Restricții pentru șoferii începători din România propuse de pilotul Titi Aur: Cum funcționează sistemul suedez
Restricții pentru șoferii începători din România propuse de pilotul Titi Aur: Cum funcționează sistemul suedez
Şoferii începători din România ar trebui să respecte câteva reguli în plus pe drumurile din afara localităţilor sau pe autostrăzi, însă realitatea este complet diferită. Astfel, am stat de vorbă cu Titi Aur, expert în conducere defensivă, despre ce trebuie făcut pentru a limita numărul de accidente grave pe şosele.
Potrivit articolului 50 din OUG 195/2002, viteza maximă admisă în afara localităților pentru cei care au mai puțin de un an de practică de conducere este cu 20 km/h mai mică decât viteza admisă pentru categoria din care fac parte autovehiculele conduse, scrie promotor.ro. Astfel, şoferii începători ar trebui să meargă cu cel mult 110 km/h pe autostradă, ori cu 70-80 km/h în afara localităţilor, în funcţie de tipul de drum.
Sunt necesare restricţii mai mari?
„Eu nu aş merge pe restricţii mai mari, ci pe obligativitatea programei şcolii de şoferi. Să fie cât mai bine pregătiţi, să facă ore pe autostradă, pe drumuri din afara localităţii, etc. Viitorul şofer, în momentul de faţă, merge la şcoala de şoferi cu 30-40 km/h, doar în oraş. Apoi, termină şcoala, trece de examenul teoretic, după câteva luni trece şi de examenul practic şi ajunge să meargă prima dată în viaţa lui cu 90-100 km/h pe drumuri naţionale sau europene. Ori pe autostradă, cu 120-130 km/h. Şi face asta pentru prima dată, fără instructor în dreapta, şi nu apreciază distanţele, nu ştie ce să facă, nu a trecut prin asta la şcoală, deci poate oricând să facă un accident.
E clar că sistemul de pregătire trebuie dus în zona asta. Restricţiile nu vor funcţiona. Dacă obligi începătorul să meargă cu cel mult 100 km/h pe autostradă, sau să nu meargă deloc, cum îl controlezi? Poliţia nu te opreşte aşa, oricum, pe autostradă. Cel de la volan ştie asta!”, a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.
Cum funcţionează sistemul suedez
„Cel mai interesant sistem mi se pare tot cel suedez. El spune că în primii doi ani de zile, şoferul este într-un regim special de urmărire. Dacă a făcut accident din cauza lui, orice fel de accident, ajunge la judecător şi judecătorul decide reţinerea permisului. Se reţine cât vrea judecătorul. Şi trebuie dat iar examenul! Dacă accidentul e uşor! Pentru că dacă e grav accidentul, abia peste 5 ani poate. Scopul e să te ţină într-o stare de precauţie primii doi ani”, a mai precizat pilotul.
sursa: dcnews.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
VIDEO | Uwe Dai, CÂȘTIGĂTORUL Survivor România 2025: Eroul show-ului de la Pro TV se întoarce cu marele trofeu și 100.000 de euro la Alba Iulia
Uwe Dai, CÂȘTIGĂTORUL Survivor România 2025: Eroul show-ului de la Pro TV se întoarce cu marele trofeu și 100.000 de euro la Alba Iulia Albaiulianul cunoscut sub numele de Uwe Dai a triumfat în finala Survivor România 2025. Eroul show-ului de la Pro TV se întoarce cu marele trofeu și 100.000 de euro la Alba […]
Uzina Mecanică Cugir a anulat licitația de 9 milioane de euro pentru modernizarea unei hale unde se va produce muniție NATO
Uzina Mecanică Cugir a anulat licitația de 9 milioane de euro pentru modernizarea unei hale unde se va produce muniție NATO Uzina Mecanică Cugir a anulat licitația prin care urma să contracteze un operator economic pentru modernizarea unei hale în care ar urma să fie produsă muniție de tip NATO, investiție estimată la 9 milioane […]
Programul de transport public din Alba Iulia – de la „suplu”, spre „subțirel”: Noi reduceri de curse, la aprobare în Consiliul Local
Programul de transport public din Alba Iulia – de la „suplu”, spre „subțirel”: Noi reduceri de curse, la aprobare în Consiliul Local Noi reduceri de curse din programul de transport public din Alba Iulia vor intra la aprobare în Consiliul Local, în ședința ordinară de marți, 29 aprilie 2025. Aleșii locali vor fi chemați să […]