Rămâi conectat

Cultură Educație

PROTEGO: Educație antidrog pentru părinți, la Școala Mihai Eminescu din Alba Iulia

Sfarlea Ioana Raluca

Publicat

în

Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Alba în parteneriat cu Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” Alba Iulia desfăşoară în perioada noiembrie 2012  – ianuarie 2013 proiectul PROTEGO.

Obiectivul proiectului este reducerea factorilor de risc şi creşterea factorilor de protecţie în mediul familial prin îmbunătăţirea abilităţilor educative la părinţi, întărirea legăturilor familiale şi clarificarea poziţiei familiei faţă de consumul de droguri, pentru prevenirea abuzului de droguri la preadolescenţii de clasele  V – VIII.

Programul se desfăşoară săptămânal, pe parcursul a opt şedinţe cu durată de două ore, la care participă părinţii preadolescenţilor din cadrul Şcolii Gimnaziale „Mihai Eminescu” Alba Iulia. Ultima şedinţă se desfăşoară la două săptămâni după încheierea primelor şapte şedinţe, cu scopul de a realiza o evaluare a modului în care au fost utilizate în viaţa de zi cu zi abilităţile dobândite în cadrul cursului. Temele abordate sunt: Definirea obiectivelor de schimbare a comportamentului, Abilităţi de comunicare, Reducerea conflictelor familiale, Stabilirea normelor şi limitelor, Supraveghere, sancţiuni şi legături familiale, Poziţia familiei cu privire la tutun, alcool şi alte droguri, Rezolvarea de probleme.

Programul PROTEGO este un program de prevenire a consumului de droguri adresat familiei şi este orientat spre dezvoltarea de abilităţi educative la părinţii preadolescenţilor aflaţi la risc pentru consumul de droguri faţă de populaţia generală cu aceeaşi vârstă. Considerăm că acest tip de abordare preventivă focalizată, reprezintă o sursă semnificativă de reducere a consumului de droguri în rândul tinerilor, având în vedere influenţele majore ale familiei asupra dezvoltării individuale a copilului”, spune Claudiu Dușa, Coordonator CPECA Alba.

Dintre diferitele modele de intervenţie, formarea abilităţilor de gestionare intrafamilială este modelul cu eficienţa cea mai mare dovedită empiric în cadrul studiilor dezvoltate la nivel internaţional. Aceste intervenţii sunt orientate spre învăţarea şi îmbunătăţirea unor practici parentale cum ar fi: comunicarea părinţi copii, supravegherea comportamentului copiilor, stabilirea de norme şi limite de comportament.

Astfel, acest tip de program aduce beneficii semnificative atât copiilor şi adolescenţilor cu dificultăţi de adaptare socială cât şi părinţilor acestora prin creşterea conştientizării cu privire la funcţia educativ – formativă a familiei şi îmbunătăţirea climatului familial. Mai mult, efectele sale pozitive se extind la celelalte, mediul social şi şcolar/profesional şi se perpetuează în timp.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Cultură Educație

Cultură Educație

Rechizite gratuite pentru elevi din familii cu venituri mici: Termene, proceduri și documente necesare

Buzdugan Rebecca

Publicat

în

Rechizite gratuite pentru elevii din familii cu venituri reduse: Ce trebuie să știe părinții despre termene și documente Elevii din învățământul primar și gimnazial, care provin din familii cu venituri reduse, vor beneficia și în anul școlar 2025-2026 de rechizite școlare gratuite, în cadrul programului național prevăzut de Ordonanța Guvernului nr. 33/2001, aprobată prin Legea […]

Citește mai mult

Cultură Educație

Școala de Arte și Meșteșuguri Alba Iulia | ÎNSCRIERI deschise pentru anul școlar 2025-2026: Detalii despre toate cursurile disponibile

Buzdugan Rebecca

Publicat

în

Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba deschide înscrierile pentru Școala de Arte și Meșteșuguri 2025-2026 Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba a anunțat deschiderea înscrierilor pentru anul școlar 2025-2026 la Școala de Arte și Meșteșuguri, oferind oportunitatea tinerilor și adulților de a-și descoperi și dezvolta talentul artistic. Perioada de înscrieri este 01 – 22 septembrie 2025, […]

Citește mai mult

Cultură Educație

România pe ultimul loc în Europa la educație: Un sfert dintre tinerii 18-24 de ani nici nu învață, nici nu muncesc – RAPORT OCDE 2025

Buzdugan Rebecca

Publicat

în

România pe ultimul loc în Europa la educație: Un sfert dintre tinerii 18-24 de ani nici nu învață, nici nu muncesc România se situează pe ultimul loc în Europa în privința capacității de a-i menține pe copii și tineri în sistemul educațional, relevă raportul anual al OCDE „Education at a Glance 2025”, publicat marți, 9 […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea