Ministrul Transporturilor, la Alba Iulia: Păcat că trebuie să ne fixăm ca obiectiv să ajungem la vitezele pe care trenurile le aveau în anii 90
Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a declarat, miercuri, că este ”păcat că trebuie să ne fixăm ca obiectiv” să ajungem măcar la vitezele de circulație pe care trenurile în România le aveau în anii 1990, însă acest lucru nu poate fi făcut fără bani.
”Nu ne este indiferent deloc faptul că vitezele de circulație au tot scăzut progresiv, sigur că este oarecum păcat că trebuie să ne fixăm ca obiectiv să ajungem măcar la vitezele de circulație pe care trenurile în România le dezvoltau în anii 90, dar există și acest obiectiv pe lângă, desigur, terminarea construcției coridorului patru și a modernizărilor de cale ferată. Unul dintre obiectivele mandatului meu este și acesta, de a reduce progresiv restricțiile de viteză, și aici eforturile pe care le aștept de la CFR infrastructură sunt foarte mari”, a spus Lucian Șova, la Alba Iulia, la cea de-a XII-a ediție a Conferințelor Club Feroviar – Infrastructura, eveniment ce are ca temă principală ”Dezvoltarea piețelor feroviare în Europa Centrala și de Sud-Est pentru 2030 si după”.
Ministrul Transporturilor a adăugat că cei de la infrastructură trebuie să găsească resursele necesare, cu sprijinul Guvernului, în a elimina restricțiile acolo unde există.
”Pe de altă parte nu pot să nu observ că (…) a scăzut în ultimul timp numărul vagoanelor puse în circulație, că nu întotdeauna gradul de confort pe care îl conferă călătorilor este la nivelul exigențelor pe care aceștia îl au”, a mai spus ministrul.
Întrebat, după conferință, de jurnaliști, despre despre măsurile pe care le ia în cazul scăderii vitezei trenurilor, ministrul Transporturilor a precizat că problema nu poate fi rezolvată fără bani, iar o sursă importantă asupra căreia a ”atras atenția conducerii CFR SA este creanța foarte mare pe care o are asupra CFR Marfă”.
”Pe de o parte acest lucru nu poate fi făcut fără bani și o sursă importantă asupra căreia am atras atenția conducerii CFR SA este creanța foarte mare pe care o are asupra CFR Marfă, lucru care trebuie tratat de o manieră eficientă și rapidă pentru că aproape 150 de milioane de euro pe care îi au de încasat ar putea contribui la reducerea, la anularea multora din restricțiile de circulație cu care trenurile, atât de marfă, cât și de călători se confruntă astăzi”, a mai spus ministrul.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Economistul Radu Georgescu: „În anii următori se vor sparge toate anomaliile economice din ultimii 7-8 ani. Aceste implozii vor genera probleme mari sociale”
Radu Georgescu: „În anii următori se vor sparge toate anomaliile economice din ultimii 7-8 ani. Aceste implozii vor genera probleme mari sociale” „În anii următori se vor sparge toate anomaliile economice din ultimii 7-8 ani Aceste implozii vor genera probleme mari sociale”, atrage atenția economistul Radu Georgescu. Potrivit acestuia, multe familii și companii vor fi […]
România trimite în Ucraina al 23-lea pachet de ajutor militar și anunță o colaborare în materie de apărare antiaeriană. Ionuț Moșteanu (MApN): ”Vom continua să le fim alături în această luptă”
România va trimite în Ucraina al 23-lea pachet de ajutor militar și anunță o colaborare în materie de apărare antiaeriană. Ionuț Moșteanu (MApN): ”Vom continua să le fim alături în această luptă” Denis Smîhal, fostul premier ucrainean, în prezent ministru al apărării în guvernul de la Kiev, a anunţat luni, 25 august 2025, după întâlnirea […]
Economistul Radu Georgescu: În plină austeritate, BNR-ul face cheltuieli care-i sfidează pe toți românii
Radu Georgescu: În plină austeritate, BNR-ul face cheltuieli care-i sfidează pe toți românii „În plină austeritate, BNR-ul face cheltuieli care-i sfidează pe toți românii”, semnalează economistul Radu Georgescu. Citește și: Radu Georgescu: În orice carte de economie se spune că nu trebuie să crești taxele când economia încetinește „Luna trecută am studiat bilanțul BNR-ului. Te […]