Modele de subiecte la Evalaurea Națională 2018: Elevii de clasa a-VIII-a încep luni simulările
Modele de subiecte la Evalaurea Națională 2018: Elevii de clasa a-VIII-a încep luni simulările.
Ministerul Educaţiei Naţionale organizează, în perioada 5 – 7 martie 2018, la nivel național, simularea Evaluării Naționale pentru elevii clasei a VIII-a. Sunt așteptați să participe cei aproape 180.000 de elevi înscriși în clasa a VIII-a la începutul anului școlar 2017-2018, anunţă Ministerul Educaţiei.
Calendarul simulării EN VIII 2018 are următoarea configurație: 5 martie – Limba și literatura română, 6 martie – Matematică și 7 martie – Limba și literatura maternă. Comunicarea rezultatelor este prevăzută pentru data de 16 martie.
Probele încep la ora 9:00, moment în care, în fiecare sală, vor fi distribuite subiectele. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.
Subiectele sunt elaborate de către specialiștii Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), în mod similar cu modelele publicate pe subiecte.edu.ro, și sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacităţile elevilor pe temele prevăzute în programa de examen și parcurse până la această dată. Corectarea lucrărilor va fi realizată, în baza unor bareme care asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional, de către doi profesori din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea.
Citiți și Capitole și subiecte din care NU vor fi testați elevii
Notele obținute la simulare nu se contestă și nu se trec în catalog. Totuși, în situațiile excepționale în care se dorește consemnarea notelor în catalog, acest lucru se poate face în baza unei cereri scrise depuse de cei interesați. În același timp, rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.
“Precizăm că obiectivele acestei simulări sunt familiarizarea elevilor cu rigorile examenului pe care îl vor susţine la finalul ciclului gimnazial, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obținerii unor rezultate satisfăcătoare la probele din luna iunie”, se arată în comunicatul Ministerului Educaţiei.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Un oraș vecin cu Alba interzice fumatul în parcuri, stații de autobuz și baze sportive. Măsura se aplică din toamnă
Un oraș vecin cu Alba interzice fumatul în parcuri, stații de autobuz și baze sportive. Măsura se aplică din toamnă Cluj-Napoca este primul oraș din România care va interzice fumatu în locurile publice. Interdicția se referă inclusiv la folosirea dispozitivelor cu vapori și tutun încălzit și se va aplica din toamnă. Potrivit ultimelor date furnizate […]
Economistul Adrian Negrescu: ,,România are nevoie de oameni care să gândească ,,outside the box’’, cu experiență și expertiză. Majorarea TVA, a impozitului pe venit, a accizelor și taxelor pe proprietate, vor crește evaziunea fiscală”
Economistul Adrian Negrescu: ,,România are nevoie de oameni care să gândească ,,outside the box’’, cu experiență și expertiză. Majorarea TVA, a impozitului pe venit, a accizelor și taxelor pe proprietate, vor crește evaziunea fiscală” Economistul Adrian Negrescu susține că România are nevoie de oameni care să gândească ,,outside the box’’, cu experiență și expertiză, capabili […]
Rabla pentru tractoare 2025 se relansează: AFM explică motivele blocajului În urma analizei tehnice, Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă rezultatele preliminare privind disfuncţionalităţile aplicaţiei informatice aferente Programului Rabla pentru Tractoare. Analiza preliminară a arătat că disfuncţionalităţile nu au fost cauzate de aplicaţia informatică în sine, ci de limitările infrastructurii de tip cloud utilizate, care […]