LUNI: Încep Evaluările Naționale ale elevilor de clasa a II-a. Calendarul testărilor și regulile de evaluare
Luni, 18 mai, încep evaluările naționale ale elevilor de clasa a II-a. Părinții vor afla astfel care este nivelul copiilor la Limba română, atât scris cât și citit, precum și la Matematică.
Specialiştii din Ministerul Educaţiei atrag atenţia că testele nu vizează „ceea ce se predă la clasă”, pentru că nu urmăresc reproducerea unor conţinuturi, ci evaluează deprinderi şi competențe pe care curriculumul trebuie să le formeze copiilor. Rezultatele nu se trec în catalog, sunt comunicate fiecărui părinte şi stau la baza planurilor individualizate de învăţare pe care învăţătorii trebuie să le construiască pentru elevii la care descoperă anumite probleme.
Evaluările de la final de clasa a II-a sunt organizate pentru al doilea an la nivel naţional, însă este primul an în care la testare intră copii care au făcut clasa pregătitoare şi au avut curriculum nou la clasele I şi a II-a.
Calendarul evaluărilor naţionale de la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a 2015 prevede că luni, 18 mai, încep primele testări, cu clasa a II-a, la Limba română – scris.
Calendarul Evaluării Naţionale de la finalul clasei a II-a 2015
-18 mai 2015: Scris – Limba romană
-19 mai 2015: Citit – Limba romană
Scris-Citit: Limba română pentru minorităţile naţionale
– 20 mai 2015: Matematică
– 21 mai 2015: Scris – Limba maternă
– 22 mai 2015: Citit – Limba maternă
Fiecare testare durează 30 de minute.
Reprezentanţii Ministerului Educaţiei au declarat pentru HotNews.ro că subiectele de la evaluările de anul trecut vor fi folosite ca model, în pregătirea pentru testarea de anul acesta, deşi elevii de clasa a II-a au o programă şcolară diferită de a celor care au susţinut această evaluare anul trecut. În 2014, subiectele au fost formulate pe două numere, astfel încât elevii care au fost colegi de banca să aibă cerinţe diferite.
Care sunt obiectivele şi regulile evaluărilor de la finalul clasei a II-a
Legea Educaţiei prevede că fiecare scoală organizează pentru elevii de clasa a II-a evaluarea competentelor fundamentale: scris-citit şi matematică. Rezultatele sunt folosite de învăţătoare în elaborarea unor planuri individualizate de învăţare pentru copii. Atât rezultatele obţinute de elevi, cât şi planurile individualizate realizate de învăţători pentru fiecare copil trebuie să le fie comunicate părinţilor.
Subiectele sunt concepute de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, din subordinea Ministerului Educaţiei, iar durata în care elevii de clasa a II-a trebuie să rezolve testele este de 30 de minute.
Evaluarea se desfăşoară în timpul orelor, în clasă în care învaţă elevii şi respectând aşezarea obişnuită a elevilor în bănci; cel care le împarte copiilor testele este chiar învăţătorul de la clasă, asistat de un alt profesor – care nu preda la acea clasă.
Înainte de începerea evaluării, învăţătoarea le spune copiilor care sunt regulile testării, după care le împarte foile cu subiectele. Fiecare elev trebuie să îşi scrie pe test numele, prenumele şi şcoala la care învaţă. Învăţătoarele nu au voie să le spună copiilor cum să rezolve subiectele şi au obligaţia să asigure respectarea ordinii şi a liniştii în clasă.
La încheierea celor 30 de minute de evaluare, învăţătoarea ia testele de la elevi şi le preda preşedintelui comisiei. Testele elevilor sunt evaluate şi notate apoi de către profesori din acea şcoală; fiecare test este evaluat de către două cadre didactice, dintre care unul este învăţătorul de la clasă.
Profesorii termina corectarea testelor în cel mult 7 zile de la data susţinerii ultimului test de la clasa a II-a, se arată în cadrul metodologiei.
