Orașul din ALBA care construiește o centură de 15 milioane de euro: Va prelua traficul greu de pe Valea Sebeșului
Orașul din ALBA care construiește o centură de 15 milioane de euro: Va prelua traficul greu de pe Valea Sebeșului
Un oraș din Transilvania, aflat la intersecția a două drumuri naționale și a două autostrăzi, va avea o șosea de centură de peste 15 milioane de euro care ar urma să degreveze zona centrală de traficul greu.
Primăria Sebeș a depus, în 19 decembrie, la Agenția pentru Protecția Mediului Alba, solicitarea de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Construire drum de ocolire în partea de vest a Municipiului Sebeș”. Localitatea se află la intersecția a DN1 cu DN7, respectiv a autostrăzilor A1 și A10.
Potrivit documentației, drumul de ocolire, care va lega DN7 (sensul spre Deva) de DN67C (sensul spre Șugag) este situat în partea de sud vest a oraşului Sebeş, fiind paralel cu râul Sebeş. Accesul se realizează de la intersecția cu DN7 și DJ704A km 0+000, respectiv DN67C km 5+417.
Va prelua traficul greu de pe Valea Sebeșului
„Obiectivul de investiții va fi inclus în vederea finanțării în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (P.O.I.M.) 2014 – 2020, sau în funcție de momentul implementarii în următorul program de finanțare pentru proiecte de infrastructură rutieră din domeniul transporturilor”, se mai susține în documentație. Valoarea proiectului se ridică la 76.127.736 de lei (circa 15,5 milioane de euro), fără TVA iar durata de execuţie este estimată la circa 14 de luni de la momentul emiterii ordinului de începere a lucrărilor.
Șoseaua este prevăzută cu un statut de drum „drum urban și de ocolire” ce va asigura în mod prioritar circulația rutieră a autovehiculelor ce se deplasează pe direcția Deva – Șugag, preluând traficul greu de pe Valea Sebeșului. Este vorba, în principal, despre zecile de camioane cu lemne care „coboară” zilnic din Munții Sebeșului și care, în prezent, trebuie să străbată o parte a zonei centrale a municipiului. În total, circa 1.300 de camioane, marea majoritate încărcate cu lemne, circulă săptămânal pe acest traseu.
Drumul are ca scop principal asigurarea în mod prioritar a circulației rutiere a autovehiculelor ce se deplasează pe direcțiile Deva – Șugag – Novaci (jud. Gorj) și Sibiu – Șugag – Novaci (jud. Gorj). Drumul ocolitor va facilita și accesul turiștilor către Transalpina – cale de legătură între provinciile istorice Transilvania și Oltenia.
Traseul proiectat începe de la interescția DN7 (după intersecția DJ704A cu DN7) și continuă până la intersecția cu DN67C, având o lungime de 5,417 km. Viteza de proiectare este de 100 km/h corespunzătoare unui drum național de clasă tehnică III.
Reducerea traficului din Sebeș cu 30%
Traseul variantei ocolitoare se intersectează cu străzile Ion Creangă, Molidului și Hotarului, cu un drum de exploatare și câteva drumuri agricole. Pentru realizarea legăturii cu străzile și drumurile mai sus menționate se vor amenaja un număr de trei sensuri giratorii care să faciliteze accesul spre și dinspre varianta de ocolire a Municipiului Sebeș, totodată se vor amenaja drumuri de folosință agricolă paralele cu varianta de ocolire pentru facilitarea riveranilor la terenurile agricole. Pe traseul drumului de ocolire a fost proiectat un pasaj și șapte podeţe.
„Principalii beneficiari ai prezentului proiectului sunt locuitorii din aria de proiect (localitatea Sebeș) dar și locuitorii din zonele limitrofe și cei aflați în tranzit. Soluțiile propuse vor influența infrastructura rutieră națională în special la nivelul drumurilor naționale din zona proiectului DN67C și DN7/DN1 și bineînțeles fluidizarea traficul local din oraș. Astfel, construcția variantei ocolitoare a orașului Sebeș va reduce traficul auto prin centrul orașului, traficul de tranzit sud-vest și invers fiind direcționat prin varianta ocolitoare spre DN7 și DN67C, având efecte benefice în decongestionarea traficului rutier în interiorul Municipiului Sebeș”, se precizează în documentația depusă la APM Alba.
Proiectul ar urma să contribuie la devierea traficului actual din zona Sebeșului, respectiv reducerea traficului actual cu minim 30%.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Cine este Călin Georgescu, SURPRIZA alegerilor prezidențiale din 2024, turul I, candidatul anti-sistem?
Cine este Călin Georgescu, SURPRIZA alegerilor prezidențiale din 2024, turul I, candidatul anti-sistem? Călin Georgescu, este surpriza alegerilor prezidențiale 2024, din primul tur, situându-se pe locul 2 în clasament, după numărarea a aproape 80% din voturi la nivel național. În județul Alba, Călin Georgescu câștigă detașat alegerile având un scor de 22 % la numărarea […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Sportacum 4 zile
Sâmbătă, CIL Blaj – Metalurgistul Cugir, ultimul derby „de Alba” al anului | Vineri, pe „Cetate”, CSM Unirea – meci în nocturnă, CSU Alba Iulia, deplasare la Dej
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918