LISTA cu salariile din Camera Deputaților: Un deputat câștigă 13.050 lei, un șofer 3700 de lei, iar un bucătar, 2.300 de lei
Camera Deputaților a publicat listele cu indemnizațiile pentru funcțiile de demnitate publică alese și cu salariile angajaților din serviciile Camerei și din birourile parlamentare, aflate în plată la 30 septembrie 2017, respectând astfel o prevedere din recent adoptata Lege a salarizării.
Conform celor publicate pe site-ul instituției, președintele Camerei Deputaților are o indemnizație de 16.675 lei, vicepreședinții — 15.515 lei, secretarii și chestorii — 15.225 lei, iar liderii grupurilor parlamentare au o indemnizație de 14.500 lei.
Citește și: salariile din primăria Alba Iulia
De asemenea, președinții comisiilor permanente au o indemnizație de 14.065 lei, în timp ce vicepreședinții și secretarii acestor comisii au indemnizații de 13.630 lei, respectiv de 13.340 lei.
Deputații au o indemnizație de 13.050 lei.
Reamintim că județul Alba are 5 deputați: Florin Roman, Corneliu Olar, Claudiu Răcuci și Sorin Bumb (PNL) și Ioan Dîrzu (PSD).
Conform listei funcțiilor din Serviciile Camerei Deputaților la data de 30 septembrie 2017, secretarul general are un salariu de bază maxim de 17.900 lei, un secretar general adjunct — 17.677 lei, un șef de departament sau director general — 12.400 lei, un director — 12.688 lei, iar un șef serviciu — 10.285 lei.
Un șef birou are salariu de bază maxim de 9.145 lei, un consilier parlamentar — 8.859 lei, iar un expert parlamentar — 7.289 lei. Salariile de bază maxime ale bucătarilor, barmanilor, bufetierilor și ospătarilor se ridică la 2.365 lei, iar cele ale șoferilor la 3.703 lei.
În cadrul birourilor parlamentare, la data de 30 septembrie 2017, un consilier are salariul de bază maxim de 3.811 lei, un consultant — 2.342 lei, un expert — 3.471 lei, iar un șofer — 1.450 lei.
Legea 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice prevede la art. 33 transparența veniturilor salariale, astfel încât toate autoritățile și instituțiile publice trebuie să publice la sediul propriu și pe pagina proprie de internet, în datele de 31 martie și 30 septembrie ale fiecărui an, și vor menține publicată o listă a tuturor funcțiilor din autoritățile sau instituțiile publice respective ce intră în categoria personalului plătit din fonduri publice, cu salariul de bază, baza de calcul, valoarea anuală a voucherelor de vacanță, valoarea anuală a indemnizației de hrană, orice alte drepturi.
sursa: agerpres, lista – digi24
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
Planuri de reamenajare a intersecției Turn din Sebeș: Semafoare inteligente vor substitui sensul giratoriu. 12,5 milioane de lei alocați pentru proiectare și execuție
Planuri de reamenajare a intersecției Turn din Sebeș: Semafoare inteligente vor substitui sensul giratoriu. 12,5 milioane de lei alocați pentru proiectare și execuție Serviciul Public Administrarea Patrimoniului Sebeș a lansat, marți, 10 iunie 2025, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) procedura de contractare a serviciilor de proiectare și execuție în vederea reamenajării intersecției Turn […]
ORDIN al prefectului de Alba privind încetarea mandatului de consilier local în Blaj al lui Carmen Spătăcean
Ordin al prefectului de Alba privind încetarea mandatului de consilier local în Blaj al lui Carmen Spătăcean Printr-un ordin emis miercuri, 11 iunie 2025, de către prefectul județului Alba, Nicolae Albu, se constată încetarea de drept, înainte de expirarea duratei normale a mandatului, a calității de consilier local exercitată de Carmen Spătăcean în cadrul Consiliului […]
Comunicat de presă Corneliu Mureșan, Președinte PSD Alba: Reducerea deficitului bugetar se poate realiza prin stimularea economiei și fără măsuri care să afecteze populația și investițiile
Corneliu Mureșan, Președinte PSD Alba: Reducerea deficitului bugetar se poate realiza prin stimularea economiei și fără măsuri care să afecteze populația și investițiile Reducerea deficitului bugetar se poate realiza prin scăderea responsabilă a cheltuielilor statului, repartizarea echitabilă a sarcinii fiscale și implementarea de măsuri pentru stimularea economiei și fără introducerea unei taxe pe tranzacțiile bancare, […]