Ministrul Transporturilor, la Alba Iulia: Păcat că trebuie să ne fixăm ca obiectiv să ajungem la vitezele pe care trenurile le aveau în anii 90
Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a declarat, miercuri, că este ”păcat că trebuie să ne fixăm ca obiectiv” să ajungem măcar la vitezele de circulație pe care trenurile în România le aveau în anii 1990, însă acest lucru nu poate fi făcut fără bani.
”Nu ne este indiferent deloc faptul că vitezele de circulație au tot scăzut progresiv, sigur că este oarecum păcat că trebuie să ne fixăm ca obiectiv să ajungem măcar la vitezele de circulație pe care trenurile în România le dezvoltau în anii 90, dar există și acest obiectiv pe lângă, desigur, terminarea construcției coridorului patru și a modernizărilor de cale ferată. Unul dintre obiectivele mandatului meu este și acesta, de a reduce progresiv restricțiile de viteză, și aici eforturile pe care le aștept de la CFR infrastructură sunt foarte mari”, a spus Lucian Șova, la Alba Iulia, la cea de-a XII-a ediție a Conferințelor Club Feroviar – Infrastructura, eveniment ce are ca temă principală ”Dezvoltarea piețelor feroviare în Europa Centrala și de Sud-Est pentru 2030 si după”.
Ministrul Transporturilor a adăugat că cei de la infrastructură trebuie să găsească resursele necesare, cu sprijinul Guvernului, în a elimina restricțiile acolo unde există.
”Pe de altă parte nu pot să nu observ că (…) a scăzut în ultimul timp numărul vagoanelor puse în circulație, că nu întotdeauna gradul de confort pe care îl conferă călătorilor este la nivelul exigențelor pe care aceștia îl au”, a mai spus ministrul.
Întrebat, după conferință, de jurnaliști, despre despre măsurile pe care le ia în cazul scăderii vitezei trenurilor, ministrul Transporturilor a precizat că problema nu poate fi rezolvată fără bani, iar o sursă importantă asupra căreia a ”atras atenția conducerii CFR SA este creanța foarte mare pe care o are asupra CFR Marfă”.
”Pe de o parte acest lucru nu poate fi făcut fără bani și o sursă importantă asupra căreia am atras atenția conducerii CFR SA este creanța foarte mare pe care o are asupra CFR Marfă, lucru care trebuie tratat de o manieră eficientă și rapidă pentru că aproape 150 de milioane de euro pe care îi au de încasat ar putea contribui la reducerea, la anularea multora din restricțiile de circulație cu care trenurile, atât de marfă, cât și de călători se confruntă astăzi”, a mai spus ministrul.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală a declarat, marți, 16 septembrie, că ANAF nu își propune să verifice darul de nuntă. Adrian Nicușor Nica a declarat, în schimb, că sunt vizați de controale organzatorii de nunți. El a menționat că fiscul verifică dacă aceștia declară sumele de bani pe care le primesc de la miri. […]
Radu Georgescu: România va plăti pe dobânzi o sumă mai mare decât cheltuie pe tot sistemul de educație și va face implozie din cauza datoriilor imense
Economistul Radu Georgescu: România va plăti pe dobânzi o sumă mai mare decât cheltuie pe tot sistemul de educație și va face implozie din cauza datoriilor imense Economistul Radu Georgescu a explic din nou că în curând România nu va mai putea să plătească nici măcar dobânzile și va face implozie din cauza datoriilor imense. […]
Câți bani a dat România Ucrainei. Ilie Bolojan îl contrazice pe fostul premier Marcel Ciolacu
Câți bani a dat România Ucrainei. Ilie Bolojan îl contrazice pe Marcel Ciolacu România a oferit Ucrainei sprijin financiar și material în valoare de aproximativ 1,5 miliarde de euro, ceea ce înseamnă circa 0,2% din PIB, a declarat premierul Ilie Bolojan. Declarația vine în contradicție cu afirmațiile fostului premier Marcel Ciolacu, care, în 2023, susținea […]