Rezultatele obţinute de fiecare elev la evaluarea de la finalul clasei a II-a nu se afişează, nu se comunica public şi nu se trec în catalog. Învăţătoarea trebuie să îi spună fiecărui părinte rezultatul copilului, care este confidenţial, şi să elaboreze planuri individualizate de învăţare, „acolo unde aceasta se impune”, care să remedieze problemele descoperite.
Metodologia mai prevede că, după finalizarea Evaluării Naţionale de la clasa a II-a 2015, inspectoratele şcolare trebuie să comunice public rezultatele obţinute la nivel judeţean, precum şi măsurile educaţionale propuse pentru ameliorarea rezultatelor.
Amintim că anul trecut Ministerul Educaţiei nu a anunţat public niciun rezultat la nivel judeţean sau naţional al evaluărilor naţionale de la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, iar în urmă cu puţin timp a publicat pe site-ul Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare un raport al testărilor, în care a folosit însă condurile din teste – ceea ce face aproape imposibilă înţelegerea rezultatelor.
În cadrul unui Ghid pentru evaluările de la clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a, realizat în 2013 de Mişcarea Populară sub formă de broşuri de informare pentru părinţi, aceştia puteau afla ca evaluarea nu este nici examen, nici concurs. Scopul evaluării de la clasa a II-a este dublu:
– să ştie, atât părinţii, cât şi învăţătoarea, în ce măsură copilul şi-a însuşit elementele de bază specifice vârstei: scris, citit, socotit;
– să se poată corecta eventualele dificultăţi ale copilului pe parcursul celor doi ani care mai rămân la dispoziţia învăţătoarei (clasa a III-a şi a IV-a).
„Evaluarea se va însera firesc în programul copiilor şi este constructiv că părinţii să nu inducă teamă copilului pe această temă. Milioane de copii din Uniunea Europeană dau acest tip de testări de mulţi ani”, potrivit informaţiilor din cadrul broşurii. Tot de aici, părinţii aflau că este Exclus să se realizeze ierarhii în funcţie de rezultatele copiilor, iar reorganizarea claselor este de asemenea exclusă. „Segregarea copiilor în funcţie de aceste rezultate ar fi o abatere extrem de gravă din partea învăţătoarei şi a directorului şi ar trebui sancţionata exemplar. Cadrele didactice din România au fost instruite în acest sens”, prevedea documentul.
sursa:hotnews.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Datoria externă totală a României a atins un nivel record: A crescut cu 17,8 milioane de euro în primele 9 luni ale anului 2024
Datoria externă totală a României a atins un nivel record: A crescut cu 17,8 milioane de euro în primele 9 luni ale anului 2024 Datoria externă totală a României a atins un nivel record în primele 9 luni ale anului 2024, pe fondul unei inflații galopante și a cheltuielilor administrative exorbitante. Citește și: Alimentele în […]
Secțiune Articole Similare
-
Actualitate5 zile ago
Produsul intern brut trimestrial III al României, în stagnare față de II și scădere față de anul 2023. Cristian Păun: „Miroase de la o poștă a recesiune!”
-
Sport4 zile ago
FOTO | Meciul de fotbal Metalurgistul Cugir – Gloria Bistrița-Năsăud, întrerupt la Cugir de o intervenție a elicopterului SMURD! Liderul a câștigat cu 4-0
-
Actualitate4 zile ago
Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025. Acte necesare. Condiții de acordare. Câți bani se dau în funcție de venit
-
Opinii - Comentarii4 zile ago
Postul Crăciunului. Obiceiuri și tradiții respectate de credincioși în Postul Nașterii Domnului
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
Noua lege a pensiilor: Tabel cu vârsta de pensionare anticipată. Condiții privind stagiul de cotizare pentru pensia anticipată
-
Opinii - Comentarii2 ore ago
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii