Restricții pentru șoferii începători din România propuse de pilotul Titi Aur: Cum funcționează sistemul suedez
Restricții pentru șoferii începători din România propuse de pilotul Titi Aur: Cum funcționează sistemul suedez
Şoferii începători din România ar trebui să respecte câteva reguli în plus pe drumurile din afara localităţilor sau pe autostrăzi, însă realitatea este complet diferită. Astfel, am stat de vorbă cu Titi Aur, expert în conducere defensivă, despre ce trebuie făcut pentru a limita numărul de accidente grave pe şosele.
Potrivit articolului 50 din OUG 195/2002, viteza maximă admisă în afara localităților pentru cei care au mai puțin de un an de practică de conducere este cu 20 km/h mai mică decât viteza admisă pentru categoria din care fac parte autovehiculele conduse, scrie promotor.ro. Astfel, şoferii începători ar trebui să meargă cu cel mult 110 km/h pe autostradă, ori cu 70-80 km/h în afara localităţilor, în funcţie de tipul de drum.
Sunt necesare restricţii mai mari?
„Eu nu aş merge pe restricţii mai mari, ci pe obligativitatea programei şcolii de şoferi. Să fie cât mai bine pregătiţi, să facă ore pe autostradă, pe drumuri din afara localităţii, etc. Viitorul şofer, în momentul de faţă, merge la şcoala de şoferi cu 30-40 km/h, doar în oraş. Apoi, termină şcoala, trece de examenul teoretic, după câteva luni trece şi de examenul practic şi ajunge să meargă prima dată în viaţa lui cu 90-100 km/h pe drumuri naţionale sau europene. Ori pe autostradă, cu 120-130 km/h. Şi face asta pentru prima dată, fără instructor în dreapta, şi nu apreciază distanţele, nu ştie ce să facă, nu a trecut prin asta la şcoală, deci poate oricând să facă un accident.
E clar că sistemul de pregătire trebuie dus în zona asta. Restricţiile nu vor funcţiona. Dacă obligi începătorul să meargă cu cel mult 100 km/h pe autostradă, sau să nu meargă deloc, cum îl controlezi? Poliţia nu te opreşte aşa, oricum, pe autostradă. Cel de la volan ştie asta!”, a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.
Cum funcţionează sistemul suedez
„Cel mai interesant sistem mi se pare tot cel suedez. El spune că în primii doi ani de zile, şoferul este într-un regim special de urmărire. Dacă a făcut accident din cauza lui, orice fel de accident, ajunge la judecător şi judecătorul decide reţinerea permisului. Se reţine cât vrea judecătorul. Şi trebuie dat iar examenul! Dacă accidentul e uşor! Pentru că dacă e grav accidentul, abia peste 5 ani poate. Scopul e să te ţină într-o stare de precauţie primii doi ani”, a mai precizat pilotul.
sursa: dcnews.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
FOTO | Cum s-a produs accidentul rutier dintre Sebeș și Răhău: O mașină condusă de un bărbat de 57 de ani, din Cut, s-a răsturnat. Șoferul era băut
Cum s-a produs accidentul rutier dintre Sebeș și Răhău: O mașină condusă de un bărbat de 57 de ani, din Cut, s-a răsturnat. Șoferul era băut Polițiștii din Sebeș au fost sesizați, în seara zilei de vineri, 27 iunie, 2025, cu privire la producerea unui accident rutier, pe DN 1, între localitățile Sebeș și Răhău. […]
Baza de tratament și agrement Băile Sărate de la Ocna Mureș va fi extinsă pentru a putea face față solicitărilor: Undă verde pentru proiect din partea agenției de mediu
Baza de tratament și agrement Băile Sărate de la Ocna Mureș va fi extinsă pentru a putea face față solicitărilor: Undă verde pentru proiect din partea agenției de mediu Societatea Baza de Tratament și Agrement Băile Sărate Ocna Mureș SA a primit din partea Agenției Naționale pentru Mediu și Arii Protejate (ANMAP) undă verde pentru […]
FOTO | Accident MORTAL pe DN66: O fetiță de 9 ani și o femeie de 62 de ani au DECEDAT. O altă minoră și un vârstnic, GRAV răniți
Accident MORTAL pe DN66: O fetiță de 9 ani și o femeie de 62 de ani au DECEDAT. O altă minoră și un vârstnic, GRAV răniți Un accident mortal a avut loc vineri după-masa pe DN66. O fetiță de 10 ani a murit, iar o femeie în stop cardio-respirator este resuscitată. O altă minoră și […]