Rămâi conectat

Politică Administrație

Instrucțiuni pentru combaterea radarelor. Ce trebuie să ști și te-ar putea scăpa de amendă

Bogdan Presecan

Publicat

în

Informații legate de obligațiile și drepturile șoferilor “în situație de radar”, respectiv câteva instrucțiuni care v-ar putea ajuta să scăpați de amenda contravențională.

INSTRUCȚIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR

1.În momentul in care poliţistul va opreşte pentru depăşirea vitezei, la cererea dvs., el TREBUIE sa aibă asupra lui si sa va prezinte: certificatul de omologare a aparatului radar de către Biroul Roman de Metrologie Legala, buletinul de verificare metrologica in termen de valabilitate respectiv 12 luni de la data efectuării verificării si autorizaţia de operator radar pentru cel care va încheie procesul-verbal. Lipsa oricăruia din aceste documente trebuie prevăzută de dvs. la rubrica „alte menţiuni” si este caz de nulitate absolută a procesului-verbal.

 2.Poliţiştii nu au voie sa meargă cu radarul mobil oprit si să-l pornească atunci când dvs. sunteţi foarte aproape de el. Aparatul radar, conform normelor metrologice, are o funcţie de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului. Cat timp in partea stânga jos a fotografiei apare litera „T” aparatul radar nu şi-a terminat autotestarea si conform normelor măsurătorile nu pot reprezenta probe pentru aplicarea legislaţiei rutiere (mai apare si o dunga alba care este exact peste ultima cifra din viteza prevăzuta pe mijlocul fotografiei). De asemenea, tot conform normelor metrologice, poliţiştii nu au voie sa folosească aparatul radar scos de pe suport deoarece nu se respecta unghiul de incidenta si nici nu au voie sa folosească un paravan pe care să-l ridice la apropierea autovehiculului.

3.Aparatul radar de tip staţionar nu poate fi amplasat in apropierea unei surse puternice de radiaţii electromagnetice, adică un stâlp de radio, televiziune, telefonie mobila sau, cel mai des, o instalaţie electrica de înaltă tensiune. Normele pentru proiectarea si amplasarea unei locuinţe prevăd pentru evitarea poluării electromagnetice amplasarea locuinţei la cel putin 200m de o reţea electrica de înaltă tensiune. Deci, aparatul radar trebuie sa fie cel putin la 200 m de instalaţia electrica de înaltă tensiune, in afara campului electromagnetic. Aparatul radar staţionar are lungimea fasciculului de 400-500m. Daca acest fascicul este îndreptat spre instalaţia electrica de înaltă tensiune in timpul măsurării ceea ce se poate determina foarte uşor din fotografie, atunci distanta la care trebuie sa fie amplasat aparatul radar staţionar creste pana la 400-500m funcţie de unghi.

4.Daca in fotografiile depuse in instantă drept probe de către Politie apar mai multe autovehicule simultan, verificaţi in toate fotografiile distanta dintre dvs. si celelalte autovehicule. Daca aceasta scade de la prima fotografie la a doua, atunci nu dvs. aveaţi viteza cea mare din toate si este clar ca se încălcă normele metrologice care prevăd ca măsurătorile nu pot constitui probe daca circula simultan mai multe autovehicule si nu se poate determina CLAR autovehiculul vizat.

5.Ordonanţa 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor prevede ca agentul care constata contravenţia se numeşte agent constatator. Agentul constatator este si cel care aplica sancţiunea, altfel procesul-verbal este lovit de nulitate absoluta. Deci, daca un agent constata contravenţii, dar procesul-verbal este întocmit de un alt agent (situaţia in care se transmite viteza prin statie), procesul-verbal este nul, nu are nici o valoare si in urma contestaţiei dvs. instanţa îl va anula, va anula si amenda si punctele.

6.Ordonanţa 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor prevede ca agentul constatator are obligaţia sa aducă la cunoştinţa contravenientului ca are dreptul de a avea sau nu obiecţiuni pe care sa le înscrie la rubrica „alte menţiuni” sub sancţiunea nulităţii procesului-verbal. Deci, daca la rubrica „alte menţiuni” nu este completat nimic, atunci procesul-verbal este nul de drept si instantă îl va anula si va anula si amenda si punctele.

7.Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de Biroul Roman de Metrologie Legala (BRML) si nu pot fi folosite pentru determinarea vitezei legale, ci doar pentru probarea unei depăşiri neregulamentare, trecerea pe roşu la semafor si altele de acest gen. Sistemul omologat de BRML este principiul buclei inductive: in asfalt sunt amplasaţi doi senzori electromagnetici la o distanta de 5 metri unul de celalalt. La trecerea prin dreptul primului senzor acesta imprima autovehiculului o amprenta magnetica unica. La trecerea prin dreptul celui de-al doilea senzor acesta calculează viteza si daca este mai mare decât cea legala, trimite comanda către camera digitala care face fotografia din spate.

EXTRAS NORMA DE METROLOGIE LEGALA NML 021 – 05 `APARATE PENTRU MASURAREA VITEZEI DE CIRCULATIE A AUTOVEHICULELOR (CINEMOMETRE-RADARE`

sursa: www.e-transport.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Florin Roman, președinte al Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă, în noul Parlament

Ziarul Unirea

Publicat

în

Florin Roman, președinte al Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă, în noul Parlament Florin Roman va ocupa în perioada următoare funcția de președinte a Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă. Citește și: Cum şi-au împărţit […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea