Primăria Blaj, în litigiu cu constructorii care au reabilitat o stradă din oraş
La un an de la finalizarea lucrărilor, Primăria Municipiului Blaj respinge, în continuare, acordarea recepţiei finale la lucrările de canalizare din cadrul proiectului european de modernizare a străzii Tudor Vladimirescu, din cauza numeroaselor deficiențe constatate în timp.
Proiectul “Modernizare străzi urbane Tudor Vladimirescu şi Mihail Kogălniceanu în Municipiul Blaj, judeţul Alba”, finanțat prin Programul Operațional Regional este implementat de către Municipiul Blaj și are o valoare totală de 9228349,10 lei, din care 7582791,36 lei reprezintă finanțare nerambursabilă alocată conform contractului. Programul Operațional Regional este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Aministrației Publice, în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Centru, organism intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect.
Potrivit reprezentanţilor primăriei, finalizat în decembrie 2011 din fonduri europene, ultimul tronson al străzii Tudor Vladimirescu prezenta, la doar o lună de la darea în folosință, numeroase deficiențe de construcție, majoritatea acestora fiind cauzate de lucrările defectuoase executate la nivelul infrastructurii subterane de către cei doi antreprenori stabiliți în urma licitației publice.
Primăria municipiului Blaj a refuzat ferm să acorde recepția finală pentru lucrarea de canalizare și a solicitat în repetate rânduri constructorilor să remedieze deficiențele semnalate.
Acestea se întind pe un tronson de 400 ml și constau în denivelări ale drumului din cauza tasării necorespunzatoare a straturilor de sol inferioare.
Deși inițial constructorii și-au asumat răspunderea pentru deficiențele apărute, angajându-se să remedieze pe cheltuială proprie tronsonul de stradă afectat, acest lucru nu s-a mai întâmplat.
Din acest motiv, administrația publică locală s-a îndreptat, în luna octombrie din anul trecut, împotriva celor două firme responsabile de reabilitare. Primăria Municipiului Blaj solicită, în instanţă, constructorilor să refacă lucrările, în concordanță cu specificațiile tehnice prevăzute în contract, sau să suporte financiar execuția acestor reparații de către administrația publică locală.
Cel mai recent termen stabilit de Judecătoria Blaj în acest litigiu a avut loc săptămâna trecută, pe 5 martie.
Comunitatea europeană a aprobat, la începutul anului 2010, alocarea sumei de 9.22 milioane de lei pentru proiectul finanţat prin Programul Operaţional Regio “Modernizare străzi urbane Tudor Vladimirescu şi Mihail Kogălniceanu din Blaj judeţul Alba”, din care suma de 7.58 milioane lei a reprezentat finanţarea nerambursabilă, restul fiind contribuţie locală.
Banii au fost alocaţi practic pentru reabilitarea totală a 4 străzi. Atât strada Tudor Vladimirescu cât şi strada Mihail Kogălniceanu au câte două variante, în lungime totală de 2,87 km.
Complexitatea lucrărilor a fost încă de la început una deosebită. Proiectul a reprezentat o premieră pentru administraţia publică locală, care a reuşit să capaciteze toţi furnizorii de utilităţi (apă, gaz, curent, canalizare) să modernizeze toate reţelele subterane.
Obiectivul principal al primăriei a fost acela ca, la finalizarea întregului proiect, să nu mai fie nevoie de intervenţii în partea carosabilă pentru un număr de cel puţin 10 ani.
Proiectul de investiţii a presupus şi realizare a două ziduri de sprijin. Primul, de o complexitate ridicată, se află pe strada Mihail Kogălniceanu şi asigură atât locuinţele ce se află pe varianta străzii, dar, mai ales, oferă o mai mare deschidere a arterei de intrare în oraş dinspre Copşa Mică, parte integrantă a DN14 B.
Al doilea zid de sprijin, mai mic, se află pe strada Tudor Vladimirescu şi asigură un acces mult mai fluent spre centrul municipiului prin lărgirea părţii carosabile.
Unul dintre cele mai aşteptate momente de către conducătorii auto a fost darea în folosinţă a pasajului la nivel cu calea ferată de la km 276, Magistrala 300 Blaj. Acesta a fost modernizat prin sistemul cu plăci de cauciuc de tip strail.
În ciuda deficienţelor cauzate de constructori pe unul dintre tronsoanele de stradă reabilitate prin proiect, administraţia publică locală apreciază impactul pe care acest proiect european l-a avut asupra beneficiarilor direcţi (3400 de participanţi la trafic zilnic, 2500 de blăjeni rezidenţi în zonă, 60 de operatori economici din zona industrială, 2300 de angajaţi pe platforma industrială şi 1000 de elevi ai Colegiului I.M.Clain) şi asupra beneficiarilor indirecţi (30 000 de locuitori din Blaj şi din zonele rurale învecinate).
Foto: arhivă
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Cum va fi VREMEA până în 26 octombrie 2025, în Transilvania și la munte: Un nou val de frig cuprinde România, iar temperaturile vor scădea în toate regiunile. Prognoza meteo de la ANM, pentru următoarele 2 săptămâni
Cum va fi VREMEA până în 26 octombrie 2025, în Transilvania și la munte: Un nou val de frig cuprinde România, iar temperaturile vor scădea în toate regiunile. Prognoza meteo de la ANM, pentru următoarele 2 săptămâni După o săptămână cu temperaturi specifice lunii octombrie, meteorologii avertizează că în următoarea săptămână vremea va deveni, pentru […]
Consumatorii casnici ar putea scăpa de TVA la apă. Excepția se aplică doar unei cantități limitate
Românii ar putea plăti mai puțin pentru apă. Proiectul prevede eliminarea TVA pentru consumul casnic limitat Un proiect de lege depus recent la Senat propune scutirea de TVA pentru consumatorii casnici la serviciile de apă potabilă, însă doar pentru un consum de până la cinci metri cubi pe lună, per persoană. Inițiativa legislativă, înregistrată la […]
RCA se schimbă pentru 8 milioane de șoferi din România. Noile reguli ar putea fi o lovitură pentru toți cei implicați în accidente, indiferent de vină
RCA se schimbă pentru 8 milioane de șoferi din România. Noile reguli ar putea fi o lovitură pentru toți cei implicați în accidente Legea RCA se modifică pentru 8 milioane de șoferi din România, iar dacă proiectul va fi adoptat, schimbările vor fi o lovitură majoră pentru toți cei implicați în accidente, indiferent de vină. […]