Proiectul pentru reabilitarea secției Maternitate-Pediatriei- Ginecologie a Spitalului Orășenesc Cugir, selectat pentru finanțare. Investiții de aproximativ 14.000.000 lei
Proiectul depus pe fonduri europene pentru reabilitarea secției Maternitate-Pediatriei- Ginecologie a Spitalului Orășenesc Cugir a fost selectat pentru finanțare. Intitulat “Creșterea eficienței energetice în clădirea publică Secția Maternitate și Pediatrie”, proiectul presupune investiții de aproximativ 14.000.000 lei, care se vor derula pe parcursul a doi ani și 5 luni, debutul fiind estimat în luna aprilie.
Vor fi executate lucrări de reabilitare exterioară și interioară cum ar fi: izolarea termică, înlocuirea tâmplăriei, lucrări de consolidare, recompartimentări, înlocuirea instalațiilor termice, electrice și a celor de apă și canalizare, reabilitarea sistemului de climatizare folosind și resurse de energie regenerabilă solară și pompe de căldură. Fiecare salon va avea grup sanitar, va fi montat un sistem de supraveghere video pe circuit închis și un sistem de supraveghere bolnavi, iar ascensorul va fi înlocuit cu unul care să asigure accesul cu targa.
Potrivit primarului Adrian Teban în perioada aceasta, administrația trebuie să depună o serie de documente pentru a putea fi semnat contractul de finanțare. Este motivul pentru care, la viitoarea ședință a Consiliului Local din data de 22 februarie, edilul Cugirului va propune legislativului local adoptarea unei hotărâri privind aprobarea proiectului, valorii totale a acestuia, contribuției proprii, cheltuielilor aferente și asigurării tuturor resurselor financiare necesare implementării proiectului.
Valoarea totală a proiectului este 13.895.334,41 lei (inclusiv TVA), din care cheltuielile eligibile reprezintă 11.293.838,58 lei. Cheltuielile neeligibile care reprezintă o parte din lucrările de execuţie, sunt în valoare de 2.601.495,83 lei, iar contribuţia proprie este de 2% din cheltuielile eligibile, respectiv 225.876,77 lei. Proiectul a fost înaintate spre finanțare în baza POR/2016/3/3.1/B/1/7REGIUNI – Axa prioritară 3 – Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon, Prioritatea de investiții 3.1 – Sprijinirea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei și a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice, și în sectorul locuințelor, Operațiunea B – Clădiri Publice în cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2014-2020,
Cu această investiție, administrația locală își va atinge obiectivul fixat în anul 2010, când a preluat spitalul în administrare, acela de a-l transforma într-o unitate medicală capabilă să ofere condiții și servicii medicale decente, în folosul cetățenilor orașului Cugir.
Reamintim că celelalte două imobile ale unității sanitare au fost modernizate și dotate în ultimii aproximativ patru ani, Secția Chirurgie-Interne beneficiind de investiții în valoare de 2.400.000 lei din bugetul local, iar Ambulatoriul find modernizat și dotat cu fonduri europene de peste 6.000.000 lei accesate prin POR 2007-2013.
Ca o concluzie, luând în calcul inclusiv investiția care urmează a fi făcută, putem spune că transformarea Spitalul Orășenesc Cugir dintr-o unitate în pericol de desfințare, într-una modernă și rentabilă a necesitat suma de aproximativ 25.151.000 lei (la totalul celor trei investiții, fiind adăugată și valoarea aparaturii achiziționată, a lucrărilor la rețelele de alimentare cu energie electrică și suma utilizată pentru amenajarea parcării).
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
ANGAJĂRI la STAT 2025: Posturi vacante în instituții din Alba, la data de 19 ianuarie 2025. Calendarul examenelor și condițiile de înscriere la CONCURS
ANGAJĂRI la STAT 2025: Posturi vacante în instituții din Alba, la data de 19 ianuarie 2025. Calendarul examenelor și condițiile de înscriere la CONCURS Mai multe instituţii publice din Alba anunță posturi vacante la data de 19 ianuarie 2025 și organizează concursuri în următoarea perioadă. Pentru ocuparea posturilor, candidaţii trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind […]