Ministrul Transporturilor, la Alba Iulia: Păcat că trebuie să ne fixăm ca obiectiv să ajungem la vitezele pe care trenurile le aveau în anii 90
Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a declarat, miercuri, că este ”păcat că trebuie să ne fixăm ca obiectiv” să ajungem măcar la vitezele de circulație pe care trenurile în România le aveau în anii 1990, însă acest lucru nu poate fi făcut fără bani.
”Nu ne este indiferent deloc faptul că vitezele de circulație au tot scăzut progresiv, sigur că este oarecum păcat că trebuie să ne fixăm ca obiectiv să ajungem măcar la vitezele de circulație pe care trenurile în România le dezvoltau în anii 90, dar există și acest obiectiv pe lângă, desigur, terminarea construcției coridorului patru și a modernizărilor de cale ferată. Unul dintre obiectivele mandatului meu este și acesta, de a reduce progresiv restricțiile de viteză, și aici eforturile pe care le aștept de la CFR infrastructură sunt foarte mari”, a spus Lucian Șova, la Alba Iulia, la cea de-a XII-a ediție a Conferințelor Club Feroviar – Infrastructura, eveniment ce are ca temă principală ”Dezvoltarea piețelor feroviare în Europa Centrala și de Sud-Est pentru 2030 si după”.
Ministrul Transporturilor a adăugat că cei de la infrastructură trebuie să găsească resursele necesare, cu sprijinul Guvernului, în a elimina restricțiile acolo unde există.
”Pe de altă parte nu pot să nu observ că (…) a scăzut în ultimul timp numărul vagoanelor puse în circulație, că nu întotdeauna gradul de confort pe care îl conferă călătorilor este la nivelul exigențelor pe care aceștia îl au”, a mai spus ministrul.
Întrebat, după conferință, de jurnaliști, despre despre măsurile pe care le ia în cazul scăderii vitezei trenurilor, ministrul Transporturilor a precizat că problema nu poate fi rezolvată fără bani, iar o sursă importantă asupra căreia a ”atras atenția conducerii CFR SA este creanța foarte mare pe care o are asupra CFR Marfă”.
”Pe de o parte acest lucru nu poate fi făcut fără bani și o sursă importantă asupra căreia am atras atenția conducerii CFR SA este creanța foarte mare pe care o are asupra CFR Marfă, lucru care trebuie tratat de o manieră eficientă și rapidă pentru că aproape 150 de milioane de euro pe care îi au de încasat ar putea contribui la reducerea, la anularea multora din restricțiile de circulație cu care trenurile, atât de marfă, cât și de călători se confruntă astăzi”, a mai spus ministrul.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Monitorul Oficial: A fost publicat Ghidul farmacistului pentru acordarea dozelor de antibiotic pentru 48 de ore, fără prescripție medicală
Monitorul Oficial: A fost publicat Ghidul farmacistului pentru acordarea dozelor de antibiotic pentru 48 de ore, fără prescripție medicală Ghidul farmacistului pentru consiliere și eliberarea fără rețetă a dozei de antibiotic pentru 48 de ore a fost publicat luni, 23 iunie, în Monitorul Oficial. Ministerul Sănătății a aprobat Ghidul farmacistului pentru consiliere și eliberare în […]
România, oaia neagră a Europei la accidente rutiere, în contrast cu Norvegia, cea mai sigură țară pentru șofat
România, oaia neagră a Europei la accidente rutiere, în contrast cu Norvegia, cea mai sigură țară pentru șofat România se clasează pe penultimul loc la mortalitatea rutieră din Europa, conform celui mai recent Raport anual privind siguranța rutieră al Consiliului European pentru Siguranța Transporturilor. Mai exact, țara noastră a ajuns la aproape 80 de decese […]
Adio, maşină veche: Nouă reglementare UE care te poate obliga să îți arunci mașina. Când este cazul s-o casezi, pentru binele buzunarului tău
Adio, maşină veche: Nouă reglementare UE care te poate obliga să îți arunci mașina. Când este cazul s-o casezi, pentru binele buzunarului tău Un nou regulament al Uniunii Europene, care se află la un pas de adoptare, ar putea schimba complet modul în care maşinile sunt evaluate, reparate sau casate. Din septembrie 2025, dacă proiectul […]