Rămâi conectat

Actualitate

Număr de telefon special pentru românii cu nereguli la facturi: Anunțul șefului ANPC

Ioana Oprean

Publicat

în

Număr de telefon special pentru românii cu nereguli la facturi: Anunțul șefului ANPC

Începând de luni, 7 februarie, românii pot sesiza neregulile privind facturile, debranşările din cauza neplăţii facturilor sau urgenţe care pun în pericol sănătatea publică. Sesizările pot fi trimise direct pe WhatsApp, la numărul 0790 219 551. Numărul se află în permanenţă la şeful ANPC, Horia Constantinescu, dar nu va folosi funcţia de apel video sau voce, ci pot fi trimise doar mesaje şi fotografii, scrie Mediafax.

”Pentru a fluidiza comunicarea directă cu consumatorii din toată ţara, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, a înfiinţat, începând din 7 februarie 2022, un număr special de telefon, folosit exclusiv pentru mesaje în aplicaţia WhatsApp, 0790 219 551”, a transmis, luni, ANPC. La acest număr, care nu va folosi funcţia de apel video sau cu voce, sunt aşteptate mesajele scrise şi imaginile care să sesizeze nereguli cu caracter de urgenţă în raport cu respectarea drepturilor consumatorilor, de pe întreg cuprinsul ţării.

Mai exact, este vorba despre primirea unor facturi foarte mari, nereale, la energie electrică şi gaze naturale, cazuri de debranşări, pentru neplată a unor facturi greşite la energie încă necorectate, precum şi situaţii urgente care pun în pericol sănătatea consumatorilor.

”Am înfiinţat acest număr special, care se va afla în permanenţă la mine, pentru a putea fi cât mai aproape de consumator şi a mă putea implica personal în gestionarea situaţiilor urgente care pot apărea şi care vor fi semnalate astfel”, a declarat Horia Constantinescu, preşedinte ANPC. Comisarii ANPC vor selecta, dintre toate mesajele urgente primite de la consumatori, care sunt acelea care se află în competenţa legală de soluţionare a instituţiei şi le vor da curs. ”Menţionăm că mesajele trimise pe numărul special nu înlocuiesc reclamaţiile realizate în mod curent.

Primirea reclamaţiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, în funcţie de raza teritorială în care îşi desfăşoară activitatea operatorul economic reclamat”, a mai transmis ANPC. Reclamaţiile se fac în format scris – transmise prin poştă -, în format electronic sau se depun personal, pentru souţionarea acestora urmându-se procedura prevăzută de lege. Formularul de reclamaţie online, se află pe site-ul instituţiei, la linkul http://reclamatii.anpc.ro/Reclamatie.aspx.

Sursa: stiripesurse.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

TICHETE DE ENERGIE 2025-2026 | Ce se întâmplă cu tichetele de energie care nu sunt folosite. Când expiră drepturile de plată

Ioana Oprean

Publicat

în

TICHETE DE ENERGIE 2025-2026 | Ce se întâmplă cu tichetele de energie care nu sunt folosite. Când expiră drepturile de plată Pensionarii din România cu venituri mici beneficiază în 2025-2026 de vouchere pentru plata facturilor la energie electrică, însă mulți se întreabă ce se întâmplă cu tichetele nefolosite, dar și până când pot fi utilizate. […]

Citește mai mult

Actualitate

Cum va fi VREMEA în România până în 28 decembrie 2025: Răcire și precipitații spre finalul lunii. Unde sunt așteptate ninsori de Crăciun

Ioana Oprean

Publicat

în

Cum va fi VREMEA în România până în 28 decembrie 2025: Răcire și precipitații spre finalul lunii. Unde sunt așteptate ninsori de Crăciun Meteorologii ANM au emis prognoza meteo pentru următoarele două săptămâni, în intervalul 15 -28 decembrie 2025. Potrivit specialiştilor, vremea se răceşte spre sfârşitul anului şi sunt aşteptate ninsori. „Valorile termice vor fi […]

Citește mai mult

Actualitate

Rabla 2025 | Sesiune nouă de înscrieri pentru persoanele fizice, în decembrie. Când vor începe

Bogdan Ilea

Publicat

în

Rabla 2025 | Sesiune nouă de înscrieri pentru persoanele fizice, în decembrie. Când vor începe Persoanele fizice care nu au reușit până acum să se înscrie în Programul Rabla Auto 2025 vor avea parte de o nouă sesiune, care urmează să fie lansată marți, 16 decembrie, 2025, potrivit Administrației Fondului pentru Mediu (AFM). Citește și: […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea