La doi ani de la semnarea contractelor de execuţie, pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda nici măcar proiectul tehnic nu este gata
Lucrările realizate fără autorizaţie de construcţie, cazul lotului 3 de pe autostrada Sebeș – Turda, s-ar putea să nu fie decontate de Comisia Europeană
Pe aici trecea o autostradă. Cu aceste cuvinte explic fotografia din pagina 1 de însoţire a acestui articol. Fotografia este din zona Pârâul Iovului, unde se termină lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda şi unde va fi nodul rutier din nordul municipiului Alba Iulia. La doi ani de la semnarea contractelor de execuţie, după cum se vede limpede din imagine, nici urmă, nu de autostradă, nu se vede nici măcar urma vreunei amenajări, a vreunei lucrări cât de mici. Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda este cel mai în urmă cu lucrările, care, conform contractului încheiat între CNADNR SA şi Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL la 2 decembrie 2014, ar trebui finalizate la data de 2 octombrie 2016.
Conform datelor furnizate de CNADNR SA, stadiul fizic în luna aprilie pentru lotul în cauză era de 12,27 la sută. Mai mult, tot conform datelor CNADNR SA, asocierea care a câştigat contractul trebuia să finalizeze proiectul tehnic pentru întreg lotul în termen de patru luni de la semnarea contractului, având apoi la dispoziţie 18 luni pentru construirea efectivă. Ei bine, proiectul nu esta gata nici acum. Au rămas neproiectate nodul rutier de la Sebeş şi porţiunea de autostradă de la km 0+000 la km 0+300 şi pentru ultimii trei kilometri ai tronsonului, respectiv de la km 14+000 la km 17+000, care include şi nodul rutier de la Pârâul Iovului.
De asemenea, pentru secţiunea unde există proiect tehnic lipseşte autorizaţia de construcţie. Aceeaşi autorizaţie de construcţie lipseşte şi de pe întreg lotul 3 al autostrăzii, unde realizarea lucrărilor este de 48,68 la sută. Pentru lotul 2, de la Pârâul Iovului la intrarea în municipiul Aiud, a fost obţinută în data de 5 aprilie autorizaţia de construcţie cu excepţia a 5,5 km, cei care se unesc cu ultimul tronson, cel lipsă la proiect, din lotul 1.
Stadiul fizic al lucrărilor este pe acest lot de 8,3 la sută. Bineînţeles că nu se pune problema finalizării construcţiei autostrăzii în 2016 şi nici măcar în 2017, care este acum ultimul termen avansat de CNADNR. Dar mai gravă mi se pare informaţia conform căreia pentru lucrările executate fără autorizaţie este foarte posibil ca România să nu primească rambursarea din fonduri europene a banilor cheltuiţi. Şi astfel vedem cum graba strică treaba, dar nici nu putem înţelege şi accepta tergiversarea lucrărilor, aşa cum se întâmplă pe lotul 1. Unde mai pui că această autostradă a fost începută în ideea cheltuirii cât mai multor bani din fondurile disponibile în cadrul Programului Operaţional Sectorial – Transport 2007 – 2013!
Acest obiectiv este ratat aproape complet mai ales în condiţiile în care Comisia Europeană va decide că lucrările executate fără autorizaţie nu pot fi decontate.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
Uzina Mecanică Cugir a reluat licitația de 9 milioane de euro pentru modernizarea unei hale unde se va produce muniție NATO
Uzina Mecanică Cugir a reluat licitația de 9 milioane de euro pentru modernizarea unei hale unde se va produce muniție NATO Uzina Mecanică Cugir a reluat licitația prin care urmează să contracteze un operator economic pentru modernizarea unei hale în care ar urma să fie produsă muniție de tip NATO, investiție estimată la 9 milioane […]
8 mai 2025 | 10 tineri judecători și-au început activitatea la Judecătoriile Alba Iulia, Aiud şi Blaj, aflate în circumscripția Tribunalului Alba
8 mai 2025 | 10 tineri judecători și-au început activitatea la Judecătoriile Alba Iulia, Aiud şi Blaj, aflate în circumscripția Tribunalului Alba 10 judecători și-au început, joi, 8 mai 2025 activitatea la Judecătoriile Alba Iulia, Aiud şi Blaj, aflate în circumscripția Tribunalului Alba. Au depus jurământul într-un cadru solemn judecătorii Ionela-Andrada Cepoi, Theodora-Gabriela Băilă, Andreea-Theodora […]
TRAGEDIE la Ciumbrud: Un bărbat care se deplasa pe bicicletă a decedat după ce a căzut într-un șanț din beton
TRAGEDIE la Ciumbrud: Un bărbat care se deplasa pe bicicletă a decedat după ce a căzut într-un șanț din beton Joi, 8 mai 2025, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Aiud au fost sesizați cu privire la faptul că, pe raza localității Ciumbrud, se află o persoană căzută într-un șanț din beton. Citește și: UPDATE FOTO. […]