Rămâi conectat

Actualitate

Ministerul Transporturilor: Construcţia de autostrăzi, drumuri naţionale, tuneluri şi viaducte s-ar putea scumpi cu 12,5%

Publicat

în

Potrivit unui proiect normativ iniţiat de Ministerul Transporturilor, standardele de cost pentru construcţia de autostrăzi în zonele de şes, deal şi munte, dar şi pentru drumuri naţionale noi sau pentru poduri, viaducte şi tunele rutiere, vor creşte în medie cu 12,5% faţă de actualele costuri.

Viitorul normativ modifică standardele de cost stabilite prin HG 1394/2010 şi introduce inclusiv majorări ale cotelor pentru consultanţă, asistenţă tehnică şi proiectare, care vor urca până la 5% din valoarea lucrărilor de infrastructură rutieră.

În plus, dacă în 2010 standardele de cost erau exprimate la cursul de 4,20 lei/euro, acum vor fi exprimate la cursul de 4,55 lei/euro, ceea ce înseamnă că în moneda naţională noile preţuri sunt semnificativ mai mari.

Elit - Gustul Desăvârșit

MEDIAFAX prezintă, în continuare, standardele de cost pentru marile lucrări de infrastructură:
– kilometrul de autostradă construită în zona de şes va costa 4,28 milioane de euro (19,4 milioane de lei la cursul 4,55 lei/euro), faţă de 3,82 milioane de euro (15,9 milioane de lei la cursul 4,20 lei/euro) în 2010;
– kilometrul de autostradă construită în zona de deal va costa 5,60 milioane de euro (25,5 milioane de lei), faţă de 4,98 milioane de euro (20,9 milioane de lei) în 2010;
– kilometrul de autostradă construită în zona de munte va costa 6,74 milioane de euro (30,7 milioane de lei), faţă de 5,99 milioane de euro (25,1 milioane de lei) în 2010;
– kilometrul de drum naţional nou va costa 1,40 milioane de euro (6,3 milioane de lei), faţă de 1,27 milioane de euro (5,3 milioane de lei) în 2010;
– kilometrul de tunel rutier va costa 31,04 milioane de euro (141,2 milioane de lei), faţă de 27,5 milioane de euro (115,5 milioane de lei) în 2010;
– metrul pătrat de pod/viaduct va costa între 1.228 şi 1.385 de euro, preţ aproximativ egal – exprimat în euro – cu cel din 2010. Exprimat în lei, acest preţ creşte de la 5.157, respectiv 5.817 lei/mp în 2010 la 5.587, respectiv 6.301 lei/mp în 2018, pe fondul diferenţei de curs valutar introdusă prin proiectul normativ actual.

Potrivit Ministerului Transporturilor, necesitatea actualizării standardelor de cost se fundamentează pe următoarele aspecte:
– Revizuirea unor norme, normative şi standarde (de exemplu Normativ privind documentaţiile geotehnice pentru construcţii – indicativ NP 074/2015, Cod de proiectare seismică – indicativ P 100/1-2013, Normativ privind mixturi asfaltice executate la cald. Condiţii tehnice privind proiectarea, prepararea şi punerea în operă – indicativ AND 605/2016, etc.);
– Modificări ale legislaţiei privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice – Hotărârea Guvernului nr. 907/2016;
– Modificări ale Legii nr. 10/1995 privind calitatea in construcţii (modificată ṣi completată în 2015 şi 2016);
– Modificări ale cerinţelor din Legea Mediului, completată în anul 2010 spre exemplu cu Ordinele M.M.P. nr. 19 ṣi nr. 135 prin care se prevăd realizarea studiului de biodiversitate, evaluarea adecvată şi evaluarea impactului asupra mediului, etc.

„Considerăm necesară revizuirea standardelor de cost stabilite în anul 2010 şi propunem creşterea procentului aplicat lucrărilor de construcţii-montaj la cota de aproximativ 3% pentru consultanţă (faţă de 1%), 5% la proiectare (faţă de 3%) şi 2% pentru asistenţa tehnică (faţă de 1,5%). În privinţa preţurilor unitare propunem actualizarea acestora cu indicele de cost în construcţii ingineresti publicat de către Institutul Naţional de Statistică, pentru perioada 2010 (baza standardelor de cost aprobate) şi 2017, respectiv 122, reprezentând o creştere de 22%”, argumentează iniţiatorii proiectului normativ.

Sursa: zf.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

ACCIDENT rutier pe DN1, Sebeș – Sibiu: Un microbuz cu 6 persoane s-a răsturnat în Cristian

Publicat

în

ACCIDENT rutier pe DN1, Sebeș – Sibiu: Un microbuz cu 6 persoane s-a răsturnat în Cristian

DN 1, km. 323+800, in afara localitatii Cristian, trafic ingreunat, dupa ce un microbuz condus dinspre Saliste spre Cristian, la coborarea de pe Hula Sacelului, s-a rasturnat pe carosabil, blocand sensul Sibiu – Saliste.

Este vorba despre un microbuz destinat transportului de persoane, capacitate 8+1, in care se aflau conducatorul auto, 35 de ani, plus cinci pasageri, toti cetateni straini. Unul dintre pasageri, barbat 43 de ani, va fi transportat la spital, constient.

Elit - Gustul Desăvârșit

Microbuzul tracta o platforma pe care se afla un alt microbuz. Cercetarile continua in vederea stabilirii tuturor circumstantelor producerii acestui accident rutier.

Trei echipaje SMURD din cadrul ISU Sibiu au intervenit de urgență pentru acordarea de asistență medicală pentru șase persoane care se aflau într-un microbuz care s-a răsturnat pe DN 1,Cristian.

La fața locului, echipajele SMURD au evaluat medical toate persoanele implicate și au oferit îngrijiri medicale.

O persoană de sex masculin, în vârstă de aproximativ 43 de ani a fost transportată la UPU Sibiu cu un traumatism de umăr.

Celelalte cinci persoane au refuzat transportul la spital. Au transmis reprezentanții ISU Sibiu.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Vangelis a încetat din viață la vârsta de 79 ani. Compozitorul grec, autor al unei coloane sonore premiată cu Oscar

Publicat

în

Vangelis a încetat din viață la vârsta de 79 ani. Compozitorul grec, autor al unei coloane sonore premiată cu Oscar

Vangelis, compozitorul grec a cărui muzică electronică pentru filmul „Chariots of Fire” a fost recompensată cu un premiu Oscar şi s-a numărat printre cele cele mai cunoscute coloane sonore din anii 1980, a încetat din viaţă la vârsta de 79 de ani, a anunţat joi agenţia de presă ANA, informează Reuters.

Vagelis a murit marţi seara, potrivit agenţiei de presă elene, care a citat un anunţ al biroului avocaţilor, fără a preciza cauza decesului.

Elit - Gustul Desăvârșit

sursa: agerpres.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Platforma ce permite schimbarea furnizorului de curent și gaze, în 24 de ore, va fi funcțională în 2022. Declarațiile preşedintelui ANRE

Publicat

în

Platforma ce permite schimbarea furnizorului de curent și gaze, în 24 de ore, va fi funcțională în 2022. Declarațiile preşedintelui ANRE

Platforma unică la nivel naţional destinată schimbării de către clienţii finali a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale va fi gata anul acesta, a afirmat, pentru AGERPRES, Dumitru Chiriţă, preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie.

Prin intermediul acestei platforme, clientul final reduce timpul de schimbare a furnizorului de la 21 de zile la 24 de ore.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Proiectul este finanţat din fonduri europene nerambursabile în proporţie de 98%. Odată cu finalizarea proiectului, această iniţiativă demonstrează, încă o dată, importanţa pe care ANRE o acordă optimizării proceselor operaţionale, în scopul diminuării birocraţiei şi consolidării concurenţei în sectorul energiei”, a precizat Chiriţă.

Potrivit acestuia, contextul energetic actual a scos în evidenţă faptul că avem nevoie mai mult ca oricând de o Uniune Europeană mai integrată şi mai solidară inclusiv în ceea ce priveşte investiţiile în sectorul energetic.

„Provocările din ultimii ani ne obligă să luăm decizii rapide şi eficiente pentru a atenua efectele crizelor pe care le parcurgem. Una dintre soluţii este promovarea energiei regenerabile, dublată de creşterea capacităţii de stocare în vederea atenuării dezechilibrelor din sistem, fapt care ar conduce la reducerea sau eliminarea dependenţei de gazul din import şi ar contribui la atingerea obiectivelor asumate la nivel european”, a completat preşedintele ANRE.

Astfel, România a aprobat Planul Naţional Integrat în domeniul Energiei şi Schimbărilor Climatice, din care rezultă o suplimentare a capacităţilor de producţie instalate în surse regenerabile de circa 7.000 MW până în 2030, respectiv 3.700 MW – surse fotovoltaice, 2.300 MW – surse eoliene şi 1.000 MW – surse hidro.

Acum, la nivelul Comisiei Europene se analizează propunerea ca noua ţintă de energie regenerabilă să crească de la 32% la 40% până în anul 2030.

„Anul 2022 este un an în care dorinţa de a investi în capacităţi de producţie a revenit în actualitate. De la începutul anului până în prezent, ANRE a eliberat autorizaţii de înfiinţare pentru 245 MW şi mai avem în lucru cereri de autorizaţii de înfiinţare pentru 816 MW – producţie solară şi 7,4 MW – stocare. O atenţie deosebită acordăm prosumatorilor, care, în ultimii ani, au înregistrat o evoluţie spectaculoasă. Dacă în 2019 aveam 303 prosumatori, am crescut în 2020 la 1.634 şi, la sfârşitul lunii februarie 2022, aveam 14.305 prosumatori cu o putere instalată de 95 MW. Estimăm că până în 2030 vom ajunge la circa 700 MW”, a susţinut Chiriţă.

O altă resursă regenerabilă puţin folosită este apa geotermală, care, spre exemplu, în Bucureşti ar asigura încălzirea şi apa caldă la preţuri mult mai mici decât actualii producători. Această metodă se foloseşte deja cu succes în două oraşe, a amintit el.

Pe lângă preţul scăzut al MWh, mai sunt cel puţin trei avantaje: se reduc semnificativ pierderile în conducte, se reduce poluarea şi se reduce consumul de gaze.

O altă investiţie utilă şi obligatorie, concomitent cu investiţiile în surse regenerabile de producere, este în capacităţi de stocare la un nivel de cel puţin 2.000 MW, pentru a contribui la echilibrarea sistemului energetic naţional, a mai spus oficialul ANRE.

sursa: economica.net


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare