Ministerul Dezvoltării și Ministerul Transporturilor au încheiat un contract pentru obținerea finanţării necesare în proiectul ”Autostrada Sebeş-Turda”
Ministerul Transporturilor, Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene (MDRAPFE) şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructuriii Rutiere (CNAIR) au încheiat un contrat în vederea obţinerii finanţării neramburabile pentru faza a doua a proiectului Autostrada Sebeş-Turda, estimat la peste 1,9 miliarde de lei, cu TVA. Şoseaua va avea o lungime de 70 de kilometri, cea mai mare parte în judeţul Alba, restul în judeţul Cluj.
Potrivit CNAIR, s-a încheiat contractul de finanţare nr. 144, pentru proiectul ”Autostrada Sebeş-Turda”-faza II, în vederea obţinerii de finanţare nerambursabilă alocată prin Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient.
Autostrada Sebeş-Turda are o lungime de 62,1 kilometri pe teritoriul judeţului Alba, de la intersecţia cu Coridorul IV- Pan-European, în dreptul localităţii Sebeş, până în dreptul localităţiii Rădeşti, după care intră pe teritoriul judeţului Cluj, pe o lungime de 7,9 kilometri, din dreptul localităţii Moldoveneşti până în municipiul Turda.
Obiectivul Contractului de Finanţare îl reprezintă acordarea finanţării nerambursabile de către AM POIM, pentru implementarea Proiectului intitulat ”Autostrada Sebeş-Turda”.
Valoarea totală a proiectului este de 1.949.896.940,24 lei (inclusiv TVA) si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională -1.215.224.556,60 lei, 25% contribuţia naţională (bugetul de stat)-405.074.852,20 lei, iar restul de 329.597.531,44 lei reprezintă valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile.
Perioada de implementare a proiectului este de 108 luni, respectiv 01.01.2014-31.12.2022, la care se adaugă, dacă este cazul, şi perioada de desfăşurare a activităţilor proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanţare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.
Sursa News.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Plățile cash, limitate de la 1 ianuarie 2027: Cât vor mai putea plăti românii cu numerar
Plățile cash, limitate de la 1 ianuarie 2027: Cât vor mai putea plăti românii cu numerar Românii vor mai putea plăti cu bani lichizi, dar nu oricât și nu oricum, după ce Uniunea Europeană a decis introducerea unei limite maximale pentru plățile în numerar. Țara noastră trebuie să aplice noile reguli începând cu 1 ianuarie […]
Crește salariul minim în 2026, tăieri de 10% în administrația centrală și subvenții reduse pentru partide. Decizie în Coaliție
Crește salariul minim în 2026, tăieri de 10% în administrația centrală și subvenții reduse pentru partide. Decizie în Coaliție Coaliția de guvernare, reunită miercuri, 17 decembrie 2025, în prezența liderilor PSD, PNL, USR, UDMR și ai minorităților naționale, a ajuns la un acord asupra mai multor măsuri economice și administrative, care vizează reducerea cheltuielilor publice […]
Datoria externă a României continuă să crească vertiginos, în ciuda măsurilor de austeritate luate de Ilie Bolojan. Deficitul ajunge la 24 de miliarde de euro
Datoria externă a României continuă să crească vertiginos, în ciuda măsurilor de austeritate luate de Ilie Bolojan. Deficitul ajunge la 24 de miliarde de euro Datoria externă totală a crescut, în perioada ianuarie-octombrie 2025, cu 22 de miliarde de euro, până la peste 225 de miliarde de euro, potrivit datelor prezentate luni, 15 decembrie 2025, […]