Podul peste Valea Orzii, singura legătură rutieră între două zone rezidențiale din Oarda de Sus: Aprobarea indicatorilor tehnico-economici, pe masa consilierilor locali
Proiectul se înscrie în cadrul investițiilor destinate infrastructurilor pentru transporturi că suport pentru dezvoltarea integrată a comunităților în vederea dezvoltării durabile. Modernizarea infrastructurii va conduce la sporirea potențialului economic și creșterea condițiilor de siguranță circulației.
În data de 30 octombrie 2019 a fost aprobat studiul de fezabilitate pentru acest obiectiv prin HCL nr.323.
La acea data s-a fundamentat nevoia realizării lucrărilor propuse prin proiect datorita stării avansate de degradare a podului existent peste Valea Orzii pe strada Victoriei din cartierul Oarda de Sus, pod care face legătură cu strada Haiducilor.
În luna februarie 2020 s-a incarcat in sistemul electronic al achizițiilor publice SICAP (SEAP) documentația pentru atribuirea contractului privind elaborarea proiectului tehnic cu caiete de sarcini si detaliile de execuție, proiectul de autorizare a lucrărilor si execuția propriu-zisa a lucrărilor cu termen de depunere a ofertelor data de 16.03.2020, insa nu s-a depus nici o oferta. Autoritatea locala a reluat procedura, in aceleași condiții, in luna aprilie 2020 si a stabilit un nou termen de depunere a ofertelor, respectiv data de 25.05.2020, insa nici pana la acesta data nu au fost depuse oferte pentru atribuirea contractului.
Ca urmare s-au reevaluat costurile din devizul general al obiectivului si s-a reconsiderat indicatorul financiar al investiției cu respectarea soluțiilor tehnice inițiale.
Valoarea actualizată totală a investiției (inclusiv TVA) potrivit devizului general anexat, in prețuri luna mai 2020, este de 1.676.900,65 lei, din care construcții-montaj (C+M) 1.423.263,22 lei.
Măsurile prevăzute în proiect constau, în principal, în demolarea infrastructurii și suprastructurii podului si realizarea unui pod nou din beton armat cu o singură deschidere de 18 m intre culei prin folosirea grinzilor de la pasajul peste calea ferata ( Partos) pentru noua infrastructura a podului. Lungimea totala a podului va fi de 21,2 m. Podul va avea partea carosabila de 6 m si un trotuar de 1.5 m.
Grinzile prefabricate tip fâșii cu goluri vor fi puse la dispoziție de beneficiar din cele recuperate de la dezafectarea pasajul CF de la Partoș din anul 2011.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
VIDEO | ,,Se văita și repeta «Doamne, iarta-mă». Ce spune un martor despre tânărul care s-a electrocutat în gara din Alba Iulia
Un incident cutremurător a avut loc în dimineața de 17 septembrie, în gara din Alba Iulia, atunci când un tânăr, de 24 de ani, s-ar fi urcat pe un stâlp de electrificare și s-ar fi electrocutat. Oamenii legii au fost anunțați cu privire la tragicul eveniment în această dimineață, s-au deplasat la fața locului și […]
VIDEO | TRAGEDIE în Alba: Tânăr de 24 de ani, DECEDAT în gara Alba Iulia după ce s-a urcat pe un stâlp de electricitate și s-a electrocutat
Un tânăr de 24 de ani a fost găsit fără suflare, astăzi, 17 septembrie, în gara CFR din Alba Iulia, pe una dintre liniile de tren. Polițiștii au fost sesizați în dimineața zilei de 17 septembrie 2025 de către impiegatul de mișcare că o persoană s-ar afla, potrivit informațiilor preliminare, fără suflare, în capătul liniei […]
FOTO | „Cu inimile pline de durere ne luăm rămas bun de la tine” – Zeci de mesaje emoționante pentru Ionuț, tânărul de 26 de ani care a decedat la Mătișești, prins sub un tractor
„Cu inimile pline de durere ne luăm rămas bun de la tine” – Zeci de mesaje emoționante pentru Ionuț, tânărul de 26 de ani care a decedat la Mătișești, prins sub un tractor Moartea lui Ionuț Trif, tânărul de 26 de ani care a decedat marți, 16 septembrie 2025, în tragicul incident de la Mătișești, […]