Patru din zece români, penalizați sau criticați de șefi când greșesc – SONDAJ
Patru din zece angajaţi români susțin că au primit critici de la şeful lor atunci când au făcut o gafă/ greşeală, dintre care cei mai mulţi (63,3%) au fost criticaţi între patru ochi, conform unui sondaj realizat de firma de consultanţă UP! Your Service.
Totodată, aproape un sfert dintre angajaţi au fost criticaţi de faţă cu colegii de echipă, iar restul (12,6%) au fost inclusiv penalizaţi pentru greşelile lor, potrivit sondajului. Însă, există şi manageri care au o abordare constructivă atunci când cineva din echipă face o greşeală, potrivit sondajului.
”În total, 47,5% dintre angajaţii români spun că şefii lor nu numai că nu îi critică în astfel de situaţii, dar chiar îi ajută să repare greşeala. Restul de 12,5% dintre respondenţi susţin că nu apar niciun fel de repercusiuni atunci când greşesc”, se arată în comunicat.
Numai 11% dintre angajaţii români au spus că nu au făcut niciodată o greşeală la job, potrivit sondajului. Opt din zece angajaţi îşi recunosc imediat greşeala şi încearcă să o remedieze, cu sau fără sprijin, 2% dintre angajaţi se absolvă de vină, în timp ce 1,5% încearcă chiar să ascundă situaţia de colegi sau de superiorul direct.
”Modul în care un manager tratează angajaţii atunci când aceştia greşesc cultivă sau distruge asumarea responsabilităţii din partea lor. Angajaţii care sunt în directă interacţiune cu clienţii trebuie să îşi asume, uneori, responsabilitatea şi pentru greşelile pe care le fac colegii lor, iar alteori chiar şi pentru greşeli ale clienţilor. Dacă o greşeală este pedepsită, se va dezvolta o cultură bazată pe frică şi pe învinuirea altora. O greşeală trebuie imediat reparată, indiferent cine este responsabil, şi trebuie folosită ca oportunitate de învăţare şi îmbunătăţire continuă”, a spus directorul general UP! Your Service România, Elena Călin.
Atitudinea negativă a şefilor faţă de angajaţi atunci când greşesc este cel mai adesea demotivantă, mai ales dacă nici nu primesc apreciere pentru reuşitele lor şi pentru munca depusă.
Aproape un sfert dintre respondenţi susţin că în ultima lună nu au primit deloc apreciere de la şefi, iar alţi aproape 20% spun că nu îşi amintesc să fi primit recent o vorbă bună de la managerul lor. La polul opus, 41% au fost lăudaţi cel puţin o dată pentru performanţele din ultima lună, iar 17,5%, chiar de mai multe ori, potrivit sondajului.
Sursa News.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Ion Iliescu, mesaj de felicitare pentru Nicușor Dan: „O aspirație profundă a cetățenilor pentru o conducere responsabilă, onestă și orientată spre viitor”
Ion Iliescu, mesaj de felicitare pentru Nicușor Dan: „O aspirație profundă a cetățenilor pentru o conducere responsabilă, onestă și orientată spre viitor” Ion Iliescu, fost președinte al României, i-a transmis un mesaj public de felicitare lui Nicușor Dan, ales în funcția de președinte al României, exprimându-și încrederea că noul șef al statului va acționa cu […]
Evoluție pentru moneda națională după rezultatul alegerilor: Leul crește iar moneda europeană coboară spre 5 lei
Evoluție pentru moneda națională după rezultatul alegerilor: Leul crește iar moneda europeană coboară spre 5 lei Luni dimineata, 19 mai 2025, moneda națională se apreciază pe piața interbancară, după rezultatul alegerilor prezidențiale. Euro era cotat cu 5,03 lei la ora 10:20, o scădere de 1,31% față de debutul ședinței de tranzacționare. Ultimul curs oficial anunțat […]
O gură de oxigen pentru românii cu credite: Indicele ROBOR a scăzut semnificativ după rezultatul alegerilor prezidențiale
O gură de oxigen pentru românii cu credite: Indicele ROBOR a scăzut semnificativ după rezultatul alegerilor prezidențiale Luni 19 mai 2025, după victoria lui Nicușor Dan, indicele ROBOR la trei luni, în funcţie de care se calculează costul creditelor de consum în lei cu dobândă variabilă, a coborât la 7,26%, de la 7,39% pe an […]