O clientă din Alba a companiei Blue Air a obţinut daune de 250 de euro după ce avionul de pe ruta Cluj-Napoca – Bucureşti a întârziat peste 4 ore
O clientă din Alba a companiei Blue Air a obţinut daune de 250 de euro după ce avionul de pe ruta Cluj-Napoca – Bucureşti a întârziat peste 4 ore
O clientă a companiei Blue Air a obținut în justiție daune de 250 de euro ca urmare a unei întârzieri de câteva ore a zborului pe ruta Cluj-Napoca – București. În plus, femeia a mai obținut și obligarea companiei la plata dobânzii legale penalizatoare aferente sumei menționate, de la data efectuării zborului, 1 septembrie 2017, și până la data plății efective.
În acțiunea depusă la Judecătoria Alba Iulia, reclamanta a precizat că zborul a înregistrat o întârziere de aproximativ 4 ore, timp în care nu a primit lămuriri de la staff-ul companiei cu privire la motivele întârzierii, motiv pentru care a formulat o reclamație la biroul Blue Air, situat în incinta aeroportului, prin care a arătat cele întâmplate și a solicitat acordarea coempnsației, însă cererea a rămas nesoluționată.
Ulterior formulării reclamației, pasagerii au fost informați că întârzierea a fost cauzată de lipsa unei aeronave disponibile, eveniment ce nu poate fi imputat pasagerilor. Reclamanta arată că a formulat o notificare către Blue Air prin care a solicitat suma datorată, însă nu a primit nici un răspuns și nici nu a fost contactată în vederea soluționării amiabile a acestui diferend.
”Prevederile art. 5, 6 și 7 din Regulamentul nr. 261/2004, interpretate în lumina jurisprudenței CJUE, recunosc dreptul pasagerilor la o compensație în situația executării necorespunzătoare a obligațiilor născute din contractul de transport aerian, iar în situația unui zbor mai scurt de 1500 km., compensația prevăzută de regulament este de 250 euro.
Reținând că reclamanta a dovedit întârzierea zborului pe o perioadă mai mare de 4 ore și că pârâta recunoaște dreptul reclamantei de a primi compensația în cuantum de 250 euro, instanța apreciază îndeplinite în cauză condițiile răspunderii contractuale. Față de cele de mai sus, în temeiul art. 1270 și art. 1350 C. civ., instanța va admite cererea reclamantei și va obliga pârâta la plata sumei de 250 euro, reprezentând despăgubiri pentru executarea necorespunzătoare a obligațiilor ce incumbau pârâtei în temeiul contractului de transport”, a precizat magistratul care a dat dreptate clientei companiei de zbor.
articol preluat din ediția tipărită a ziarului ”Unirea”
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
Încă 13 microbuze „de aur”, achiziționate de Consiliul Județean Alba: Cât au costat și când vor fi livrate
Încă 13 microbuze „de aur”, achiziționate de Consiliul Județean Alba: Cât au costat și când vor fi livrate Consiliul Județean Alba a achiziționat alte 13 microbuze electrice de 16+1 locuri destinate transportului elevilor din județ. Costurile totale sunt de aproximativ 11,5 milioane de lei, fără TVA. Citește și: FOTO | Ultimele două microbuze electrice pentru […]
ALERTĂ în Alba: Polițiștii caută o femeie care a plecat din comuna Cricău Polițiștii din Alba caută o femeie care a plecat din comuna Cricău, județul Alba. Persoanele care pot oferi informații sunt rugate să anunțe cea mai apropiată unitate de poliție sau să sune la 112. Astăzi, 3 septembrie 2025, Poliția Municipiului Alba Iulia […]
EXCLUSIV | Nodul rutier de la Cugir, de pe Autostrada A1, ar putea fi realizat cu finanțare prin programul european SAFE
Nodul rutier de la Cugir, de pe Autostrada A1, ar putea fi realizat cu finanțare prin programul european SAFE Realizarea nodului rutier Cugir, care se află momentan în impas, s-ar putea concretiza grație unei finanțări-surpriză. Citește și: Nodul rutier de la Cugir, pe Autostrada A1, tot mai aproape de realizare: Indicatorii tehnico – economici, aprobați […]