Rămâi conectat

Actualitate

Ministrul Transporturilor, la Alba Iulia: Păcat că trebuie să ne fixăm ca obiectiv să ajungem la vitezele pe care trenurile le aveau în anii 90

Dragoş Suciu

Publicat

în

URS Construct

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a declarat, miercuri, că este ”păcat că trebuie să ne fixăm ca obiectiv” să ajungem măcar la vitezele de circulație pe care trenurile în România le aveau în anii 1990, însă acest lucru nu poate fi făcut fără bani.

”Nu ne este indiferent deloc faptul că vitezele de circulație au tot scăzut progresiv, sigur că este oarecum păcat că trebuie să ne fixăm ca obiectiv să ajungem măcar la vitezele de circulație pe care trenurile în România le dezvoltau în anii 90, dar există și acest obiectiv pe lângă, desigur, terminarea construcției coridorului patru și a modernizărilor de cale ferată. Unul dintre obiectivele mandatului meu este și acesta, de a reduce progresiv restricțiile de viteză, și aici eforturile pe care le aștept de la CFR infrastructură sunt foarte mari”, a spus Lucian Șova, la Alba Iulia, la cea de-a XII-a ediție a Conferințelor Club Feroviar – Infrastructura, eveniment ce are ca temă principală ”Dezvoltarea piețelor feroviare în Europa Centrala și de Sud-Est pentru 2030 si după”.

Ministrul Transporturilor a adăugat că cei de la infrastructură trebuie să găsească resursele necesare, cu sprijinul Guvernului, în a elimina restricțiile acolo unde există.

”Pe de altă parte nu pot să nu observ că (…) a scăzut în ultimul timp numărul vagoanelor puse în circulație, că nu întotdeauna gradul de confort pe care îl conferă călătorilor este la nivelul exigențelor pe care aceștia îl au”, a mai spus ministrul.

Întrebat, după conferință, de jurnaliști, despre despre măsurile pe care le ia în cazul scăderii vitezei trenurilor, ministrul Transporturilor a precizat că problema nu poate fi rezolvată fără bani, iar o sursă importantă asupra căreia a ”atras atenția conducerii CFR SA este creanța foarte mare pe care o are asupra CFR Marfă”.

”Pe de o parte acest lucru nu poate fi făcut fără bani și o sursă importantă asupra căreia am atras atenția conducerii CFR SA este creanța foarte mare pe care o are asupra CFR Marfă, lucru care trebuie tratat de o manieră eficientă și rapidă pentru că aproape 150 de milioane de euro pe care îi au de încasat ar putea contribui la reducerea, la anularea multora din restricțiile de circulație cu care trenurile, atât de marfă, cât și de călători se confruntă astăzi”, a mai spus ministrul.

 


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

”Mica recalculare” a pensiilor 2025: Care sunt pensionarii care primesc bani în plus chiar dacă toate pensiile au fost înghețate

Ziarul Unirea

Publicat

în

”Mica recalculare” a pensiilor 2025: Care sunt pensionarii care primesc bani în plus chiar dacă toate pensiile au fost înghețate Pentru că nu au primit creșteri de pensii la începutul anului 2025, pensionarii își pun speranțele în etapa a doua a recalculării. Sunt vizați însă, doar cei care au muncit ore suplimentare, au obținut sporuri, […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea