Mii de funcționari publici din sistemul bugetar, trimiși acasă de o decizie a Înaltei Curți. Care este situația din Alba?
Mii de funcționari publici din sistemul bugetar, trimiși acasă de o decizie a Înaltei Curți. Care este situația din Alba?
O decizie majoră a Înaltei Curți de Casație și Justiție ( ÎCCJ) schimbă fundamental regulile jocului în sectorul public din România. Mii de funcționari publici din primării, consilii județene, ministere, case de pensii și alte instituții vor fi nevoiți să părăsească posturile în perioada următoare.
Este vorba despre cei care cumulau pensia cu salariul, iar acum nu mai pot continua activitatea în urma unei hotărâri definitive.
Ce funcționari publici trebuie să plece acasă:
Conform Codului Administrativ sunt afectați funcționarii publici care ocupă funcții numite prin act administrativ. Printre aceștia se numără:
– Funcționari din ministere și agenții guvernamentale;
– Prefecți și subprefecți;
– Angajați ai primăriilor și consiliilor județene;
– Inspectori fiscali, funcționari ANAF și polițiști locali;
– Funcționari din diverse instituții publice centrale și locale.
La CJ Alba 6 funcționari publici afectați:
Potrivit unui răspuns dat unei solicitări a ziarului „Unirea”, purtătorul de cuvânt al CJ Alba, Violeta Nica, a transmis că sunt 6funcţionarii publici cărora le-a încetat raportul de serviciu îşi desfăşurau activitatea în:
Direcţia dezvoltare şi bugete – Serviciul Buget venituri – Compartimentul Urmărire, încasare venituri şi executare silită, Direcţia dezvoltare şi bugete – Serviciul Achiziţii publice, monitorizarea implementării contractelor şi sustenabilitate proiecte – Compartimentul Sustenabilitate proiecte, Direcţia dezvoltare şi bugete – Serviciul Buget venituri – Compartimentul Contabilitate financiar, Serviciul Investiţii, turism, dezvoltare, promovare patrimonială şi managementul unităţilor de cultură, Serviciul investiţii, turism, dezvoltare, promovare patrimonială şi managementul unităţilor de cultură – Compartimentul Investiţii, Serviciul investiţii, turism, dezvoltare, promovare patrimonială şi managementul unităţilor de cultură – Compartimentul Turism.
Ce angajați din sistemul public nu sunt afectați:
De partea cealaltă, personalul contractual – care lucrează pe baza unui contract individual de muncă reglementat de Codul Muncii – nu este vizat de această decizie.
– Profesori, medici și asistenți medicali;
– Polițiști, militari și jandarmi;
– Grefieri, magistrați și personal auxiliar din instanțe;
– Angajații companiilor de stat.
Ce prevede hotărârea Înaltei Curți de Casație și Justiție:
Hotărârea ÎCCJ stipulează că funcționarii publici care au primit decizia de pensionare nu mai pot rămâne în funcție nici măcar dacă renunță la pensie.
Emiterea deciziei de pensionare determină încetarea de drept a raportului de serviciu, chiar dacă aceștia ceruseră suspendarea plății pensiei pentru a continua să lucreze.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
15 septembrie 2025 | Intră în funcțiune sistemul de parcări publice cu plată din Blaj: Aplicația, deja disponibilă. TARIFELE
Intră în funcțiune sistemul de parcări publice cu plată din Blaj Începând de luni, 15 septembrie 2025, va intra în vigoare sistemul de parcări publice cu plată din municipiul Blaj. Vor exista două zone de tarifare, iar plata se va face prin intermediul aplicației BlajParking, prin SMS la numărul 7442 sau, în numerar, la parcometrele […]
FOTO | Trei blocuri de pe Bulevardul Transilvaniei din Alba Iulia au fost reabilitate energetic: A fost făcută recepția lucrărilor
Alte trei blocuri din Alba Iulia au fost reabilitate energetic Au fost recepționat zilele acestea lucrările de renovare energetică a blocurilor 23, 24 și 25 de pe bulevardul Transilvaniei din Alba Iulia, fiecare dintre acestea având câte două scări. Grație finanțării PNRR, s-au realizat lucrări de anvergură pentru creșterea eficienței energetice a acestor clădiri, urmărindu-se […]
Cereri pentru închirierea de locuințe ANL la Sebeș: Dosarele trebuie actualizate până în 19 septembrie 2025
Cereri pentru închirierea de locuințe ANL la Sebeș: Dosarele trebuie actualizate Primăria Municipiul Sebeș aduce la cunoștință persoanelor care au depus cerere pentru închirierea unei locuințe A.N.L. să actualizeze documentele depuse la dosar. Persoanele interesate că se mai pot depune cereri pentru închirierea unei locuințe A.N.L., la registratura Primăriei Municipiului Sebeș, până la data de […]