Peste 60% dintre cetăţeni folosesc zilnic internetul – Studiu BRAT
În cel mai recent Studiu de Audienţă şi Trafic de Internat, realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) se arată că peste 5,9 milioane de români, adică 61,6%, folosesc internetul zilnic, iar tendinţa este de creştere continuă.
Cifrele sunt corespunzătoare perioadei de măsurare cuprinse între 1 decembrie 2013 şi 28 februarie 2014 şi au fost transmise membrilor BRAT pe 14 mai.
În ceea ce priveşte scopul utilizării zilnice a internetului, datele furnizate de BRAT conturează o scădere a interesului românilor pentru ştiri, precum şi pentru informaţiile de tip auto şi sport, însă semnalează o creştere a interesului pentru zona de jocuri online şi de divertisment.
Un factor care a contribuit la această tendinţă este şi faptul că măsurarea a inclus şi perioada sărbătorilor de iarnă.
Referitor la intenţia de achiziţionare de bunuri şi servicii pentru perioada măsurată, se remarcă scăderea intenţiei de achiziţionare de telefoane mobile şi de servicii de telefonie mobilă, precum şi scăderea intenţiei de achiziţionare de servicii de cablu-TV, asigurări şi credit.
În schimb, studiul relevă o creştere a intenţiei de achiziţionare de servicii turistice. Se poate estima că şi această evoluţie este tot o consecinţă a perioadei de referinţă a studiului.
În cadrul studiului au fost publicate rezultate de audienţă pentru 154 de site-uri.
BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presă scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presă scrisă, online, radio şi outdoor).
Măsurătorile şi monitorizările BRAT sunt independente şi transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanţă cu normele internaţionale.
BRAT pune la dispoziţia pieţei de media şi de publicitate indicatorii de performanţă obţinuţi în urma auditului şi a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur şi credibil pentru decizii strategice care implică industria media.
Sursa: Mediafax.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
„Răpirea din serai” – Cât a ajuns să coste celebra carpetă care împodobea în trecut sute de mii de sufragerii din România. Prețurile ireale cerute pe site-urile de mică publicitate
„Răpirea din serai” – Cât a ajuns să coste celebra carpetă care împodobea în trecut sute de mii de sufragerii din România. Prețurile ireale cerute pe site-urile de mică publicitate Celebra carpetă „Răpirea din Serai”, care împodobea în anii comunismului sute de mii de sufragerii din România, a revenit în atenție, iar cei care mai […]