Noul program Rabla 2022: Ce autoturisme se pot casa. Condițiile pentru solicitanți
Noul program Rabla 2022: Ce autoturisme se pot casa. Condițiile pentru solicitanți
Ghidul privind condițiile de acordare a stimulentelor de 3.000 de lei pentru casarea unui autovehicul mai vechi de 15 ani de către administrațiile locale a fost publicat de Ministerul Mediului.
Beneficiarii acestor stimulente vor putea utiliza banii oricum doresc mai puțin pentru a cumpăra o mașină poluantă la mâna a doua, respectiv una cu motorizare sub Euro 4, timp de trei ani.
Conform ghidului sunt considerate eligibile autovehiculele care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
– sunt înregistrate în evidențele fiscale ale UAT solicitant;
– la data participării în Program au o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricației;
– au norma de poluare Euro 3 și/sau inferioară;
– sunt înmatriculate în România de cel puțin 3 ani.
Beneficiarii stimulentului de casare nu vor avea obligații în ceea ce privește utilizarea banilor obținuți la casarea mașinii, adică nu vor fi obligați să-i folosească, de pildă, la cumpărarea uneia noi. În schimb, vor avea o interdicție și anume nu vor putea cumpăra, timp de trei ani de la obținerea banilor, o mașină cu normă de poluare Euro 4 sau mai mică.
Condițiile pentru solicitanți
Condițiile pe care va trebui să le îndeplinească cei care vor dori să obțină stimulentul pentru casarea unei mașini în cadrul programului Rabla Local sunt:
– să aibă domiciliul sau reședința în România, pe raza primăriei la care face solicitarea;
– să dețină un autovehicul uzat înmatriculat pe numele lor și să fie în evidențele fiscale ale primăriei respective;
– să nu aibă restanțe la plata taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat și bugetul local;
– să nu folosească aceeași mașină pentru a obține diverse alte finanțări, inclusiv prin Rabla Clasic sau Rabla Plus;
– să nu aibă condamnări definitive pentru infracţiuni împotriva mediului.
Cei care solicită aceste stimulente vor fi verificați și monitorizați pe o perioadă de 3 ani, obiectul fiind verificarea, în colaborare cu beneficiarul finanțării acordate, a modului de îndeplinire a obligației de casare și radiere din circulație și din evidența fiscală a UAT a autovehiculelor pentru care s-a acordat finanțarea, precum și a respectării interdicției achiziției unui autoturism cu norma de poluare Euro 4 și/sau inferioară de către proprietarii autovehiculelor uzate.
Sursa: dcbusiness.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Profesorul Cristian Păun, despre salariul minim în România: ,,Povestea cu „să creștem salariul minim” este despre hai să mai creștem niște taxe pe spinarea privatului”
Profesorul Cristian Păun, despre salariul minim în România: ,,Povestea cu „să creștem salariul minim” este despre hai să mai creștem niște taxe pe spinarea privatului” Profesorul Cristian Păun a explicat într-o postare recentă pe Facebook de ce creșterea salariului minim în România înseamnă de fapt creștere de taxe pe spinarea celor din privat și de […]
Călin Georgescu rămâne sub control judiciar. A fost respinsă cererea de revocare: Decizia poate fi contestată
Călin Georgescu rămâne sub control judiciar. A fost respinsă cererea de revocare: Decizia poate fi contestată Fostul Candidat la alegerile prezidențiale, Călin Georgescu, rămâne sub control judiciar, în dosarul în care este judecat pentru propagandă legionar, după o decizie luată de Judecătoria Sectorului 1, astăzi, 12 decembrie. Citește și: Călin Georgescu va fi judecat pentru […]
ANAF, amenzi de 3,1 milioane lei la firmele de ride-sharing. Peste 12.000 de autoturisme suspendate și confiscări de 82,6 milioane lei
ANAF: Amenzi de 3,1 milioane lei, peste 12.000 de autoturisme suspendate și confiscări de 82,6 milioane lei, în perioada septembrie – noiembrie 2025 Direcţia Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) din cadrul ANAF anunțǎ intensificarea, începând cu luna septembrie a.c., a acțiunilor de control la nivel național în domeniul transportului alternativ de persoane, vizând operatorii economici identificați […]
