Meniuri mai scumpe la restaurante. Industria HoReCa se va baza în continuare pe serviciile de livrare
Pentru finalul anului 2021, patronii de restaurante pregătesc unele schimbări pentru clienți. Aceștia vor să schimbe meniurile, inclusiv în privința prețurilor, care ar urma să fie majorate. Industria HoReCa se va baza în continuare pe serviciile de livrare și se așteaptă la clienți mai greu de mulțumit.
Cele mai multe restaurante au făcut deja sau vor face modificări minore sau mai semnificative ale afacerii în următoarele trei luni, o tendință vizibilă de la începutul pandemiei. Schimbarea meniurilor va fi o prioritate în următoarea perioadă pentru 62% din restaurante.
Serviciile de livrare vor rămâne o componentă importantă a activității, fiind menționate de 45% din reprezentanții industriei ospitalității.
33% din restaurante planifică creșterea prețurilor în 2021, cea mai ridicată pondere de până acum și doar 23% mai preconizează o diminuare a activității.
În următoarele trei luni traficul redus de clienți va rămâne în continuare principala provocare pentru restaurante, însă impactul este în scădere puternică față de trimestrul precedent.
Pierderea unor angajați cheie este a doua cea mai mare provocare pentru restaurante. Era însă o preocupare continuă pentru antreprenorii din restaurante și înainte de 2020, din cauza exodului în afara țării al persoanelor din această industrie și pe cel al recalificării profesionale și migrării către cu totul alte sectoare.
Creșterea costurilor din partea furnizorilor capătă importanță, fiind menționată de 40% dintre aceștia.
În ceea ce privește așteptările legate de comportamentul clienților, restauratorii anticipează creșterea preferinței pentru a veni și a petrece timp în restaurant.
Aceste concluzii sunt incluse Barometrul Gault&Millau și se bazează pe aproximativ 100 de chestionare și interviuri efectuate cu reprezentanți ai industriei ospitalității din peste 10 orașe din România.
Ce schimbări vor face restaurantele
62% – vor modifica meniurile
45% – vor crește numărul livrărilor
33% – vor crește prețurile
23% – vor diminua activitățile
Principalele provocări ale restaurantelor
51% – traficul redus de clienți
46% – pierderea unor angajați cheie
40% – creșterea costurilor furnizorilor
Schimbări în comportamentul clienților
73% – creșterea interesului pentru calitatea ingredientelor
47% – creșterea timpului petrecut în restaurant
26% – scăderea bonului mediu
Sursa: digi24.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Afaceristul Horea Vușcan, care a preluat datoriile de peste 15 milioane de lei ale Primăriei Turda către STP Alba, scoate la licitație un hotel „de importanță strategică”
Afaceristul Horea Vușcan, care a preluat datoriile de peste 15 milioane de lei ale Primăriei Turda către STP Alba, scoate la licitație un hotel „de importanță strategică” Hotelul Potaissa, un imobil public important deținut de Primăria Turda, ar putea să fie scos la vânzare de omul de afaceri Horea Tudor Vușcan, potrivit Libertatea. Antreprenorul din […]
Ciclonul Cassio lovește România: COD GALBEN de VÂNT puternic în Alba și alte județe din țară. Rafalele or ajunge la 110 km/h
Ciclonul Cassio lovește România: COD GALBEN de VÂNT puternic în Alba și alte județe din țară. Rafalele or ajunge la 110 km/h Meteorologii ANM au anunţat vineri, 5 decembrie 2025, că vântul va continua să bată cu putere în cea mai mare parte a ţării, pentru multe judeţe fiind emise avertizări cod galben. În zonele […]
Moș Nicolae: De unde vine tradiția darurilor în ghetuțe pentru copiii care îl așteaptă cu nerăbdare pe bătrânelul cu barbă albă
Moș Nicolae: De unde vine tradiția darurilor în ghetuțe pentru copiii care îl așteaptă cu nerăbdare pe bătrânelul cu barbă albă Copiii îl așteaptă cu nerăbdare pe Moș Nicolae, unul dintre cei mai iubiți și mai populari sfinți ai creștinătății. Știind că Moșul le va lăsa daruri, prichindeii își lustruiesc ghetuțele sau cizmulițele. Pentru neascultători […]