RAR lansează aplicația gratuită „ISTORIC VEHICUL”! Cum puteți afla în timp real informații esențiale despre un vehicul înregistrat în baza de date
Începând de astăzi, orice persoană care deține sau intenționează să achiziționeze un vehicul poate verifica istoricul acestuia (condiția fiind ca mașina să fi trecut cel puțin o dată pe la RAR), prin accesarea site-ului oficial al Registrului Auto Român www.rarom.ro.
Datele se obțin dacă solicitantul introduce în aplicația „ISTORIC VEHICUL” adresa de email și numărul de identificare al vehiculului în cauză (seria de caroserie/șasiu). Aplicația va genera un cod de acces, îl va expedia pe adresa de email introdusă și, după validarea lui, va furniza către aceeași adresă de email informațiile pe care le-am considerat utile pentru deținătorul sau viitorul deținător al unui vehicul.
Datele generate sunt: activitățile derulate la RAR și numărul de kilometri înregistrați în bordul mașinii (kilometri regăsiți în baza de date a RAR sau a stațiilor ITP autorizate), existența/valabilitatea cărții de identitate a vehiculului, câteva date tehnice și de identificare, gradul de poluare, valabilitatea ITP.
Atenție! Datele oferite reflectă configurația vehiculului și statutul acestuia și sunt valabile la data interogării acestora în sistemul nostru informatic. Aceste date nu sunt destinate comercializării, iar folosirea aplicației se supune unor termene și condiții, care sunt detaliate în momentul accesării aplicației „ISTORIC VEHICUL”.
Dacă aplicația se accesează în mod abuziv, solicitantului îi va fi restricționat accesul în consecință. Aplicația poate fi accesată și de pe smartphone.
Aplicația reprezintă politica RAR de a sprijini cumpărătorul unui vehicul și de a-l informa, pentru ca acesta să facă o achiziție în cunoștință de cauză. Principalele beneficii pe care le-am identificat se referă la posibilitatea verificării în timp real a corectitudinii datelor cuprinse în documentele însoțitoare ale vehiculului, a valabilității ITP și a succesiunii înregistrărilor valorilor odometrului, care ar trebui să fie sub forma unei creșteri continue. Orice punct de inflexiune ridică un semn de întrebare cu privire la posibila fraudare a kilometrajului real al unui autovehicul.
În viitor, avem în vedere extinderea domeniului informațiilor pe care le oferim, prin includerea și a unor date referitoare la eventuale daune și/sau reparații care interesează structura de rezistență a unui vehicul. Întrucât acestea sunt informații care nu ne aparțin, este posibil ca furnizarea lor să comporte anumite costuri.
Deocamdată să reținem că, prin lansarea aplicației gratuite „ISTORIC VEHICUL”, RAR se poziționează consecvent alături de cetățenii de bună credință îndreptățiți să beneficieze de servicii moderne și utile.
Roxana Dima, purtător de cuvânt RAR
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Ministrul Apărării, despre noile măsuri fiscale: Sunt „o gură de oxigen”. Ce spune despre armata obligatorie
Ministrul Apărării, despre noile măsuri fiscale: Sunt „o gură de oxigen”. Ce spune despre armata obligatorie Ionuț Moșteanu, Ministrul Apărării, a declarat vineri, 11 iulie 2025, că măsurile fiscale anunțate recent de premierul Ilie Bolojan reprezintă un pas necesar în reducerea deficitului bugetar. De asemenea, acesta a reiterat că USR susține demersurile luate de premierul […]
Impozitul pe casă va reflecta valoarea de piață. Se introduce taxa pentru mașinile poluante și reformele privind salarizarea în sectorul public. Pachetul fiscal major urmează să fie aplicat de la 1 ianuarie 2026
Impozitul pe casă va reflecta valoarea de piață. Se introduce taxa pentru mașinile poluante și reformele privind salarizarea în sectorul public. Pachetul fiscal major urmează să fie aplicat de la 1 ianuarie 2026 Ilie Bolojan a oferit vineri, 11 iulie 2025, noi detalii privind modificările fiscale pregătite de Guvern, incluzând schimbarea modului de calcul al […]
Deci, se poate: Directorul unei companii de stat renunță, benevol, la aproape 75% din salariul lunar încasat. Un al doilea renunță la 20% din salariu
Deci, se poate: Directorul unei companii de stat renunță, benevol, la aproape 75% din salariul lunar încasat. Un al doilea renunță la 20% din salariu Directorul unei companii de stat, aflată în subordinea Ministerului Economiei, a decis să renunțe, din proprie inițiativă, la o parte consistentă din salariul încasat lunar. Suma la care renunță este […]