Rămâi conectat

Politică Administrație

Realizarea drumului TransRegio Blaj – Teiuș – A10, avizată de APM Alba: Va cuprinde sectoare ale DN 14 B și patru zone de drum nou

Ziarul Unirea

Publicat

în

Realizarea drumului TransRegio Blaj – Teiuș – A10, avizată de APM Alba: Va cuprinde sectoare ale DN 14 B și patru zone de drum nou

Proiectul drumului TransRegio Blaj – Teiuș – A10, avizat de APM Alba: În lungime de 20,9 km, noul drum va cuprinde sectoare ale DN 14 B și patru zone de drum nou

Proiectul privind modernizarea drumului național DN 14B, între Blaj și Teiuș, a fost avizat de către Agenția pentru Protecția Mediului Alba. Potrivit documentației, drumul TransRegio Blaj – Teiuș – A10 se desfășoară pe raza județului Alba, traversând teritoriul a șase unități administrativ-teritoriale: Galda de Jos, Teiuș, Sântimbru, Mihalț, Crăciunelu de Jos și Blaj, în intravilanul și extravilanul acestora.

Citește și: Centura ocolitoare de pe latura de Nord a municipiului Alba Iulia, mai aproape de realizare: Va avea trei giratorii, două pasaje, două viaducte și un pod. Investiție de peste 76 milioane lei

Noul drum va cuprinde sectoare de drum existent ale DN 14 B care sunt propuse spre modernizare și patru sectoare de drum nou și are o lungime de 20.921 m. Sectoarele de drum existent ce vor fi modernizate includ corecția unor curbe cu translatarea axului stânga dreapta față de existent, pentru asigurarea unei geometrii corespunzătoare normelor tehnice și lărgirea platformei drumului la 10 metri. Se va asigura astfel acces direct la rețeaua TEN-T prin nodul rutier de la Teiuș al autostrăzii A10 Sebeș-Turda.

Rețeaua de drumuri cu care se intersectează traseul drumului TransRegio Blaj – Teiuș – A10 cuprinde: DN1/E81, A10, DJ 107H, DJ 107B (de două ori), DJ 142L (de două ori), DC 11A și sectoarele de traseu ale DN 14B care rămân pe zona de traversare a localităților, care vor fi preluate în administrare de primăriile din Teiuș, Crăciunelu de Jos și Blaj datorită degrevării de trafic de către sectoarele de drum nou. Traseul drumului TransRegio se pliază pe axul existent al DN 14B, întâlnind la km 1+400 sensul giratoriu din cadrul nodului rutier Teiuș al autostrăzii Sebeș – Turda, Lot 2.

De aici traseul se menține pe axul existent al DN 14B, iar începând cu poziția km 2+240 se dezvoltă pe un pasaj superior proiectat cu 21 de deschideri și o lungime de 668.40 m care traversează denivelat linia CF M200 Teiuș, linia CF M 300 Crăciunelu și DJ 107H. De la km 3+090 – km 4+000 drumul se suprapune pe teritoriul administrativ al comunei Sântimbru și urmărește traseul existent. La km 3+820 traversează denivelat linia CF M 300 printr-un pasaj superior existent, realizat în cadrul proiectului de modernizare cale ferată.

De la km 3+920 traseul DN 14B părăsește axul drumului existent pe un traseu de drum nou și traversează râul Mureș prin intermediul unui pod nou la km 4+848 amplasat în aval de podul existent pe actualul DN 14B. Drumul DN 14B continuă pe un sector de drum nou și se reîntâlnește cu drumul existent la km 6+420. Începând cu poziția km 6+420 și până la km 14+020 drumul proiectat se pliază din nou pe axul existent al DN 14B. După ieșirea din loc Cistei, DN 14B traversează la km 10+748 pârâul Dunărița.

Începând cu poziția km 14+020 începe al treilea sector de drum nou, care ocolește intravilanul localității Crăciunelu de Jos. La km 14+566 traversează denivelat linia CF M300 prin intermediul unui pasaj traversând o serie de terenuri agricole. La km 15+870 DN 14B se intersectează cu DJ 142L (drumul spre Bucerdea) unde se va amenaja un sens giratoriu.

La km 17+840 drumul revine la axul existent al drumului. La km 17+620 se amenajează un sens giratoriu care conectează vechiul ax al DN 14B, traseul de drum nou DN 14B și drumul comunal/de interes local care duce spre Bucerdea. Pe sectorul cuprins între km 17+840 – 19+140 drumul proiectat păstrează axul drumului existent. La km 19+140 începe al patrulea sector de drum nou, care se încheie la km 20+921 sfârșit de drum proiectat, cu lungime de 1.781 de metri.

Sectorul de drum nou coboară către lunca râului Târnava Mare, având un punct de apropiere de 12 metri față de râul Târnava Mică, revenind către axul drumului existent, în proximitatea Heliportului Blaj. La km 20+860 se intersectează cu axul drumului existent al DN 14B unde se amenajează o intersecție, iar la km 20+921 se va afla punctul de final traseu, care se amenajează în cadrul girației proiectate.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate
Click pentru a comenta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

PUD pentru amenajarea Parcului Alba Iulia Nord, în cartierul Micești – Orizont, în consultare publică: Principalele obiective ale proiectului

Ziarul Unirea

Publicat

în

PUD pentru amenajarea Parcului Alba Iulia Nord, în cartierul Micești – Orizont, în consultare publică: Principalele obiective ale proiectului Primăria municipiului Alba Iulia a lansat în consultare publică elaborarea PUD-ului (Plan Urbanistic în Detaliu) pentru amenajarea Parcului Alba Iulia Nord, în cartierul Micești – Orizont.  Obiectivul principal al prezentului P.U.D. constă în reglementarea urbanistică a […]

Citește mai mult