RESTRICȚII de tonaj pe toate autostrăzile, drumurile expres și drumurile naționale din zonele afectate de caniculă. 24 de județe, interzise transportatorilor miercuri
RESTRICȚII de tonaj pe toate autostrăzile, drumurile expres și drumurile naționale din zonele afectate de caniculă. 24 de județe, interzise transportatorilor miercuri
Compania de drumuri -CNAIR- impune restricții pentru camioanele de peste 7,5 tone miercuri, 26 iulie în 24 de județe din Banat, Oltenia, Muntenia, Dobrogea și Sudul Moldovei, județe unde sunt avertizări cod roșu și portocaliu de caniculă.
Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române informează că, în condițiile avertizărilor de caniculă emise de către Administrația Națională de Meteorologie, respectiv Cod Portocaliu și Cod Roșu (val de căldură persistent, caniculă și disconfort termic accentuat), astăzi, 26 iulie 2023, în intervalul orar 10.00 – 20.00, va fi interzisă circulația autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone pe toate drumurile naționale, drumurile expres și autostrăzi din județele: Arad, Argeș, Bacău, Brăila, Buzău, Caras-Severin, Călărași, Constanța, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Ialomița, Ilfov, Mehedinți, Olt, Prahova, Teleorman, Timiș, Tulcea, Vaslui, Vâlcea și Vrancea.
Aceste restricții au la bază avertizarea meteorologică emisă în data de 24.07.2023, ora 10:00, de către ANM, prin care se menționează temperaturi extreme și disconfort termic deosebit de accentuat. Se vor înregistra temperaturi maxime extreme de 40-42 de grade. Măsura este adoptată pentru protejarea și conservarea sectoarelor de drum cu îmbrăcăminte bituminoasă, respectiv pentru prevenirea deformațiilor majore ireversibile (ce implică și pierderea stabilității straturilor rutiere) care pot apărea pe rețeaua rutieră, ca efect al desfășurării traficului greu în condițiile climatice de caniculă”, potrivit comunicatului CNAIR.
Transporturile exceptate de la restricțiile CNAIR:
– transporturilor de persoane;
– transporturilor de animale vii și de produse perisabile de origine animală sau vegetală;
– vehicule care participă la intervenții în caz de forță majoră;
– transporturi funerare;
– transporturi poștale;
– transporturi de echipamente de prim ajutor;
– transporturi pentru distribuire de carburanți;
– transporturi de mărfuri sub temperatură controlată;
– transporturi pentru tractări vehicule avariate;
– transporturi pentru distribuirea de apă și hrană în zonele calamitate;
– transporturi cu vehicule specializate destinate prin construcție salubrizării;
– transporturi de apă îmbuteliată;
– transporturi produse provenite din exploatări agricole;
– transporturi militare implicate în exerciții multinaționale.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Vor pleca multinaționalele din România și se vor naționaliza firmele dacă iese George Simion președinte? Ce spune economistul Radu Georgescu
Vor pleca multinaționalele din România și se vor naționaliza firmele dacă iese George Simion președinte? Ce spune economistul Radu Georgescu Economistul Radu Georgescu a explicat într-o postare pe rețelele de socializare care este opinia sa în ceea ce privește principalele îngrijorări ale românilor. „Vreau o țară ca afară! Să nu mă tragă nimeni pe sfoară! […]
Vremea în România: Cea mai friguroasă noapte din ultimii 46 de ani la Bâlea Lac Meteorologii au înregistrat o temperatură minimă de minus 6,3 grade Celsius în cursul nopții la Bâlea Lac, aceasta fiind cea mai friguroasă noapte de 12 mai din ultimii 46 de ani, după ce termometrele au arătat minus 5,5 grade în […]
Economiștii CFA avertizează un scenariu sumbru pentru România în cazul îndepărtării de UE: Nivelul de trai va scădea semnificativ
Economiștii CFA avertizează un scenariu sumbru pentru România în cazul îndepărtării de UE: Nivelul de trai va scădea semnificativ În cazul în care România s-ar îndepărta de Uniunea Europeană, economia românescă va avea extrem de mult de suferit, iar fără accesul la fondurile europene, nu vom mai putea avea nici pe departe nivelul actual de […]