Rămâi conectat

Actualitate

Reguli noi pentru producătorii de autoturisme. UE cere ca sectorul auto să fie mai sustenabil

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Reguli noi pentru producătorii de autoturisme. UE cere ca sectorul auto să fie mai sustenabil

Noile reguli propuse de reguli UE au ca scop crearea unui sector auto mai sustenabil. Regulile UE adoptate de comisiile pentru mediu și piață internă urmăresc să acopere întregul ciclu de viață al vehiculului, de la proiectare până la tratarea finală la sfârșitul ciclului de viață.

Regulamentul s-ar aplica autoturismelor și autoutilitarelor la un an de la intrarea sa în vigoare (cinci ani pentru autobuze, vehicule grele, remorci, motociclete, ATV-uri, mopede și miniautoturisme), informează PubAffairsBruxelles.eu.

Există unele excepții, de exemplu pentru vehiculele cu destinație specială și vehiculele de interes istoric. De asemenea, deputații europeni doresc să scutească vehiculele proiectate și construite pentru a fi utilizate de forțele armate, apărarea civilă, serviciile de pompieri și serviciile medicale de urgență, precum și vehiculele de interes cultural special.

Citește și: Înmatriculări auto 2025: Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 21,8% în primele şase luni ale anului

Noile reguli UE pentru sectorul auto

Noile reguli ar impune ca vehiculele noi să fie proiectate astfel încât să permită îndepărtarea cu ușurință a cât mai multor piese și componente de către instalațiile de tratare autorizate, în vederea înlocuirii, reutilizării, reciclării, recondiționării sau recondiționării acestora, acolo unde este posibil din punct de vedere tehnic.

Deputații spun că producătorii nu ar trebui să împiedice îndepărtarea și înlocuirea pieselor și componentelor prin intermediul actualizărilor de software.

Deputații europeni mai vor ca plasticul utilizat în fiecare tip nou de vehicul să conțină minimum 20% plastic reciclat, în termen de șase ani de la intrarea în vigoare a normelor.

Pentru a asigura perspectiva pe termen lung necesară industriei și a debloca investițiile, aceștia doresc ca producătorii să atingă un obiectiv de cel puțin 25% în termen de 10 ani de la intrarea în vigoare, dacă este disponibil suficient plastic reciclat la prețuri neexcesive. Comisia ar trebui să introducă obiective pentru oțelul și aluminiul reciclat și aliajele sale, în urma unui studiu de fezabilitate.

Îmbunătățirea gestionării vehiculelor la sfârșitul ciclului de viață

Producătorii ar avea responsabilitatea extinsă a producătorului, acoperind costul colectării și tratării vehiculelor care au ajuns la sfârșitul ciclului de viață.

S-ar aplica cerințe specifice pentru îndepărtarea pieselor și componentelor, a lichidelor și a componentelor care conțin gaze, agenți și substanțe periculoase înainte de mărunțire.

Deputații europeni doresc ca autoritățile naționale să efectueze inspecții mai regulate ale instalațiilor implicate în manipularea și tratarea vehiculelor scoase din uz și să elaboreze planuri de inspecție pentru a identifica activitățile ilegale.

Consolidarea regulilor de export pentru vehiculele uzate

Vehiculele uzate ar trebui exportate numai dacă nu sunt considerate vehicule scoase din uz, se arată în text. Deputații europeni propun clarificarea criteriilor care determină când un vehicul uzat este un vehicul scos din uz, precum și documentația necesară pentru autoritățile vamale.

Coraportorii Jens Gieseke și Paulius Saudargas au declarat:

„Votul de astăzi din comisie este un succes: compromisul Parlamentului, susținut de o largă majoritate, promovează o economie circulară în sectorul auto. Acesta promovează securitatea resurselor, protejează mediul și asigură sustenabilitatea.

Pentru a evita suprasolicitarea industriei, am asigurat fezabilitatea cu obiective realiste, mai puțină birocrație și o concurență loială. O bază solidă pentru votul în plen din septembrie”.

Pașii următori

Raportul, adoptat cu 79 de voturi pentru, 27 împotrivă și 11 abțineri, urmează să fie adoptat în timpul sesiunii plenare din 8-11 septembrie.

La 13 iulie 2023, Comisia a propus un nou regulament privind cerințele de circularitate pentru proiectarea vehiculelor și o gestionare îmbunătățită a vehiculelor scoase din uz, în conformitate cu obiectivele Pactului verde european și ale planului de acțiune pentru economia circulară.

În 2023, în UE au fost fabricate 14,8 milioane de autovehicule, în timp ce au fost înmatriculate 12,4 milioane de vehicule. Pe drumurile UE circulă 285,6 milioane de autovehicule, iar în fiecare an și aproximativ 6,5 milioane de vehicule ajung la sfârșitul ciclului lor de viață.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

PENSII 2025 | 56.700 lei net pe lună, cea mai mare pensie de magistrat din România. Ministrul Muncii: „E injust și trebuie corectat”

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

56.700 lei net pe lună, cea mai mare pensie de magistrat din România. Ministrul Muncii: „E injust și trebuie corectat” Ministrul Muncii, Florin Manole, a declarat joi că cea mai mare pensie de magistrat aflată în plată în România este de 69.343 de lei brut, ceea ce înseamnă 56.700 de lei net. Oficialul a precizat […]

Citește mai mult

Actualitate

29 octombrie 2025 | Protest al studenților și sindicatelor din Educație, anunțat în fața Guvernului

Rebecca Buzdugan

Publicat

în

Protest al studenților și sindicatelor din Educație în fața Guvernului României Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) a anunțat că va participa la protestul organizat de sindicatele din Educație pe 29 octombrie, în fața Guvernului României, începând cu ora 11:00. Citește și: VIDEO | La Alba Iulia, studenții au protestat împotriva Legii Bolojan: […]

Citește mai mult

Actualitate

Autostrada A1 Lugoj – Deva: Construcția tunelurilor, între mlaștini și alunecări de teren. Legătură completă între Alba Iulia, Sibiu, Cluj-Napoca și Târgu Mureș și frontiera de vest, la Nădlac, după inaugurarea ultimului tronson

Ioana Oprean

Publicat

în

Autostrada A1 Lugoj – Deva: Construcția tunelurilor, între mlaștini și alunecări de teren. Legătură completă între Alba Iulia, Sibiu, Cluj-Napoca și Târgu Mureș și frontiera de vest, la Nădlac, după inaugurarea ultimului tronson Lucrările la tunelurile de pe Autostrada A1 Lugoj – Deva, cele mai lungi aflate în prezent în șantier, au început în vara […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea