Ministrul Transporturilor, la Alba Iulia: Păcat că trebuie să ne fixăm ca obiectiv să ajungem la vitezele pe care trenurile le aveau în anii 90
Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a declarat, miercuri, că este ”păcat că trebuie să ne fixăm ca obiectiv” să ajungem măcar la vitezele de circulație pe care trenurile în România le aveau în anii 1990, însă acest lucru nu poate fi făcut fără bani.
”Nu ne este indiferent deloc faptul că vitezele de circulație au tot scăzut progresiv, sigur că este oarecum păcat că trebuie să ne fixăm ca obiectiv să ajungem măcar la vitezele de circulație pe care trenurile în România le dezvoltau în anii 90, dar există și acest obiectiv pe lângă, desigur, terminarea construcției coridorului patru și a modernizărilor de cale ferată. Unul dintre obiectivele mandatului meu este și acesta, de a reduce progresiv restricțiile de viteză, și aici eforturile pe care le aștept de la CFR infrastructură sunt foarte mari”, a spus Lucian Șova, la Alba Iulia, la cea de-a XII-a ediție a Conferințelor Club Feroviar – Infrastructura, eveniment ce are ca temă principală ”Dezvoltarea piețelor feroviare în Europa Centrala și de Sud-Est pentru 2030 si după”.
Ministrul Transporturilor a adăugat că cei de la infrastructură trebuie să găsească resursele necesare, cu sprijinul Guvernului, în a elimina restricțiile acolo unde există.
”Pe de altă parte nu pot să nu observ că (…) a scăzut în ultimul timp numărul vagoanelor puse în circulație, că nu întotdeauna gradul de confort pe care îl conferă călătorilor este la nivelul exigențelor pe care aceștia îl au”, a mai spus ministrul.
Întrebat, după conferință, de jurnaliști, despre despre măsurile pe care le ia în cazul scăderii vitezei trenurilor, ministrul Transporturilor a precizat că problema nu poate fi rezolvată fără bani, iar o sursă importantă asupra căreia a ”atras atenția conducerii CFR SA este creanța foarte mare pe care o are asupra CFR Marfă”.
”Pe de o parte acest lucru nu poate fi făcut fără bani și o sursă importantă asupra căreia am atras atenția conducerii CFR SA este creanța foarte mare pe care o are asupra CFR Marfă, lucru care trebuie tratat de o manieră eficientă și rapidă pentru că aproape 150 de milioane de euro pe care îi au de încasat ar putea contribui la reducerea, la anularea multora din restricțiile de circulație cu care trenurile, atât de marfă, cât și de călători se confruntă astăzi”, a mai spus ministrul.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Recalcularea pensiei anticipate parţiale pentru persoanelor care au locuit în zonele poluate, ANULATĂ de instanță: Decizie a Înaltei Curți de Casaţie şi Justiţie
Recalcularea pensiei anticipate parţiale pentru persoanelor care au locuit în zonele poluate, ANULATĂ de instanță: Decizie a Înaltei Curți de Casaţie şi Justiţie Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a stabilit că recalcularea pensiei anticipate parţiale în cazul persoanelor care au locuit în zonele poluate nu este posibilă. Decizia a fost luată în urma admiterii […]
Secțiune Articole Similare
-
Sport4 zile ago
FOTO | Meciul de fotbal Metalurgistul Cugir – Gloria Bistrița-Năsăud, întrerupt la Cugir de o intervenție a elicopterului SMURD! Liderul a câștigat cu 4-0
-
Actualitate4 zile ago
Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025. Acte necesare. Condiții de acordare. Câți bani se dau în funcție de venit
-
Opinii - Comentarii4 zile ago
Postul Crăciunului. Obiceiuri și tradiții respectate de credincioși în Postul Nașterii Domnului
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
Noua lege a pensiilor: Tabel cu vârsta de pensionare anticipată. Condiții privind stagiul de cotizare pentru pensia anticipată
-
Opinii - Comentarii10 ore ago
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Opinii - Comentarii2 zile ago
17 noiembrie: Ziua Internațională a Studenților. Cum a apărut această sărbătoare și când a fost fost celebrată pentru prima dată