Modificare a legislației rutiere: depășirea unei biciclete se face la o distanță minimă de 1,5 m și noi obligații pentru conducătorii de biciclete
Vești bune pentru bicicliști. Distanța laterală recomandată la depășirea unei biciclete va fi de minimum 1,5 m, în loc de o „distanță laterală suficientă”, cum era până acum, potrivit unei Hotărâri de Guvern adoptate la finalul săptămânii trecute și care a modificat și completat Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Actul normativ prevede și anumite obligații pentru conducătorii de biciclete.
„De asemenea, actul normativ se referă și la o serie de obligații stabilite de Regulament pentru conducătorii de biciclete și care au fost aduse în acord cu realitățile tehnice/tehnologice actuale. Astfel, de exemplu, echiparea bicicletei trebuie să se facă cu elemente sau dispozitive care să asigure vizibilitatea acesteia în trafic, în special pe timp de noapte, și să nu se limiteze doar la cele de culoare portocalie fixate pe spițele roților; se specifică distanța laterală recomandată la depășirea unei biciclete, de minimum 1,5 m, în loc de o „distanță laterală suficientă”, se arată într-un comunicat de presă emis de executiv.
Bicicliștii nu vor fi obligați să poarte cască de protecție când circulă pe drumurile publice, potrivit unei Hotărâri de Guvern adoptate la finalul săptămânii trecute și care a modificat și completat Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Inițial, în proiectul de hotărâre, există propunerea ca bicicliștii să fie obligați să poarte cască, dar a fost scoasă după discuțiile cu organizațiile de bicicliști. Ministerul Afacerilor Interne confirmă că a scos din textul final al HG-ul prevederea care obligă bicicliștii să poarte cască.
Ce alte prevederi mai vizează bicicliștii:
– distanța laterală recomandată la depășirea unei bicicleteva fi de minimum 1,5 m, în loc de o „distanța laterală suficientă”, cum era până acum;
– biciclistul nu are voie să transporte o altă persoană, cu excepția situației când vehiculul este construit și/sau echipat special pentru transportul altor persoane;
– biciclistul nu are voie să circule pe partea carosabilă în aceeași direcție de mers, dacă există acostament practicabil.
– biciclistul nu are voie să circule în interiorul localităților în care nu funționează iluminatul public, precum și în afara localităților fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă;
– copilul în vârstă de până la 7 ani poate fi transportat pe bicicletă, de către un adult, numai dacă vehiculul este prevăzut din construcție cu un suport special sau dacă are montat un dispozitiv omologat.
Sursa: hotnews.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Militarii ar putea ieși mai târziu la pensie. Ministru: Vârsta de pensionare la 65 de ani este ceva absolut normal
Militarii ar putea ieși mai târziu la pensie Ministrul Apărării, Ionuţ Moşteanu, afirmă că vârsta de pensionare de 65 de ani „este ceva absolut normal” şi că în unele sisteme se iese prea devreme la pensie, subliniind că inclusiv în domeniul militar, după o anumită vârstă, angajaţii pot fi utili, pentru diverse activităţi. Citește și: […]
4 august 2025 | Ion Iliescu, în continuare în stare gravă: Afectare severă a funcției respiratorii și persistență a disfuncțiilor multiple de organ
4 august 2025 | Ion Iliescu, în continuare în stare gravă: Precizările unității medicale în care este internat Fostul președinte Ion Iliescu este în continuare în stare gravă, a informat, luni, 4 august 2025, la ora 9.00, Spitalul Clinic de Urgență „Prof. Dr. Agrippa Ionescu” din Capitală. Citește și: Ion Iliescu, în stare critică: Date […]
România „exportă” anual peste 100.000 de deșeuri electronice, majoritatea ilegal. Care este destinația „mărfii second-hand”?
România „exportă” anual peste 100.000 de deșeuri electronice, majoritatea ilegal. Unde ajunge „marfa second-hand”? România este fruntașă la exportul de „marfă second-hand”. Peste 100.000 de tone de deșeuri electronice generează țara noastră, anual, iar doar o mică parte ajuge în centrele de reciclare. Cea mai mare parte a deșeurilor este exportată spre țări din Asia, […]