Primarul Mircea Hava convoacă o nouă şedinţă (extraordinară) de CL pe tema iluminatului public în Municipiul Alba Iulia
Dezbaterile pe tema iluminatului public în Municipiul Alba Iulia continuă. Primarul Mircea Hava a declarat astăzi, într-o conferinţă de presă, că nu se dă bătut şi că îşi doreşte ca de sărbători oraşul să „strălucească” cel puţin ca şi în anii precedenţi, menţionând că cei 8 consilieri locali nu au înţeles exact importanţa proiectului de hotărâre. Primarul Mircea Hava a mai declarat că va convoca, săptămâna viitoare, o şedinţă extraordinară a Consiliului Local în care va repune în discuţie problema iluminatului public precum şi a câştigătorului procedurii conform deciziei definitive şi irevocabile a unei instanţe de judecată, şi a deciziei CNSC (Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor) în municipiului Alba Iulia.
Vă prezentăm mai jos comunicatul trimis de către Primăria Municipiului Alba Iulia:
„8 voturi ale consilierilor locali aduc municipiul Alba Iulia în imposibilitatea de a derula contractul pentru serviciul de iluminat public. 7 abţineri (4 PNL, 2 PSD şi 1 PP-DD) şi 1 vot împotrivă (1 PNL) au dus la respingerea proiectului de hotărâre ce privea delegarea gestiunii prin concesionare a serviciului de iluminat public, lucrări la instalaţii electrice, distribuţie de energie electrică, servicii de instalare echipamente de distribuţie a energiei electrice şi lucrări de construcţii linii electrice.
Procedura de achiziţie iniţiată de administraţia publică locală din Alba Iulia, aprobată prin HCL 113/2010, HCL 2/2011 şi HCL 83/2011 a fost extrem de greoaie şi întinsă în timp din cauza intervenţiilor în calendarul de derulare. Prin hotărârile menţionate, Consiliul Local Alba Iulia a aprobat documentaţia necesară delegării gestiunii, a modificat caietul de sarcini şi a aprobat criteriile de evaluare a ofertelor, respectiv a aprobat studiul de fezabilitate. Aceste hotărâri au stat la baza întocmirii contractului cadru prezentat în documentaţia de participare la procedură.
După publicarea în 31.05.2011 a anunţului de participare în sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP), respectiv publicarea documentaţiei integrale în 04.06.2011, a urmat un lung şir de solicitări de clarificări şi răspunsuri (12 solicitări de clarificări). Termenul limită de depunere a ofertelor a fost decalat din 26 iulie 2011, până la data de 3 august 2011, moment în care au fost deschise şi ofertele primite pentru această procedură de achiziţie. Au urmat apoi aproape 30 de zile şi 4 şedinţe de evaluare, până când comisia de evaluare a dat un verdict, la data de 19 septembrie 2011: din cele 6 oferte depuse, câştigătorul desemnat a fost SC ELBA SA Timişoara (oferta din procedură cu valoarea cea mai mică 3.519.485,46 lei fără TVA). Din acest moment, municipiul Alba Iulia ar fi putut avea un agent economic ce propunea utilizarea unor ansambluri autonome de iluminat public compuse din panouri de celule fotovoltaice, acumulatori de stocare a energiei şi corpuri de iluminat LED (corpuri de iluminat considerate a fi cele mai economice).
A urmat apoi primul şir de contestaţii în 3 octombrie 2011 (3 contestaţii depuse la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor-CNSC), care au obligat municipalitatea la reevaluarea tuturor ofertelor depuse în cadrul procedurii. În urma acestei proceduri, la data de 4 ianuarie 2012, oferta ce a fost desemnată câştigătoare a fost cea a SC ELBA SA Timişoara.
Următorul şir de contestaţii a fost transmis CNSC în 17 ianuarie 2012 (2 contestaţii), astfel că autoritatea contractantă a fost obligată la reevaluarea tuturor ofertelor şi la anularea deciziei de desemnare a unui câştigător din 4 ianuarie. În 29 martie a fost transmis un nou raport al procedurii de achiziţie având drept câştigător tot SC ELBA SA Timişoara. Şi această decizie a comisiei de evaluare a fost contestată, astfel că la 21 mai, CNSC a dispus anularea raportului procedurii şi a tuturor actelor ce decurg din acesta şi continuarea procedurii de atribuire prin reevaluarea ofertelor.
În data de 19 iulie Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a emis Decizia nr. 2352/C1/2339,2460 prin care Primăria municipiului Alba Iulia a fost obligată să anuleze toate rapoartele anterioare şi actele subsecvente şi continuarea procedurii de atribuire prin reevaluarea ofertei SC FLASH LIGHTING SERVICES SA şi respingerea tuturor celorlalte ca neconforme. Astfel, la data de 8 august 2012, urmare a deciziilor CNSC anterioare, singurul participant care a putut fi desemnat câştigător al procedurii, a fost SC FLASH LIGHTNING SERVICES SA Bucureşti, cu oferta în valoare de 6.634.801,00 lei.
Pentru că toate documentele iniţiale ale procedurii fuseseră aprobate de către Consiliul Local Alba Iulia în 2010 şi 2011, în şedinţa din data de 23 octombrie 2012 consilierilor locali li s-a prezentat rezultatul procedurii, respectiv a fost supus la vot contractul de delegare a gestiunii serviciului de iluminat public cu SC FLASH LIGHTNING SERVICES SA Bucureşti. În şedinţa aceasta, consilierii locali din actualul legislativ local urmau doar să valideze finalizarea procedurii.
„O parte din consilieri a decis că e mai bine ca Alba Iulia să rămână în beznă. Mă doare sufletul când văd că trebuie să atribuim acest contract la o valoare aproape dublă faţă de ce au evaluat iniţial colegii mei din comisie. Dar asta e. Există o decizie definitivă şi irevocabilă a instanţelor, există o decizie a CNSC. Trebuie respectate şi aplicate. Cred că e mai bine pentru oraşul nostru să avem un sistem de iluminat public cu tot ceea ce înseamnă el, decât să vedem că zilnic zone din oraş vor rămâne în beznă. Vorbim de iluminat public, iluminat arhitectural, iluminat de sărbători. Toată lumea trebuie să înţeleagă că tot ceea ce acum e stricat va rămâne stricat, ce se va strica va rămâne stricat. Şi pentru toate astea trebuie să le mulţumească celor 8 care nu au înţeles importanţa proiectului de hotărâre”, declară Mircea Hava – primarul Municipiului Alba Iulia.
Contractul de delegare de gestiune prin concesionare a serviciului de iluminat public în municipiul Alba Iulia aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local din 2011 şi completat prin actele normative în vigoare are o durată de 10 ani cu posibilitatea de prelungire pe 5 ani. Modernizările sistemului de iluminat public trebuie să se realizeze în termen de 24 de luni de la data preluării serviciului prin semnarea contractului şi a procesului verbal.”
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
LOCURI de MUNCĂ în județul Alba, la data de 19 NOIEMBRIE 2024: 488 posturi sunt disponibile în Alba Iulia, Aiud, Blaj, Câmpeni, Cugir, Ocna Mureș și Sebeș
LOCURI de MUNCĂ în județul Alba, la data de 19 NOIEMBRIE 2024: 488 posturi sunt disponibile în Alba Iulia, Aiud, Blaj, Câmpeni, Cugir, Ocna Mureș și Sebeș Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă pot viziona ofertele accesând www.anofm.ro, selectați AJOFM Alba, secțiunea Persoane fizice – Locuri de muncă vacante sau se pot prezenta […]
Secțiune Articole Similare
-
Actualitate5 zile ago
Produsul intern brut trimestrial III al României, în stagnare față de II și scădere față de anul 2023. Cristian Păun: „Miroase de la o poștă a recesiune!”
-
Sport4 zile ago
FOTO | Meciul de fotbal Metalurgistul Cugir – Gloria Bistrița-Năsăud, întrerupt la Cugir de o intervenție a elicopterului SMURD! Liderul a câștigat cu 4-0
-
Actualitate4 zile ago
Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025. Acte necesare. Condiții de acordare. Câți bani se dau în funcție de venit
-
Opinii - Comentarii4 zile ago
Postul Crăciunului. Obiceiuri și tradiții respectate de credincioși în Postul Nașterii Domnului
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
Noua lege a pensiilor: Tabel cu vârsta de pensionare anticipată. Condiții privind stagiul de cotizare pentru pensia anticipată
-
Opinii - Comentarii8 ore ago
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii