La finalul lui 2016, loturile 3 și 4 din autostrada Sebeș-Turda pot fi finalizate, dacă toată lumea se mobilizează – Ministrul Transporturilor
Joi, 25.02.2016, Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, împreună cu directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, Cătălin Homor, și responsabilii de proiecte din CNADNR au efectuat o vizită de lucru pe cele patru loturi din autostrada Sebeș –Turda, cât și pe tronsonul Gilău Nădășelu din autostrada Transilvania.
“Suntem înaintea unui nou sezon de construcții. Am lucrat în ultimele luni, împreună cu colegii din companii, la proceduri. Am identificat problemele care au blocat proiecte importante și am încercat să găsim soluții. Aceste soluții s-au materializat într-o ordonanță de urgență care va fi cât mai curand pe masa Guvernului. Vrem să simplificăm legislația astfel încât obținerea autorizației de construire și a avizelor necesare să nu mai întârzie proiectele de infrastructură.
Dacă toată lumea se mobilizează, atât angajații companiei de drumuri, cât și constructorii și consultanții, la finalul acestui an, loturile 3 și 4 din autostrada Sebeș-Turda pot fi finalizate. La fel și tronsonul Gilău-Nădășel”, a declarat ministrul transporturilor, Dan Costescu
În aceste condiții timpul de deplasare pe traseul Alba Iulia – Cluj Napoca s-ar reduce considerabil, iar siguranța rutieră ar crește semnificativ. Șoferii nu ar mai fi obligați să circule pe DN1, între Aiud și Turda, un tronson foarte aglomerat și dificil. Până la Cluj-Napoca, de la Turda conducătorii auto ar putea alege autostrada Transilvania (40 de km), sau DN1 cu patru benzi, pe Feleac (circa 30 de km).
Tronsonul Sebes-Turda este impartit in patru loturi, ce însumează 70 de kilometri. Suma alocată pentru realizarea investiției este de 247 milioane de lei, din care 85% fonduri europene.
Lot 1 – 17,0 km de la intrarea pe autostrada in Sebes pana la Paraul Iovului, constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL. Cost: 541.739.137 lei fara TVA
Lot 2 – 24,3 km de la Paraul Iovului pana la intrarea in Aiud; constructori: asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL. Cost: 549.332.494 lei fara TVA.
Lot 3 – 12,5 km de la intrarea in Aiud pana la nodul de la Decea, constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A. Cost: 420.511.921 lei fara TVA
Lot 4 – 16,3 km de la nodul Decea pana in Turda, constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH. Cost: 470.004.894 lei fara TVA
BP
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
Ilie Bolojan a concediat aproape 150 de oameni de la Senat: Cât a reușit astfel să taie din cheltuieli, anual
Ilie Bolojan a concediat aproape 150 de oameni de la Senat: Cât a reușit astfel să taie din cheltuieli, anual Președintele Senatului, Ilie Bolojan, a anunțat vineri, 30 mai 2025, finalizarea procesului de restructurare a aparatului administrativ al instituției, una dintre cele mai așteptate reforme din acest an. Prin reducerea personalului, Senatul României va economisi […]
Peste 15 milioane de euro pentru trei proiecte majore de investiții în vederea transformării spațiilor urbane din Alba Iulia
Peste 15 milioane de euro pentru trei proiecte majore de investiții în vederea transformării spațiilor urbane din Alba Iulia Trei proiecte majore de investiții – în valoare totală de peste 15 milioane de euro – au fost demarate pentru a transforma spațiile urbane, a pune în valoare patrimoniul local și a aduce natura mai aproape […]
Bilete și abonamente de autobuz mult mai SCUMPE la Alba Iulia: Deplasările cu mijloacele de transportul în comun vor costa mai mult ca în Deva sau Sibiu
Bilete și abonamente de autobuz mult mai SCUMPE la Alba Iulia: Deplasările cu mijloacele de transportul în comun vor costa mai mult ca în Deva sau Sibiu Tarifele la transportul în comun din Alba Iulia pentru zona tarifară „zona 1 municipiul Alba Iulia” au fost majorate, după adoptarea proiectului în ședința ordinară de joi, 29 […]