Modelul-cadru pentru proba scrisă la titularizare, publicat de Ministerul Educației
Modelul-cadru al structurii probei scrise din cadrul concursului de titularizare, pentru ocuparea posturilor didactice/ catedrelor declarate vacante/ rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar în anul 2012 a fost a publicat pe site-ul oficial al Ministerului Educației.
Examenul va avea loc pe 2 august, iar lucrările vor fi corectate în alte judeţe decât cele de unde provin candidaţii.
Proba scrisă va cuprinde, pentru fiecare dintre disciplinele/ domeniile/ specializările la care se va susţine concursul, două subiecte, fiecare notat cu câte 45 de puncte. Se vor acorda 10 puncte din oficiu, iar nota finală se va calcula prin împărţirea la 10 a punctajului total obţinut pentru lucrare.
Toate subiectele vor fi obligatorii, iar timpul de lucru efectiv va fi de 4 ore.
Subiectele vizează aplicarea conceptelor generale de metodică utilizând conţinutul ştiinţific al disciplinei/ disciplinelor de specialitate. Astfel, subiectele vor urmări:
* perspective practic-aplicative, ilustrări şi exemplificări, realizare de analize critice ale diferitelor aspecte abordate
* calitatea, consistenţa, structurarea şi coerenţa ideilor şi a exemplificărilor
* modalitatea de formulare a opiniilor şi pertinenţa argumentărilor
* corectitudinea conţinutului ştiinţific
* utilizarea adecvată a limbajului de specialitate
Pentru toate disciplinele de concurs (cu excepţia celor de: educaţie fizică şi sport, kinetoterapie, profesori documentarişti, consiliere psihopedagogică, psihopedagogie specială, terapie educaţională complexă şi integrată), subiectul I va fi elaborat din perspectiva abordării didactice a unor secvenţe/ unităţi de învăţare din programa/ programele şcolare în vigoare pentru disciplina/disciplinele la care se susţine concursul și poate cuprinde itemi semiobiectivi şi/ sau subiectivi.
Subiectul al II-lea va fi centrat pe problematica proiectării şi realizării evaluării competenţelor dobândite de elevi şi prevăzute în programa/ programele şcolare în vigoare pentru disciplina/ disciplinele la care se susţine concursul. Acest subiect vizează demonstrarea competenţelor de evaluare ale cadrului didactic în contextul procesului instructiv-educativ pentru disciplina de concurs.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Românii și nostalgia după Ceaușescu: Profesorul Cristian Păun atrage atenția asupra lipsei de educație economică din societate
Românii și nostalgia după Ceaușescu: Profesorul Cristian Păun atrage atenția asupra lipsei de educație economică din societate Cristian Păun, profesor de economie la ASE București și originar din Alba Iulia, a lansat un semnal de alarmă pe rețelele sociale, pornind de la o statistică îngrijorătoare: două treimi dintre români îl consideră pe Nicolae Ceaușescu un „geniu”. Într-o […]
21 de directori „zburați” din funcții în cadrul DGAF: Schimbări majore pentru combaterea birocrației
21 de directori „zburați” din funcții în cadrul DGAF: Schimbări majore pentru combaterea birocrației Ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, a anunțat marți o nouă rundă de schimbări importante în cadrul Direcției Generale Antifraudă (DGAF), vizând structura de conducere de la nivel central. Astfel, 21 dintre cele 33 de persoane aflate în funcții de conducere au fost […]
Profesorii, obligați să predea mai mult pe același salariu: CCR a declarat legea constituțională
Profesorii, obligați să predea mai mult pe același salariu: CCR a declarat legea constituțională Curtea Constituțională a României (CCR) a stabilit că majorarea normei didactice de la 18 la 20 de ore pe săptămână, fără plată suplimentară, nu încalcă legea fundamentală. Judecătorii au explicat că schimbarea nu presupune mai multă muncă efectivă, ci doar o redistribuire […]