ITM Alba: Trei amenzi în cuantum de 10.500 de lei și 17 avertismente aplicate de inspectori firmelor depistate cu nereguli, în perioada 2-6 octombrie 2017
Inspectorii ITM Alba continuă controalele la agenți economici din județ în vederea depistării posibilelor nereguli în domeniul relaţiilor de muncă şi securităţii şi sănătăţii în muncă.
Săptămâna trecută, 2-6 octombrie 2017, au fost controlate în total un număr de 58 de firme, iar inspectorii au aplicat 17 avertismente și trei amenzi în valoare totală de 10.500 de lei. În perioada menţionată, nu au fost înregistrate cazuri de muncă ”la negru”.
În domeniul relaţiilor de muncă au fost controlate 32 de unități cu un număr total de 368 de angajați. Au fost constatate 54 de deficienţe și aplicate 13 avertismente și o amendă în valoare de 1.500 de lei.
În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă au fost controlate 26 de firme, constatate 40 de deficienţe și aplicate 4 avertismente și două amenzi în cuantum de 9.000 de lei. Două evenimente sunt în curs de cercetare.
Principalele deficienţe stabilite în controale, în domeniul relațiilor de muncă:
– netransmiterea in termenul legal in registrul general de evidenta al salariatilor, a elementelor referitoare la incadrarea in munca a salariatilor;
– neplata orelor suplimentare;
– neacordarea repausului saptamanal;
– neconducerea corecta a evidenţei timpului lucrat ;
– contractele individuale de muncă nu au fost completate cu clauze referitoare la criteriile de evaluare a activităţii profesionale a salariaţilor aplicabile la nivelul angajatorului;
– primirea la muncă a persoanelor s-a realizat în absenţa certificatului medical (fişa de aptitudine);
– regulamentul intern nu conţine dispoziţii referitoare la criteriile şi procedurile de evaluare profesională a salariaţilor;
– registrul general de evidenţă al salariaţilor în format electronic nu se păstrează la sediul societăţii;
– neprezentarea la ITM Alba cu documentele solicitate in vederea finalizarii controlului.
Principalele deficienţe stabilite în controale, în domeniul securității și sănătății în muncă:
– Lipsa fiselor de aptitudini eliberate in urma examinarii medicale la angajare si/sau periodica a lucratorilor.
– Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala pentru activitatile desfasurate
– Lipsa autorizarii initiale si a verificarilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementarilor ISCIR
– Lipsa instruirii periodice a lucratorilor
– Organizarea necorespunzatoare a activitatii de nivelul unitatilor, conform noilor reglementari din HG 955/2010 securitatea muncii
– Lipsa instructiunilor proprii de securitatea muncii pentru activitatile desfasurate
– Desfasurarea activitatii fara efectuarea examenului medical la angajare si/sau periodic a lucratorilor. (C.M.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Curier Județean
Peste 11 milioane de euro pentru noua autobază pentru autobuze și microbuze electrice de la Partoș: Indicatorii tehnico-economici ai investiției, la aprobare în Consiliul Local
Peste 11 milioane de euro pentru noua autobază pentru autobuze și microbuze electrice de la Partoș Pe ordinea de zi a ședinței ordinare din 30 octombrie 2025 a Consiliului Local Alba Iulia se află și un proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice (faza Proiect tehnic) și a indicatorilor tehnico-economici, pentru obiectivul de investiții: ”Realizarea […]
FOTO | Carina-Gabriela Popa, elevă a Liceului Sportiv din Alba Iulia, în top 10 mondial în cadrul Concursului Internațional de Postere
Carina-Gabriela Popa, elevă a Liceului Sportiv din Alba Iulia, în top 10 mondial în cadrul Concursului Internațional de Postere Carina-Gabriela Popa, absolventă a clasei a IV-a B Step by Step în anul școlar 2024–2025 la Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia, s-a clasat în top 10 mondial în cadrul Concursului Internațional de Postere. Concursul a […]
Locuințe sociale 2026 | Lista de priorități în vederea repartizării locuințelor sociale din municipiul Alba Iulia urmează să fie aprobată
Lista de priorități pentru anul 2026 în vederea repartizării locuințelor sociale din municipiul Alba Iulia urmează să fie aprobată Consiliul Local Alba Iulia urmează să aprobe, în ședința ordinară din 30 octombrie 2025, lista de priorități pentru anul 2026 în vederea repartizării locuințelor sociale din municipiul reședință de județ. Proiectul de hotărâre întocmit în acest […]