LISTA| Școlile de aplicație pentru practica pedagogică din ALBA: Ce sunt acestea și câte sunt la nivel național
Școlile de aplicație pentru practica pedagogică din ALBA: Ce sunt acestea și câte sunt la nivel național
Lista școlilor de aplicație pentru anul școlar 2023-2024 a fost publicată în Monitorul Oficial. Concret, ordinul ministrului educației nr. 5.041 din 10 iulie 2023 a aprobat componența rețelei naționale a școlilor de aplicație pentru anul școlar viitor. Până pe 1 octombrie, fiecare inspectorat școlar va transmite Ministerului Educației situația centralizată a consorțiilor școlare înființate la nivelul județului/municipiului București, potrivit ordinului menționat.
Ce înseamnă școală de aplicație
Articolul 5 din Ordinul 4813/2020 stabilește că „statutul de școală de aplicație, membră a rețelei naționale a școlilor de aplicație, este dobândit de unitățile de învățământ preuniversitar, altele decât unitățile cu profil pedagogic, pentru o perioadă de minimum 5 ani și este aprobat prin ordin al ministrului educației și cercetării”.
„La expirarea perioadei de minimum 5 ani, la solicitarea unităților de învățământ preuniversitar – școli de aplicație, altele decât unitățile cu profil pedagogic, cu aprobarea inspectoratului școlar și cu avizul Ministerului Educației și Cercetării, statutul de școală de aplicație poate fi prelungit, pentru o perioadă egală cu perioada inițială”, mai prevedere articolul menționat anterior.
Ce prevede ordinul publicat în Monitorul Oficial
Art. 2. — „(1) În procesul de organizare și desfășurare a activităților de practică pedagogică și de mentorat didactic, unitățile de învățământ cu statut de școală de aplicație, prevăzute în anexă, pot organiza consorții școlare constituite ca baze de practică pedagogică (BPP).
(2) Unitățile de învățământ care școlarizează în profilul pedagogic au, de drept, statut de școală de aplicație.
(3) Consorțiul școlar se constituie în jurul unei unități de învățământ preuniversitar liceal cu statut de școală de aplicație, denumită școală de aplicație coordonatoare, care încheie acorduri de parteneriat cu alte unități de învățământ, în scopul organizării stagiilor de practică pedagogică.”
Conform ordinului, pentru a stabili componența unui consorțiu școlar, școlile de aplicație coordonatoare vor avea în vedere tipuri de contexte practice diverse, precum:
- școlarizare pe niveluri de învățământ diferite;
- tipuri de comunități școlare variate (rural-urban, centru-periferie),
- alternative educaționale recunoscute de Ministerul Educației și diverse modalități de organizare a procesului de învățământ (învățământ simultan, învățământ special, școlarizarea în grupe/clase în spitale).
Până pe 1 octombrie, „fiecare inspectorat școlar transmite la Direcția formare continuă din cadrul Ministerului Educației situația centralizată a consorțiilor școlare înființate la nivelul județului/municipiului București, precizând, pentru fiecare caz în parte, școala de aplicație coordonatoare, unitățile de învățământ componente ale consorțiului și numărul deciziei de înființare”, după cum prevede art. 2 alin. (6).
Art. 3. — „(1) Pentru organizarea și desfășurarea stagiilor practice pedagogice, instituțiile de învățământ superior încheie contracte cu școli de aplicație din rețeaua națională, precizate în anexă, în care să existe profesori mentori și/sau profesori cu experiență didactică și cu activitate metodică, care predau discipline pedagogice sau care au experiență metodică relevantă/de mentorat didactic în specialitatea disciplinelor/ domeniilor pentru care se organizează stagii practice pedagogice.”
Ce se întâmplă dacă facultatea nu identifică o școală de aplicație pentru realizarea obiectivelor sale
Art. 3 – „(3) În situația în care, pentru organizarea stagiilor practice pedagogice, la o anumită disciplină de studiu/pentru un anumit domeniu, instituția de învățământ superior cu atribuții în organizarea formării inițiale pentru profesia didactică nu identifică în rețeaua națională a școlilor de aplicație o unitate de învățământ care să poată asigura realizarea obiectivelor sale și cu care să poată încheia contract, aceasta poate încheia contract pentru organizarea practicii pedagogice, inspectoratului școlar, cu alte unități de învățământ decât cele nominalizate în anexă.”
În ordin apare că, „în anul școlar 2023-2024, Ministerul Educației facilitează participarea la programe de formare în domeniul mentoratului didactic pentru personalul didactic încadrat în unități de învățământ cu statut de școală de aplicație în vederea asigurării unui număr de profesori mentori adecvat organizării și desfășurării stagiilor de practică pedagogică.”
Sursa: stiripesurse.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
VIDEO | ATAC terorist la un târg de Crăciun din Germania: 11 persoane decedate și peste 60 rănite. Un cetățean sirian a fost arestat
VIDEO | ATAC terorist la un târg de Crăciun din Germania: 11 persoane decedate și peste 60 rănite. Un cetățean sirian a fost arestat O maşină a intrat într-un grup de oameni la târgul de Crăciun din oraşul Magdeburg, în centrul Germaniei, vineri seara, relatează DPA. Poliţia l-a arestat pe şofer, potrivit unor surse guvernamentale […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 4 ore
MESAJE de CRACIUN 2024. URARI şi FELICITARI de Sărbători pe care le puteţi trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 7 ore
Povestea sau legenda lui Moș Crăciun
-
Curier Județeanacum o zi
Mesaje de Crăciun 2024 în limba italiană, traduse în limba română. Cântece tradiționale de Crăciun în limba italiana
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Nume care se sărbătoresc de Sfântul Daniel 2024. Viața Sf Daniel și semnificația numelui
-
Curier Județeanacum o zi
Obiceiuri, tradiții și superstiții de Ignat – Ziua sacrificării porcului de Crăciun
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Mesaje de Sfântul Daniel 2024: URARI, FELICITARI și SMS-uri de LA MULȚI ANI pe care le poți trimite celor dragi