Patru ani de închisoare cu executare pentru un șofer care a provocat un accident pe DN1, între Alba Iulia și Sebeș, în care un tânăr de 19 ani și-a pierdut viața
Patru ani de închisoare cu executare pentru un șofer care a provocat un accident pe DN1, între Alba Iulia și Sebeș, în care un tânăr de 19 ani și-a pierdut viața
Un șofer din Tulcea va sta 4 ani la închisoare după ce a provocat un accident rutier mortal, în Alba, în ianuarie 2016. Sentința definitivă în procesul penal a fost pronunțată marți, 10 septembrie 2019, la Curtea de Apel Alba Iulia.
Instanța a menținut decizia Judecătoriei Alba Iulia cu completarea că a dispus prelevarea de probe biologice de la bărbat, în vederea introducerii profilului genetic în Sistemul Naţional de Date Genetice Judiciare. Inculpatul se numeşte Popazu Stere (61 ani), iar dosarul a fost rejudecat după ce un acord încheiat cu procurorii în 2017 i-ar fi permis şoferului vinovat să scape cu o pedeapsă, cu suspendare.
Acordul de recunoaştere a vinovăţiei a fost respins de judecători, astfel încât dosarul a revenit la Parchet, iar inculpatul a fost trimis în judecată pentru comiterea infracţiunii de ucidere din culpă. Pe lângă pedeapsa cu executare, o firmă de asigurări trebuie să achite părţilor civile suma de 23.311 lei cu titlu de daune materiale, respectiv 220.000 euro cu titlu de daune morale.
Popazu Stere a fost condamnat la 2 ani de închisoare în acest dosar, dar instanţa a decis revocarea suspendării unei alte pedepse, tot de 2 ani de închisoare, aplicată acestuia în 2014, la Tribunalul Tulcea, pentru infracţiunea de evaziune fiscală. În final inculpatul va executa 4 ani închisoare în regim de detenţie şi 1 an interzicerea dreptului de a fi ales în autorităţile publice sau în funcţii elective publice şi dreptul de a ocupa o funcţie implicând exerciţiul autorităţii de stat.
De asemenea, la data rămânerii definitive a deciziei, Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Alba – Serviciul Poliţiei Rutiere va efectua demersurile necesare pentru anularea permisului de conducere al inculpatului. Accidentul a avut loc pe DN1, între Alba Iulia și Sebeș. Șoferul vinovat a intrat pe contrasens, unde camionul condus de el s-a lovit frontal cu un autoturism ce venea din sens opus.
”În data de 15.01.2016, în jurul orei 18:05, inculpatul Popazu Stere a condus autoutilitara marca DAF ce tracta semiremorca marca Koegel pe DN 1 şi, în zona km 373+467 m, din cauza neatenţiei nu a observat coloana de maşini oprită în faţa sa şi a pătruns pe contrasens, unde a intrat în coliziune cu autoutilitara marca Renault Kangoo, condusă din sens opus de S.V.A., pe direcţia Sebeş – Alba Iulia. În urma accidentului, C.A., pasager al autoutilitarei marca Renault Kangoo, a suferit leziuni corporale în urma cărora a decedat”, au precizat reprezentanţii poliţiei la momentul producerii tragediei de pe şosea.
”În timp ce conducea camionul, a observat o coloană de maşini în faţa sa, ultima fiind o dubă de culoare albă cu inscripţii roşii, care a oprit în faţa sa, iar în momentul în care a călcat frâna, semiremorca (vagonul) l-a împins şi l-a aruncat pe contrasens, din cauză că nu a ţinut frâna, atingând cu oglinda retrovizoare dreapta duba care era oprită în faţa sa. În momentul în care a fost aruncat pe contrasens a intrat în coliziune cu un autovehicul care circula din sens opus. Accidentul şi moartea victimei puteau fi evitate în condiţiile în care inculpatul observa modul în care se desfăşura traficul în faţa sa, respectiv coloana oprită de autovehicule şi efectua din timp manevrele necesare pentru a evita coliziunea cu autovehiculul care circula în faţa sa pe acelaşi sens de mers”, se afirmă în rechizitoriul Parchetului.
Ancheta ulterioară a arătat că autovehiculul avea defecțiuni majore la sistemul de frânare, acesta fiind unul dintre motivele producerii accidentului. Celelalte cauze au fost neadaptarea vitezei la carosabilul umed și depășirea interzisă a unui coloane de autovehicule.
”Putea evita producerea accidentului, dacă la preluarea autovehiculului efectua o verificare a acestuia, iar dacă constata probleme tehnice să le remedieze sau să nu plece în cursă. În condițiile de drum umed și vizibilitate redusă, P. S. trebuia să păstreze o distanță corespunzătoare față de autovehiculul din față și să adapteze viteza de deplasare astfel încât să poată opri autovehiculul în condiții de siguranță pentru toți particianții la trafic”, se mai precizează în rechizitoriu.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Pălăriile Dădârlat, produse într-un atelier din Alba, vedete la UNTOLD: Modele special create pentru cel mai mare festival din România
Pălăriile Dădârlat, produse într-un atelier din Alba, vedete la UNTOLD: Modele special create pentru cel mai mare festival din România Pălăriile Dădârlat, brandul românesc care a luat naștere în Alba de mai bine de un secol, produse din generație în generație cu multă iubire, pasiune și suflet, sunt vedetele festivalului UNTOLD care a debutat astăzi, […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Schimbarea la Față – obiceiuri, traditii și superstiții. De ce e bine să priveşti CERUL în ziua de OBREJENIE şi ce înseamnă dacă vezi BERZE
-
Opinii - Comentariiacum o zi
8 august – Ziua Internaţională a Pisicii. Curiozități despre prietenii blănoși care ne bucură viața de peste 9.000 de ani
-
Opinii - Comentariiacum 2 ore
9 august – Ziua internațională a grădinilor zoologice și a parcurilor
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
7 august – Sfânta Cuvioasă Teodora, prima româncă trecută în rândul sfinților
-
Sportacum 3 zile
Miercuri, ora 17.30, în turul secund al Cupei României, Metalurgistul Cugir – CSU Alba Iulia și CSM Unirea Alba Iulia – CSM Deva
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Povestea Schitului Poșaga, așezământul monahal din Munții Apuseni, singurul din Alba cu hramul ”Schimbarea la Față a Domnului”. Locul în care se află un izvor care ar avea puteri tămăduitoare