Pensii 2022: Cum se vor încheia contractele de asigurări sociale după noile modificări legislative
Contractul de asigurare socială este contractul încheiat, voluntar, între persoane fizice şi casele teritoriale de pensii în scopul asigurării în sistemul public de pensii în vederea obținerii pensiei pentru limită de vârstă sau în vederea completării venitului asigurat utilizat la calculul acestei categorii de pensie.
Citește și: Pensii 2022: Majorare pensii ianuarie 2022 • punctul de pensie • ajutorul pentru pensionari • impozitarea pensiilor • pensii militare 2022
Având în vedere dispozițiile Hotărârii de Guvern nr. 1071/2021 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, publicată în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 950/2021, începând cu data de 1 ianuarie 2022 salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată va fi de 2.550 lei.
În cazul asiguraților care au încheiat contracte de asigurare socială conform Legii nr. 263/2010, cu modificările și completările ulterioare, baza lunară de calcul a contribuției de asigurări sociale o constituie venitul lunar asigurat înscris în contractul de asigurare socială, dar nu mai puțin decât valoarea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată.
În consecință, începând cu data de 1 ianuarie 2022, nivelul minim al venitului lunar asigurat înscris în contractul de asigurare socialǎ încheiat în baza Legii nr. 263/2010, cu modificările și completările ulterioare, este de 2.550 lei.
Citește și: Pensia pentru limită de vârstă 2022: Cine poate ieși la pensie în acest an. Condiții pentru pensionarea pentru limită de vârstă în anul 2022
Totodată, vă aducem la cunoștință faptul că, din inițiativa casei teritoriale de pensii, toate veniturile asigurate înscrise în contractele de asigurare socială al căror nivel se situează sub nivelul minim de 2.550 lei se vor modifica, prin notificarea asiguratului.
De asemenea, salariul minim brut pe țară garantat în plată de 2.550 lei se va utiliza și în cazul contractelor de asigurare socială încheiate în baza O.U.G. nr. 163/2020 începând cu data de 1 ianuarie 2022.
Noua valoare de 2.550 lei nu are implicații în ceea ce privește contractele de asigurare socială ce au fost încheiate în temeiul O.U.G. nr. 163/2020 până la data de 1 ianuarie 2022.
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Actualitate
România, în pragul unui șoc economic? Expert: „Euro ar putea ajunge la 10 lei, iar dobânzile la 20%”
România, în pragul unui șoc economic? Expert: „Euro ar putea ajunge la 10 lei, iar dobânzile la 20%” Presiunile de pe piețele europene ale titlurilor de stat, deprecierea euro, intervențiile BNR pentru susținerea leului și posibila reducere a fondurilor europene ar putea amplifica vulnerabilitățile economiei românești. Economistul Radu Georgescu avertizează că, în lipsa unor corecții […]
Premierul desemnat, Luca Niculescu: Joi intenţionez să depun programul şi lista de miniştri
Premierul desemnat, Luca Niculescu: Joi intenţionez să depun programul şi lista de miniştri Premierul desemnat, Luca Niculescu, a anunțat vineri seară că va depune joi, în Parlament, Programul de guvernare și lista miniștrilor propuși pentru viitorul Executiv. ,,Suntem în program. (…) Ieri au fost primele discuţii cu partidele, discuţii constructive, de substanţă. Vor continua şi […]
Furtuna Felicia lovește Europa: Aduce ploi și vânt puternic și temperaturi în scădere în România
Furtuna Felicia lovește Europa: Aduce ploi și vânt puternic și temperaturi în scădere în România Vremea se va răci în mare parte din țară pe parcursul săptămânii viitoare, astfel că regimul termic se va apropia de normalul perioadei. Probabilitatea cea mai mare pentru înnorări și ploi va fi în centrul, sudul și estul țării. Cantitățile […]
