Patru din zece români, penalizați sau criticați de șefi când greșesc – SONDAJ
Patru din zece angajaţi români susțin că au primit critici de la şeful lor atunci când au făcut o gafă/ greşeală, dintre care cei mai mulţi (63,3%) au fost criticaţi între patru ochi, conform unui sondaj realizat de firma de consultanţă UP! Your Service.
Totodată, aproape un sfert dintre angajaţi au fost criticaţi de faţă cu colegii de echipă, iar restul (12,6%) au fost inclusiv penalizaţi pentru greşelile lor, potrivit sondajului. Însă, există şi manageri care au o abordare constructivă atunci când cineva din echipă face o greşeală, potrivit sondajului.
”În total, 47,5% dintre angajaţii români spun că şefii lor nu numai că nu îi critică în astfel de situaţii, dar chiar îi ajută să repare greşeala. Restul de 12,5% dintre respondenţi susţin că nu apar niciun fel de repercusiuni atunci când greşesc”, se arată în comunicat.
Numai 11% dintre angajaţii români au spus că nu au făcut niciodată o greşeală la job, potrivit sondajului. Opt din zece angajaţi îşi recunosc imediat greşeala şi încearcă să o remedieze, cu sau fără sprijin, 2% dintre angajaţi se absolvă de vină, în timp ce 1,5% încearcă chiar să ascundă situaţia de colegi sau de superiorul direct.
”Modul în care un manager tratează angajaţii atunci când aceştia greşesc cultivă sau distruge asumarea responsabilităţii din partea lor. Angajaţii care sunt în directă interacţiune cu clienţii trebuie să îşi asume, uneori, responsabilitatea şi pentru greşelile pe care le fac colegii lor, iar alteori chiar şi pentru greşeli ale clienţilor. Dacă o greşeală este pedepsită, se va dezvolta o cultură bazată pe frică şi pe învinuirea altora. O greşeală trebuie imediat reparată, indiferent cine este responsabil, şi trebuie folosită ca oportunitate de învăţare şi îmbunătăţire continuă”, a spus directorul general UP! Your Service România, Elena Călin.
Atitudinea negativă a şefilor faţă de angajaţi atunci când greşesc este cel mai adesea demotivantă, mai ales dacă nici nu primesc apreciere pentru reuşitele lor şi pentru munca depusă.
Aproape un sfert dintre respondenţi susţin că în ultima lună nu au primit deloc apreciere de la şefi, iar alţi aproape 20% spun că nu îşi amintesc să fi primit recent o vorbă bună de la managerul lor. La polul opus, 41% au fost lăudaţi cel puţin o dată pentru performanţele din ultima lună, iar 17,5%, chiar de mai multe ori, potrivit sondajului.
Sursa News.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
DEER continuă campania de informare pentru utilizatori și publicul larg, în cele 18 județe în care operează
DEER continuă campania de informare pentru utilizatori și publicul larg, în cele 18 județe în care operează Distribuție Energie Electrică Romania (DEER), cel mai mare operator național de distribuție a energiei electrice, continuă, pentru al doilea an consecutiv, campania națională de informare adresată utilizatorilor din cele 18 județe în care activează, dar și publicului larg […]
Vot important în Parlamentul European: Se prelungește PNRR-ul. „România are șansa să absoarbă fonduri importante”
Vot important în Parlamentul European: Se prelungește PNRR-ul. „România are șansa să absoarbă fonduri importante” Vot final în Parlamentul European (PE): am obținut un sprijin larg pentru salvarea proiectelor din PNRR, a anunțat, miercuri, 18 iunie 2025, eurodeputatul PSD Victor Negrescu. El a spus că PE sprijină prelungirea cu 18 luni a proiectelor mature și […]
Administrația Fondului pentru Mediu suspendă lansarea tuturor programelor de finanțare: Și lansarea sesiunii Rabla pentru persoane fizice pe „lista neagră”. Care sunt motivele
Administrația Fondului pentru Mediu suspendă lansarea tuturor programelor de finanțare: Și lansarea sesiunii Rabla pentru persoane fizice pe „lista neagră”. Care sunt motivele Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) anunță suspendarea lansării tuturor programelor de finanțare, inclusiv lansarea sesiunii Rabla pentru persoane fizice, programată pentru joi, 19 iunie 2025, la ora 10:00. Decizia survine în contextul […]