Ministrul Transporturilor, la Alba Iulia: Păcat că trebuie să ne fixăm ca obiectiv să ajungem la vitezele pe care trenurile le aveau în anii 90
Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a declarat, miercuri, că este ”păcat că trebuie să ne fixăm ca obiectiv” să ajungem măcar la vitezele de circulație pe care trenurile în România le aveau în anii 1990, însă acest lucru nu poate fi făcut fără bani.
”Nu ne este indiferent deloc faptul că vitezele de circulație au tot scăzut progresiv, sigur că este oarecum păcat că trebuie să ne fixăm ca obiectiv să ajungem măcar la vitezele de circulație pe care trenurile în România le dezvoltau în anii 90, dar există și acest obiectiv pe lângă, desigur, terminarea construcției coridorului patru și a modernizărilor de cale ferată. Unul dintre obiectivele mandatului meu este și acesta, de a reduce progresiv restricțiile de viteză, și aici eforturile pe care le aștept de la CFR infrastructură sunt foarte mari”, a spus Lucian Șova, la Alba Iulia, la cea de-a XII-a ediție a Conferințelor Club Feroviar – Infrastructura, eveniment ce are ca temă principală ”Dezvoltarea piețelor feroviare în Europa Centrala și de Sud-Est pentru 2030 si după”.
Ministrul Transporturilor a adăugat că cei de la infrastructură trebuie să găsească resursele necesare, cu sprijinul Guvernului, în a elimina restricțiile acolo unde există.
”Pe de altă parte nu pot să nu observ că (…) a scăzut în ultimul timp numărul vagoanelor puse în circulație, că nu întotdeauna gradul de confort pe care îl conferă călătorilor este la nivelul exigențelor pe care aceștia îl au”, a mai spus ministrul.
Întrebat, după conferință, de jurnaliști, despre despre măsurile pe care le ia în cazul scăderii vitezei trenurilor, ministrul Transporturilor a precizat că problema nu poate fi rezolvată fără bani, iar o sursă importantă asupra căreia a ”atras atenția conducerii CFR SA este creanța foarte mare pe care o are asupra CFR Marfă”.
”Pe de o parte acest lucru nu poate fi făcut fără bani și o sursă importantă asupra căreia am atras atenția conducerii CFR SA este creanța foarte mare pe care o are asupra CFR Marfă, lucru care trebuie tratat de o manieră eficientă și rapidă pentru că aproape 150 de milioane de euro pe care îi au de încasat ar putea contribui la reducerea, la anularea multora din restricțiile de circulație cu care trenurile, atât de marfă, cât și de călători se confruntă astăzi”, a mai spus ministrul.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
,,Să aibă grijă ce spune când protestează în stradă, pentru că îl văd copiii la televizor și după aceea la clasă”. Ministrul Educației, critică desfășurarea protestelor în educație
,,Să aibă grijă ce spune când protestează în stradă, pentru că îl văd copiii la televizor și după aceea la clasă”. Ministrul Educației, critică desfășurarea protestelor în educație Daniel David, Ministrul Educației, recunoaște că au fost justificate protestele organizate de profesori în urma măsurilor bugetar fiscale, însă nu i-a plăcut „cum s-au făcut protestele: forma […]
Doliu în fotbalul românesc! Emeric Ienei, fost câștigător al Cupei Campionilor Europeni, s-a stins din viață la 88 de ani
Doliu în fotbalul românesc! Emeric Ienei, fost câștigător al Cupei Campionilor Europeni, s-a stins din viață la 88 de ani Fostul mare antrenor de fotbal, Emeric Ieni, s-a stins din viață la vârsta de 88 de ani, în locuința sa din Oradea. Un apropiat al fostului sportiv a confirmat tragica veste. ,,Aşa e, din păcate […]
CCR suspendă temporar decizia în cazul sesizărilor AUR și ÎCCJ referitoare la modul de plată a pensiilor private. Pentru ce dată a fost stabilită amânarea
CCR suspendă temporar decizia în cazul sesizărilor AUR și ÎCCJ referitoare la modul de plată a pensiilor private. Amânarea a fost stabilită pentru 12 noiembrie 2025 Curtea Constituțională a României (CCR) a amânat, miercuri, decizia pe sesizările depuse de Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) și Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) privind modul de […]