Motivul incredibil pentru care nu se pot deschide traficului rutier 22 de kilometri din Autostrada A1. Între timp, șoferii care tranzitează zona respectivă își riscă viața pe vechile drumuri
Problema nodurilor rutiere de pe Autostrada A1 Lugoj-Deva, și în special cel de la Ilia, de pe lotul 3, pune în imposibilitate deschiderea traficului pe sectorul 4, în lungime de 22 de kilometri. Aceștia au fost recepționați, însă nu pot fi deschiși din lipsa bretelelor care ar trebui să descarce traficul de pe autostradă și care se află pe lotul 3, cel încă nerecepționat din cauza unor lucrări de slabă calitate, după cum susțin reprezentanții CNAIR.
„Cei 22 de kilometri recepţionaţi astăzi pe Autostrada 1 ( A1), între localităţile Şoimuş şi Ilia din judeţul Hunedoara ( Lotul 4 Lugoj- Deva), nu au putut fi deschişi circulaţiei din cauză că nu poate fi descărcat traficul rutier de pe acest sector.”, informează CNAIR într-un comunicat de presă.
Bretelele rutiere care ar fi permis descarcarea traficului auto de pe lotul 4, se află pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi începută recepţia din cauză că nu au fost îndeplinite condiţiile tehnice necesare.
Recomandarea ca recepţia să nu fie demarată pe lotul 3 a venit chiar din partea consultantului care a monitorizat şantierul.
În această situaţie, Antreprenorul spaniol (Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.) a refuzat propunerea CNAIR de a recepţiona ca obiect separat un sector care asigură accesul la bretelele rutiere de la Nodul Ilia, ceea ce ar fi permis deschiderea circulaţiei între Nodurile Şoimuş şi Ilia.
Nu este pentru prima oară când antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj- Deva creează probleme din cauza calităţii slabe a lucrărilor, spune CNAIR.
Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A a fost la un pas de rezilierea contractului în anul 2017 tocmai din cauza faptului că a folosit materiale de slabă calitate şi nu a respectat metodologiile de lucru, situaţie care a dus printre altele la prăbuşirea, încă din faza de şantier a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m şi o lăţime de 11 m.
Lotul 4 al autostrazii Lugoj- Deva este parte integrantă a coridorului 4 Pan european (Rin- Dunăre), iar pe traseul acestuia se află Dealul Soimuş unde a fost pusă în operă una dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură din România. Antreprenorul acestui contract în valoare de peste 419 milioane de lei fără TVA este Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L.
sursa: digi24.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
![](https://ziarulunirea.ro/wp-content/uploads/2023/12/ziarulunirea.jpg)
Știri recente din categoria Ştirea zilei
FOTO | Carmen Croitoru, judecător la Tribunalul Alba, s-a pensionat după 25 de ani de activitate în cadrul instanţelor de judecată: A fost un exemplu de profesionalism și angajament pentru colegi
Carmen Croitoru, judecător la Tribunalul Alba, s-a pensionat după 25 de ani de activitate în cadrul instanţelor de judecată: A fost un exemplu de profesionalism și angajament pentru colegi Carmen Croitoru, judecător la Tribunalul Alba, s-a pensionat după 25 de ani de activitate în cadrul instanţelor de judecată. Citește și: Pensionare la Parchetul de pe […]