Rămâi conectat
MA-RA-MU

Curier Județean

Modernizarea infrastructurii rutiere în comuna Daia Română: Undă verde din partea APM Alba

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Modernizarea infrastructurii rutiere în comuna Daia Română: Undă verde din partea APM Alba

Agenția pentru Protecția Mediului Alba a dat undă verde pentru proiectul „Modernizare infrastructură rutieră în comuna Daia Română”.

Prin realizarea acestui proiect, se urmăreşte să se asigure accesibilitatea unor zone cu potenţial la nivel de regiune, unde condiţiile economice au împiedicat dezvoltarea regională, economisirea timpului şi a carburanţilor, reducerea costurilor de operare a autovehiculelor, îmbunătăţirea capacităţii portante a drumului.

Traseul drumului comunal si al strazii, in profilul longitudinal se caracterizeaza prin declivităţi specifice zonei de deal, santurile sunt colmatate cu vegetatie, iar o parte sunt partial infundate si deteriorate

Descrierea situatiei propuse

Investiţia cuprinde modernizarea DC6 şi Strada Labului din comuna Daia Română si se propun următoarele:

– lucrări de drum : lucrări de terasamente, strat din pamant stabilizat, strat din balast, strat din balast stabilizat, mixturi asfaltice

– lucrari pentru asigurarea scurgerii si evacuarii apelor de suprafata: rigole de acostament si popdete

– lucrari pentru asigurarea sigurantei rutiere: semnalizare verticala (indicatoare) si semnalizare orizontală (marcaje longitudinale, marcaje transversale, si marcaje diverse).

Resursele naturale folosite pentru realizarea obiectivului de investiţii sunt doar cele legate de materialele de construcţii, mai exact beton de ciment, agregate naturale de râu şi de carieră, pământ natural, lemn, etc

DC6 – se încadrează în drum cu două benzi de circulaţie. In plan, traseul proiectat se mentine pe traseul existent al drumului

Pe traseul proiectat se vor executa următoarele tipuri de lucrări, funcţie de structura rutieră existentă: categoria drumului: drum comunal; viteza de proiectare: 25 – 60 km/h; lungimea traseului amenajat: 3825 m; lăţimea părţii carosabile: 5,50 m; lăţimea rigole de acostament 0,60 m; lăţimea platformei: 6,70 m; pantă transversală parte carosabilă: 2,5%.

Structură rutieră parte carosabilă va fi urmatoarea: 4 cm strat de uzură din mixtură asfaltică tip E.B. 16 rul 50/70; 8 cm strat de bază din anrobat bituminos tip E.B. 31,5 bază 50/70; 15 cm strat superior de fundaţie balast stabilizat cu lianţi hidraulici; 25 cm strat inferior de fundaţie din balast; 20 cm strat de formă din pământ stabilizat cu lianţi hidraulici.

Acostamente se vor folosi rigole de acostament prefabricate din beton, amplasate pe o fundatie de beton de 15 cm.

Scurgerea apelor pluviale de pe suprafaţa drumului va fi asigurata prin pante longitudinale şi transversale astfel încât acestea să fie conduse către elementele de evacuare a apelor pluviale. Evacuarea apelor pluviale de pe partea carosabilă se va efectua prin realizarea profilului transversal tip acoperiş de 2,5% spre rigolele de acostament proiectate.

Sistemul de evacuare al apelor pluviale este completat de podeţele proiectate şi existente, care sunt în stare bună şi se vor decolmata

STRADA LABULUI – In plan, traseul proiectat se mentine pe traseul existent al drumului Pe traseul proiectat se vor executa următoarele tipuri de lucrări, funcţie de structura rutieră existentă: categoria drumului: strada; viteza de proiectare: 25 km/h; lungimea traseului amenajat: 483 m; lăţimea părţii carosabile: 4,00 m; lăţimea acostamentelor 0,50 m; lăţimea platformei: 5,00 m; pantă transversală parte carosabilă: 2,5%.

Structură rutieră parte carosabilă va fi urmatoarea: 4 cm strat de uzură din mixtură asfaltică tip E.B. 16 rul 50/70; 8 cm strat de bază din anrobat bituminos tip E.B. 31,5 bază 50/70; 15 cm strat superior de fundaţie balast stabilizat cu lianţi hidraulici; 25 cm strat inferior de fundaţie din balast; 20 cm strat de formă din pământ stabilizat cu lianţi hidraulici.

Acostamente Partea superioara va fi realizata dintr-un strat de piatra sparta de 20 cm,la partea inferioara fiind completate cu pamant, materiale granulare, deseuri de cariera sau zgura, pe masura realizarii fiecarui strat rutier.

Scurgerea apelor pluviale de pe suprafaţa drumului va fi asigurata prin pante longitudinale şi transversale astfel încât acestea să fie conduse către elementele de evacuare a apelor pluviale. Evacuarea apelor pluviale de pe partea carosabilă se va efectua prin realizarea profilului transversal tip acoperiş de 2,5% spre rigolele de acostament proiectate.

Sistemul de evacuare al apelor pluviale este completat de podeţele proiectate şi existente, care sunt în stare bună şi se vor decolmata


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Curier Județean

Curier Județean

Apa și canalizarea în Alba și alte județe. Precizări cu privire la creșterea tarifelor, din partea ARA: „Factura este suportabilă”

Cezar Lancrajan

Publicat

în

Apa și canalizarea în Alba și alte județe. Precizări cu privire la creșterea tarifelor, din partea ARA: „Factura este suportabilă” Asociația Română a Apei – ARA, Organizaţie non-guvernamentală (ONG), ce reunește profesioniștii din domeniul apei, experți în cercetare, reglementare și producători face precizări cu privire la creșterile de tarife la apă și apă uzată. Citește […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea