de luni, 1 septembrie 2025, de la fabrica Kronospan din Sebeș a fost provocată, cel mai probabil, de „producerea scânteilor mecanice” pe fondul supraîncărcării aerului cu […]