Rămâi conectat

Ştirea zilei

Restricții pentru șoferii începători din România propuse de pilotul Titi Aur: Cum funcționează sistemul suedez

Ziarul Unirea

Publicat

în

Restricții pentru șoferii începători din România propuse de pilotul Titi Aur: Cum funcționează sistemul suedez

Şoferii începători din România ar trebui să respecte câteva reguli în plus pe drumurile din afara localităţilor sau pe autostrăzi, însă realitatea este complet diferită. Astfel, am stat de vorbă cu Titi Aur, expert în conducere defensivă, despre ce trebuie făcut pentru a limita numărul de accidente grave pe şosele.

Potrivit articolului 50 din OUG 195/2002, viteza maximă admisă în afara localităților pentru cei care au mai puțin de un an de practică de conducere este cu 20 km/h mai mică decât viteza admisă pentru categoria din care fac parte autovehiculele conduse, scrie promotor.ro. Astfel, şoferii începători ar trebui să meargă cu cel mult 110 km/h pe autostradă, ori cu 70-80 km/h în afara localităţilor, în funcţie de tipul de drum.

Sunt necesare restricţii mai mari?

„Eu nu aş merge pe restricţii mai mari, ci pe obligativitatea programei şcolii de şoferi. Să fie cât mai bine pregătiţi, să facă ore pe autostradă, pe drumuri din afara localităţii, etc. Viitorul şofer, în momentul de faţă, merge la şcoala de şoferi cu 30-40 km/h, doar în oraş. Apoi, termină şcoala, trece de examenul teoretic, după câteva luni trece şi de examenul practic şi ajunge să meargă prima dată în viaţa lui cu 90-100 km/h pe drumuri naţionale sau europene. Ori pe autostradă, cu 120-130 km/h. Şi face asta pentru prima dată, fără instructor în dreapta, şi nu apreciază distanţele, nu ştie ce să facă, nu a trecut prin asta la şcoală, deci poate oricând să facă un accident.

E clar că sistemul de pregătire trebuie dus în zona asta. Restricţiile nu vor funcţiona. Dacă obligi începătorul să meargă cu cel mult 100 km/h pe autostradă, sau să nu meargă deloc, cum îl controlezi? Poliţia nu te opreşte aşa, oricum, pe autostradă. Cel de la volan ştie asta!”, a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.

Cum funcţionează sistemul suedez

„Cel mai interesant sistem mi se pare tot cel suedez. El spune că în primii doi ani de zile, şoferul este într-un regim special de urmărire. Dacă a făcut accident din cauza lui, orice fel de accident, ajunge la judecător şi judecătorul decide reţinerea permisului. Se reţine cât vrea judecătorul. Şi trebuie dat iar examenul! Dacă accidentul e uşor! Pentru că dacă e grav accidentul, abia peste 5 ani poate. Scopul e să te ţină într-o stare de precauţie primii doi ani”, a mai precizat pilotul.

sursa: dcnews.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

Tânăr de 20 de ani, din Ciugud, condamnat la închisoare cu suspendare, după ce a provocat un accident mortal: Victima, chiar tatăl său

Ziarul Unirea

Publicat

în

Tânăr de 20 de ani, din Ciugud, condamnat la închisoare cu suspendare, după ce a provocat un accident mortal: Victima, chiar tatăl său Un tânăr în vârstă de 20 de ani din comuna Ciugud, care a provocat un accident rutier în urmă cu 2 ani, în urma căruia a decedat tatăl său, și-a aflat prima […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea