Rămâi conectat

Actualitate

Modificare a legislației rutiere: depășirea unei biciclete se face la o distanță minimă de 1,5 m și noi obligații pentru conducătorii de biciclete

Mădălina Opriș

Publicat

în

Mamutul bicicleta si busola056Vești bune pentru bicicliști. Distanța laterală recomandată la depășirea unei biciclete va fi de minimum 1,5 m, în loc de o „distanță laterală suficientă”, cum era până acum, potrivit unei Hotărâri de Guvern adoptate la finalul săptămânii trecute și care a modificat și completat Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Actul normativ prevede și anumite obligații pentru conducătorii de biciclete.

„De asemenea, actul normativ se referă și la o serie de obligații stabilite de Regulament pentru conducătorii de biciclete și care au fost aduse în acord cu realitățile tehnice/tehnologice actuale. Astfel, de exemplu, echiparea bicicletei trebuie să se facă cu elemente sau dispozitive care să asigure vizibilitatea acesteia în trafic, în special pe timp de noapte, și să nu se limiteze doar la cele de culoare portocalie fixate pe spițele roților; se specifică distanța laterală recomandată la depășirea unei biciclete, de minimum 1,5 m, în loc de o „distanță laterală suficientă”, se arată într-un comunicat de presă emis de executiv.

Bicicliștii nu vor fi obligați să poarte cască de protecție când circulă pe drumurile publice, potrivit unei Hotărâri de Guvern adoptate la finalul săptămânii trecute și care a modificat și completat Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Inițial, în proiectul de hotărâre, există propunerea ca bicicliștii să fie obligați să poarte cască, dar a fost scoasă după discuțiile cu organizațiile de bicicliști. Ministerul Afacerilor Interne confirmă că a scos din textul final al HG-ul  prevederea care obligă bicicliștii să poarte cască.

Ce alte prevederi mai vizează bicicliștii:

– distanța laterală recomandată la depășirea unei bicicleteva fi de minimum 1,5 m, în loc de o „distanța laterală suficientă”, cum era până acum;

– biciclistul nu are voie să transporte o altă persoană, cu excepția situației când vehiculul este construit și/sau echipat special pentru transportul altor persoane;

– biciclistul nu are voie să circule pe partea carosabilă în aceeași direcție de mers, dacă există acostament practicabil.

– biciclistul nu are voie să circule în interiorul localităților în care nu funționează iluminatul public, precum și în afara localităților fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă;

– copilul în vârstă de până la 7 ani poate fi transportat pe bicicletă, de către un adult, numai dacă vehiculul este prevăzut din construcție cu un suport special sau dacă are montat un dispozitiv  omologat.

Sursa: hotnews.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Ilie Bolojan și Sorin Grindeanu, din nou față în față: Scandalul neplafonării prețurilor la alimente zguduie Coaliția și pune în pericol stabilitatea Guvernului

Buzdugan Rebecca

Publicat

în

Bolojan și Grindeanu, față în față: Scandalul cu prețurile la alimente tulbură Coaliția și amenință viitorul Guvernului Ilie Bolojan și Sorin Grindeanu au ajuns din nou față în față, după scandalul aprins legat de neplafonarea prețurilor la alimentele de bază. Situația a tensionat serios relațiile din Coaliția PSD-PN-USR-UDMR și a pus sub semnul întrebării stabilitatea […]

Citește mai mult

Actualitate

PENSII 2025 | Pensionarea pe caz de boală: Afecțiunile acceptate oficial și cum se calculează pensia de invaliditate

Ioana Oprean

Publicat

în

PENSII 2025 | Pensionarea pe caz de boală: Afecțiunile acceptate oficial și cum se calculează pensia de invaliditate Sistemul public de pensii din România prevede ca în 2025 persoanele a căror capacitate de muncă este semnificativ redusă din cauza unor afecțiuni medicale să beneficieze de pensia de invaliditate. Această formă de protecție socială este reglementată […]

Citește mai mult

Actualitate

Șoferii și curierii din aplicații au acum propriul sindicat: Mai multă protecție, negocieri și drepturi garantate

Buzdugan Rebecca

Publicat

în

Șoferii și curierii din aplicații au acum propriul sindicat: Mai multă protecție, negocieri și drepturi garantate A fost lansat Sindicatul Lucrătorilor de pe Platforme Digitale, prima organizație națională pentru șoferii și curierii care fac bani prin aplicații de ridesharing sau livrări. Scopul e să le protejeze drepturile și să le facă viața mai ușoară în […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea