Porțiuni din drumul județean care leagă Alba Iulia de Hunedoara vor fi reabilitate cu 1,3 milioane de euro
Consiliul Județean Alba vizează reabilitarea unor porțiuni, pe o distanță de 4,1 kilometri, din drumul județean 107A, care leagă Alba Iulia de județul Hunedoara, și trece prin localități precum Vurpăr sau Blandiana, valoarea totală a investiției, cu TVA, fiind de 1,3 milioane de euro.
Consilierii județeni din Alba vor supune spre aprobare, miercuri, în ședința ordinară din luna iunie, un proiect privind reabilitarea DJ 107A.
”Drumul județean DJ 107A: Alba Iulia – Pârâu lui Mihai – Vurpăr – Cîmpu Goblii – Dealu Ferului – Mereteu – Blandiana – Sărăcsău – limita județul Hunedoara asigură legătura între judeţul Alba şi judeţul Hunedoara, cu plecarea din Alba Iulia, traversând localităţile Pâclișa, Pârâu lui Mihai, Vurpăr, Câmpu Goblii, Dealu Ferului, Mereteu, Blandiana, Sărăcsău, până la limita cu judeţul Hunedoara. Are lungimea totală de 26,025 km, iar lățimea platformei drumului județean este cuprinsă între 5,50 m – 7,00 m, cu o lățime a părții carosabile în aliniament de 5,50 m și acostamente cu lățimi variabile de 0-0,75(m). Din punct de vedere al structurii rutiere drumul este pietruit de la km 3+900 pana la km 8+118, iar restul este asfaltat”, se arată în proiect.
Valoarea totală a investiției este de 5.963.583 lei (inclusiv TVA). Lungimea totală a drumului modernizat este de 4,100 km. Lăţimea platformei drumului judeţean este cuprinsă între 5,50 m – 7,00 m, cu o lăţime a părţii carosabile în aliniament de 5,50 m şi acostamente cu lăţimi variabile de 0 – 0,75 (m).
Tronsonul de drum județean DJ107A poziționat de la km 3+900 – km 8+118.00, respectiv de la limita intravilanului localității Alba Iulia până în apropierea localității Vurpăr, are durata de exploatare depășită prezentând numeroase degradări la nivelul căii de rulare cât și cedări ale structurii rutiere.
Elementele geometrice nu corespund cerințelor de trafic actual și de perspectivă iar lucrările de colectare și evacuare a apelor sunt nefuncționale și cu gabarite depășite.
Principala problemă a drumului este generată de lipsa unui sistem rutier adecvat traficului actual și prognozat precum și de scurgerea necontrolată a apelor pluviale către emisar. Durata de execuție este estimată 6 luni.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Municipiul Alba Iulia lansează oficial programul „Capitala Tineretului din România 2026”: un nou model de co-guvernanță cu tinerii
Municipiul Alba Iulia lansează oficial programul „Capitala Tineretului din România 2026”: un nou model de co-guvernanță cu tinerii Într-un context național în care migrația tinerilor către centre universitare sau spre vest continuă să reprezinte o provocare majoră, Alba Iulia propune un model administrativ vizionar. Miercuri, 10 decembrie 2025, la Palatul Principilor Transilvaniei, administrația locală și […]
FOTO | Lucrările avansează în Teiuș. Strada Horea și Barbu Lăutaru, în plin proces de modernizare: ,,În ritm alert, profitând de vremea blândă”
Lucrările avansează în Teiuș. Strada Horea și Barbu Lăutaru, în plin proces de modernizare: ,,În ritm alert, profitând de vremea blândă” Datorită vremii prietenoase din decembrie, lucrările la străzile din Teiuș continuă într-un ritm constant, iar în aceste zile se intervine pe mai multe artere. Mai exact, pe strada Horea se lucrează la rigola betonată, […]
Pasajul subterean pentru mașini din Alba Iulia – zona Stadion, un nou pas pentru descongestionarea traficului. Proiectul tehnic, la aprobat în Consiliul Local
Pasajul subterean pentru mașini din Alba Iulia – zona Stadion, un nou pas pentru descongestionarea traficului. Proiectul tehnic, la aprobat în Consiliul Local Consiliul Local din Alba Iulia urmează să aprobe în ședința extraordinară din 9 decembrie 2025 documentația tehnico – economică, faza proiect tehnic și indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiții: „DESCONGESTIONARE TRAFIC INTRARE […]