OFICIAL: Din anul școlar 2025-2026, profesorii de gimnaziu și liceu vor dedica un sfert din ore pentru activități speciale de consolidare și sprijin pentru elevi
Din anul școlar 2025-2026, profesorii vor dedica un sfert din ore activităților de consolidare și aplicare practică
Din anul școlar 2025-2026, profesorii de gimnaziu și liceu vor dedica 25% din numărul total de ore unor activități speciale, gândite să îi ajute pe elevi să recupereze, să aprofundeze materia și să înțeleagă cum pot folosi ce învață în viața de zi cu zi.
Reglementările sunt prevăzute în Instrucțiunea Nr. 8 a Ministerului Educației și Cercetării, publicată în Monitorul Oficial pe 17 septembrie 2025, și se aplică tuturor unităților de învățământ gimnazial și liceal.
Acestea urmăresc să aducă mai multă flexibilitate în actul educațional, permițând profesorilor să adapteze planificarea lecțiilor la nevoile și nivelul elevilor din fiecare clasă.
Ministerul a precizat că aceste ore nu sunt opționale și nici separate de programă, ci fac parte integrantă din modul în care aceasta trebuie parcursă.
Utilizarea lor trebuie să fie clar planificată, să respecte coerența curriculară și să fie raportată la bugetul anual de ore al fiecărei discipline.
Rolul profesorilor, al directorilor și al inspectoratelor
Profesorii au libertatea și responsabilitatea de a decide cum folosesc acest procent de 25%: fie prin activități remediale, fie prin exerciții de consolidare, fie prin proiecte care ajută elevii să aplice ce învață în viața de zi cu zi.
Astfel, o lecție de matematică poate fi folosită pentru a arăta cum se aplică formulele într-un buget personal, iar o lecție de biologie poate fi legată de obiceiurile de sănătate.
Directorii de școli trebuie să aprobe planificările calendaristice care includ acest timp de lucru și să asigure resursele logistice necesare.
Inspectoratele școlare vor avea misiunea de a monitoriza modul în care aceste prevederi sunt aplicate, pentru ca regulile să fie respectate unitar la nivel național.
Noua măsură vizează să aducă mai mult echilibru între predarea clasică și activitățile care îi ajută pe elevi să înțeleagă și să aplice cunoștințele în contexte concrete.
Practic, profesorii nu vor mai fi priviți doar ca transmițători de informații, ci și ca facilitatori ai învățării adaptate la viața reală.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Copiii din România, fruntași la carii în Europa. „Fondurile de la CAS se epuizează în primele zile. Și mai avem o mare problemă”
Copiii din România, fruntași la carii în Europa. „Fondurile de la CAS se epuizează în primele zile. Și mai avem o mare problemă” România este, din păcate, „campioană” la cariile dentare în rândul copiilor între 1 și 9 ani. Asta, chiar dacă numărul stomatologilor și al cabinetelor a crescut în ultimii ani. Situația nu e […]
Bursele din anul universitar 2025-2026 vor scădea semnificativ și vor fi acordate doar pe durata cursurilor. Noile reguli afectează studenții de la buget și pe cei la taxă – proiect
Bursele din anul universitar 2025-2026 scad semnificativ: Se vor acorda doar pe perioada cursurilor. Noile reguli vor afecta atât studenții de la buget, cât și pe cei la taxă – proiect Ministerul Educației a pus în consultare publică un proiect care stabilește cuantumul burselor pentru anul universitar 2025-2026. Vorbim de sume clare: 925 de lei […]
PENSII 2025 | Certificatul de viață, obligatoriu pentru pensionarii români până pe 30 septembrie. Cum se obține, cine îl semnează și ce se întâmplă dacă nu este trimis la timp
Certificatul de viață, obligatoriu pentru pensionarii români până pe 30 septembrie 2025. Cum se obține, cine îl semnează și ce se întâmplă dacă nu este trimis la timp Românii stabiliți în străinătate și primesc pensii din România au obligații suplimentare față de cei care locuiesc în țară. Una dintre cele mai importante este transmiterea așa-numitului […]