Pensii 2022: Cum se vor încheia contractele de asigurări sociale după noile modificări legislative
Contractul de asigurare socială este contractul încheiat, voluntar, între persoane fizice şi casele teritoriale de pensii în scopul asigurării în sistemul public de pensii în vederea obținerii pensiei pentru limită de vârstă sau în vederea completării venitului asigurat utilizat la calculul acestei categorii de pensie.
Citește și: Pensii 2022: Majorare pensii ianuarie 2022 • punctul de pensie • ajutorul pentru pensionari • impozitarea pensiilor • pensii militare 2022
Având în vedere dispozițiile Hotărârii de Guvern nr. 1071/2021 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, publicată în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 950/2021, începând cu data de 1 ianuarie 2022 salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată va fi de 2.550 lei.
În cazul asiguraților care au încheiat contracte de asigurare socială conform Legii nr. 263/2010, cu modificările și completările ulterioare, baza lunară de calcul a contribuției de asigurări sociale o constituie venitul lunar asigurat înscris în contractul de asigurare socială, dar nu mai puțin decât valoarea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată.
În consecință, începând cu data de 1 ianuarie 2022, nivelul minim al venitului lunar asigurat înscris în contractul de asigurare socialǎ încheiat în baza Legii nr. 263/2010, cu modificările și completările ulterioare, este de 2.550 lei.
Citește și: Pensia pentru limită de vârstă 2022: Cine poate ieși la pensie în acest an. Condiții pentru pensionarea pentru limită de vârstă în anul 2022
Totodată, vă aducem la cunoștință faptul că, din inițiativa casei teritoriale de pensii, toate veniturile asigurate înscrise în contractele de asigurare socială al căror nivel se situează sub nivelul minim de 2.550 lei se vor modifica, prin notificarea asiguratului.
De asemenea, salariul minim brut pe țară garantat în plată de 2.550 lei se va utiliza și în cazul contractelor de asigurare socială încheiate în baza O.U.G. nr. 163/2020 începând cu data de 1 ianuarie 2022.
Noua valoare de 2.550 lei nu are implicații în ceea ce privește contractele de asigurare socială ce au fost încheiate în temeiul O.U.G. nr. 163/2020 până la data de 1 ianuarie 2022.
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Actualitate
Mâine | Luca Niculescu se întâlnește cu partidele pentru stabilirea programului de guvernare. Programul
Mâine | Luca Niculescu se întâlnește cu partidele pentru stabilirea programului de guvernare. Programul Premierul desemnat Luca Niculescu va avea joi discuții cu partidele parlamentare, pe agenda întâlnirilor aflându-se programul de guvernare și susținerea de care ar putea beneficia viitorul Executiv în Parlament. Luca Niculescu va merge la sediul fiecărui partid. Luca Niculescu se va […]
Auditul privind monitorizarea şi disponibilitatea medicamentelor, finalizat de Ministerul Sănătăţii: Principalele deficienţe constatate
Auditul privind monitorizarea şi disponibilitatea medicamentelor, finalizat de Ministerul Sănătăţii: Principalele deficienţe constatate Misiunea de audit public intern privind activitatea Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR) şi a structurilor din Ministerul Sănătăţii cu atribuţii în domeniul medicamentului a fost finalizată de Ministerul Sănătăţii. Au fost constatate numeroase deficienţe, care arată […]
Cum pot fi aduse în legalitate construcțiile fără autorizație: Ce este noua autorizație de regularizare. Ce construcții pot fi făcute fără autorizație
Cum pot fi aduse în legalitate construcțiile fără autorizație: Ce este noua autorizație de regularizare. Ce construcții pot fi făcute fără autorizație Proprietarii din România care au ridicat construcții fără autorizație de construire sau au executat lucrări diferite de cele prevăzute în autorizația existentă au la dispoziție, în anumite condiții, un nou mecanism pentru intrarea […]
