Modernizarea intrării dinspre Nord în municipiul Alba Iulia – în stadiu avansat de execuţie
”Modernizare DN1 – E81 de la km 382+400 până la km 385+160 – strada Alexandru Ioan Cuza, inclusiv Podul peste râul Ampoi şi Pasajul peste CF Alba Iulia”, unul dintre cele cinci proiecte derulate de Primăria municipiului Alba Iulia în cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbană se află în stare avansată de execuţie – 75%, după cum informează reprezentantul administrației locale, Mihai Coșer.
Proiectul vizează creşterea accesibilităţii municipiului Alba Iulia, dar şi crearea unei imagini moderne care să impresioneze pozitiv pe cei care iau primul contact cu oraşul care în ultimii ani a trecut prin transformări edilitare importante.
La sfârşitul lunii martie 2013 stadiul fizic de execuţie a proiectului era următorul:
Strada Al. I. Cuza: *Sistem rutier reabilitat: terasamente – 94,32 la sută, suprastructură – 54,42 la sută, fundaţie balast – 90 la sută, fundaţie piatră spartă – 90 la sută, balast stabilizat – 84 la sută, asfalt binder – 80 la sută (32.625 mp); *Piste pentru biciclişti – 2800 mp; *Sistem pietonal – 2820 mp; *Pavaj tip grilă înierbat – 1700 mp; *Canalizare pluvială – 48,96 la sută; *Parcaje – 68 la sută; *Reabilitare reţea apă potabilă – 95 la sută; *Stâlpi de iluminat ornamental: montat cablu – 5.180 metri liniari, montat stâlpi – 129 buc.
Podul peste râul Ampoi: *Pe carosabil mai trebuie turnat doar stratul de asfalt de uzură, restul lucrărilor sunt realizate; *Albie – amenajarea este executată în procent de 50 la sută.
Pasajul peste calea ferată: *Fundaţii – 70 la sută; *Infrastructură – 70 la sută; *Suprastructură – 50 la sută; *Pile – executate; *Culei – 30 la sută.
În prezent se execută lucrări în vederea devierii circulaţiei pe partea stângă a pasajului de lângă RAR, pentru a se consolida sensul de circulaţie din dreapta pasajului. Se lucrează la pistele de biciclete corelate cu sistemul pietonal. Se finalizeaza execuţia reţelei de apă, a fundaţiilor adâncite şi a parcajelor. Concomitent se vor monta parapeţi de protecţie, iar la pod se consolidează malurile şi se amenajeaza racordurile dintre drum şi pod.
Contractul de finanţare pentru acest proiect s-a prelungit până în noiembrie 2013.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Stadiul lucrărilor la proiectele de infrastructură de la Blaj: Când începe construcția variantei ocolitoare
Stadiul lucrărilor la proiectele de infrastructură de la Blaj: Când începe construcția variantei ocolitoare Gheorghe Valentin Rotar, primarul municipiului Blaj, a anunțat vineri, 17 ianuarie 2025, care este stadiul a trei proiecte de infrastructură aflate în derulare în prezent. Citește și: Sala polivalentă din Blaj printre proiectele excepționale de arhitectură și design, în 2025 ”Împreună […]