Patru ani de închisoare cu executare pentru un șofer care a provocat un accident pe DN1, între Alba Iulia și Sebeș, în care un tânăr de 19 ani și-a pierdut viața

Patru ani de închisoare cu executare pentru un șofer care a provocat un accident pe DN1, între Alba Iulia și Sebeș, în care un tânăr de 19 ani și-a pierdut viața

Un șofer din Tulcea va sta 4 ani la închisoare după ce a provocat un accident rutier mortal, în Alba, în ianuarie 2016. Sentința definitivă în procesul penal a fost pronunțată marți, 10 septembrie 2019, la Curtea de Apel Alba Iulia.

Instanța a menținut decizia Judecătoriei Alba Iulia cu completarea că a dispus prelevarea de probe biologice de la bărbat, în vederea introducerii profilului genetic în Sistemul Naţional de Date Genetice Judiciare. Inculpatul se numeşte Popazu Stere (61 ani), iar dosarul a fost rejudecat după ce un acord încheiat cu procurorii în 2017 i-ar fi permis şoferului vinovat să scape cu o pedeapsă, cu suspendare.

Acordul de recunoaştere a vinovăţiei a fost respins de judecători, astfel încât dosarul a revenit la Parchet, iar inculpatul a fost trimis în judecată pentru comiterea infracţiunii de ucidere din culpă. Pe lângă pedeapsa cu executare, o firmă de asigurări trebuie să achite părţilor civile suma de 23.311 lei cu titlu de daune materiale, respectiv 220.000 euro cu titlu de daune morale.

Popazu Stere a fost condamnat la 2 ani de închisoare în acest dosar, dar instanţa a decis revocarea suspendării unei alte pedepse, tot de 2 ani de închisoare, aplicată acestuia în 2014, la Tribunalul Tulcea, pentru infracţiunea de evaziune fiscală. În final inculpatul va executa 4 ani închisoare în regim de detenţie şi 1 an interzicerea dreptului de a fi ales în autorităţile publice sau în funcţii elective publice şi dreptul de a ocupa o funcţie implicând exerciţiul autorităţii de stat.

De asemenea, la data rămânerii definitive a deciziei, Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Alba – Serviciul Poliţiei Rutiere va efectua demersurile necesare pentru anularea permisului de conducere al inculpatului. Accidentul a avut loc pe DN1, între Alba Iulia și Sebeș. Șoferul vinovat a intrat pe contrasens, unde camionul condus de el s-a lovit frontal cu un autoturism ce venea din sens opus.

”În data de 15.01.2016, în jurul orei 18:05, inculpatul Popazu Stere a condus autoutilitara marca DAF ce tracta semiremorca marca Koegel pe DN 1 şi, în zona km 373+467 m, din cauza neatenţiei nu a observat coloana de maşini oprită în faţa sa şi a pătruns pe contrasens, unde a intrat în coliziune cu autoutilitara marca Renault Kangoo, condusă din sens opus de S.V.A., pe direcţia Sebeş – Alba Iulia. În urma accidentului, C.A., pasager al autoutilitarei marca Renault Kangoo, a suferit leziuni corporale în urma cărora a decedat”, au precizat reprezentanţii poliţiei la momentul producerii tragediei de pe şosea.

”În timp ce conducea camionul, a observat o coloană de maşini în faţa sa, ultima fiind o dubă de culoare albă cu inscripţii roşii, care a oprit în faţa sa, iar în momentul în care a călcat frâna, semiremorca (vagonul) l-a împins şi l-a aruncat pe contrasens, din cauză că nu a ţinut frâna, atingând cu oglinda retrovizoare dreapta duba care era oprită în faţa sa. În momentul în care a fost aruncat pe contrasens a intrat în coliziune cu un autovehicul care circula din sens opus. Accidentul şi moartea victimei puteau fi evitate în condiţiile în care inculpatul observa modul în care se desfăşura traficul în faţa sa, respectiv coloana oprită de autovehicule şi efectua din timp manevrele necesare pentru a evita coliziunea cu autovehiculul care circula în faţa sa pe acelaşi sens de mers”, se afirmă în rechizitoriul Parchetului.

Ancheta ulterioară a arătat că autovehiculul avea defecțiuni majore la sistemul de frânare, acesta fiind unul dintre motivele producerii accidentului. Celelalte cauze au fost neadaptarea vitezei la carosabilul umed și depășirea interzisă a unui coloane de autovehicule.

”Putea evita producerea accidentului, dacă la preluarea autovehiculului efectua o verificare a acestuia, iar dacă constata probleme tehnice să le remedieze sau să nu plece în cursă. În condițiile de drum umed și vizibilitate redusă, P. S. trebuia să păstreze o distanță corespunzătoare față de autovehiculul din față și să adapteze viteza de deplasare astfel încât să poată opri autovehiculul în condiții de siguranță pentru toți particianții la trafic”, se mai precizează în rechizitoriu.

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Lasă un comentariu

• Prin utilizarea acestui formular sunteți de acord cu stocarea datelor dvs. pe acest site web.


NOTĂ: Vă rugăm să folosiți un limbaj decent în comentariile pe care le lăsați. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afișarea de anunțuri publicitare, precum și jigniri, trivialități, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partială a comentariului, ștergerea integrală sau chiar interzicerea dreptului de a comenta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul ziarulunirea.ro nu raspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului.

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...