Mai mulţi suplinitori necalificaţi vor preda la şcolile din Munţii Apuseni
La Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba a avut loc ultima şedinţă publică de repartizare a posturilor vacante din învăţământ dinaintea începerii anului şcolar. Din Comisia de mobilitate au făcut parte inspectorii şcolari Iuliana Şarlea – preşedinte, Mariana Pereanu şi Constantin Negucioiu, precum şi informaticienii Sonia Santeiu, Marcela Călin, Alexandra Goga şi Alexandru Sentea.
Prof. Dorin Sandea, inspector şcolar general al IŞJ Alba, a supervizat la un moment dat desfăşurarea şedinţei, atrăgând atenţia comisiei ca repartizarea posturilor să fie făcută strict în condiţiile legii şi conform drepturilor fiecărui cadru didactic în parte, îndemnându-i pe dascălii care se consideră nedreptăţiţi să-l sesizeze în scris, pentru a lua măsuri.
Posturile didactice au fost repartizate conform unui grafic, în ordinea alfabetică a disciplinelor, în total fiind programaţi 188 de dascăli. Ordinea priorităţilor a fost următoarea: cadre didactice titulare, candidaţi rămaşi nerepartizaţi în baza rezultatelor obţinute la concursurile de titularizare din 2013, 2012 şi/sau 2011 şi în regim de plata cu ora; dascăli repartizaţi după concursul din sesiunea 2013, care nu s-au prezentat la catedre şi care au solicitat o nouă repartizare, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare; profesori care au obţinut cel puţin nota 5,00 şi solicită angajare pe perioadă determinată în baza notelor de la concursul de titularizare din iulie 2010, care ulterior acestui concurs nu au obţinut note sub 5,00 la următoarele concursuri de titularizare, în ordinea descrescătoare a notelor.
Tot acum au putut ocupa posturi profesorii care au primit din partea directorilor de şcoli documente din care rezultă apariţia unor posturi sau ore vacante. Suplinitorii calificaţi într-o specialitate au venit şi la alte discipline, pentru a-şi întregi norma didactică, în ordinea priorităţilor amintită, cu ore la alte discipline. Majoritatea acestora au luat ore la şcoli din zona Munţilor Apuseni. De exemplu, o profesoară de limba franceză va preda chimie copiilor de moţi. Totodată, un absolvent al facultăţii de drept va preda biologie şi chimie copiilor din Almaşu Mare şi Ponor. Comisia le-a eliberat o adeverinţă, pe baza căreia şcolilor să-i poată încadra pe normele sau fracţiunile de normă alese, conform metodologiei. După data de 16 septembrie, repartizarea pe catedrele ce vor fi apărut pe parcursul anului şcolar se va face în baza OMEN nr. 4959/2.09.2013.(R.G.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Curier Județean
Cea mai avansată operație laser din lume, care te scapă definitiv de ochelari, SMILE Pro, acum cu 20% reducere (P)
Cea mai avansată operație laser din lume, care te scapă definitiv de ochelari, SMILE Pro, acum cu 20% reducere Clincile Dr. Holhoș, cea mai mare rețea de clinici și cabinete de oftalmologie din țară, are în perioada 15 octombrie – 15 noiembrie o ofertă unică pentru pacienți: o reducere de 20% a tarifului pentru operația […]
VIDEO | O stradă din Sebeș, transformată complet! Bloc de locuințe sociale, asfalt nou, parc și spații verzi, printre schimbări: ,,Altădată era plină de gunoaie”
O stradă din Sebeș, transformată complet! Bloc de locuințe sociale, asfalt nou, parc și spații verzi, printre schimbări: ,,Altădată era plină de gunoaie” Strada Alunului din Sebeș a fost transformată complet după ce au fost finalizate lucrările de modernizare a rețelei de apă și canalizare, dar și amenajarea infrastructurii rutiere. Mai mult decât atât, un […]
ITM Alba: AMENZI de 19.000 de lei și 38 de avertismente date firmelor din județ, în perioada 20 – 24 octombrie 2025: Ce nereguli au descoperit inspectorii
ITM Alba: AMENZI de 19.000 de lei și 38 de avertismente date firmelor din județ, în perioada 20 – 24 octombrie 2025: Ce nereguli au descoperit inspectorii În perioada 20-24 octombrie 2025, inspectorii ITM Alba au aplicat amenzi în valoare de 19.000 lei și au acordat 38 avertismente în urma controalelor efectuate. Prin Programul cadru […]