Înființarea Sediului electronic al firmelor – Inițiativă legislativă a senatorului PNL de Alba, Teodor Atanasiu
Senatorul PNL de Alba, Teodor Atanasiu, dorește înființarea sediului electronic pentru operatorii economici, acesta urmând a lua forma unei adrese de e-mail identică cu codul unic de înregistrare sau codul de identificare fiscală. El a depus, în acest sens, o inițiativă legislativă, în Parlamentul României.
Inițiativa a fost avizată favorabil de către Consiliul Legislativ și de comisiile Juridică și Economică din cadrul Senatului Românei, urmând a intra pe ordinea de zi a plenului Senatului în următoarea perioadă.
Conform expunerii de motive depuse de senatorul liberal, inițiativa legislativă își propune să faciliteze derularea comunicării și eliminarea multor costuri generate de tipărirea unor formulare, decizii, citații și alte asemenea acte administrative, în paralel cu eliminarea unor întârzieri generate de imposibilitatea dovedirii transmiterii unor documente prin mențiunile efectuate de factorul poștal sau agentul procedural.
Proiectul presupune alocarea unei adrese de e-mail odată cu înregistrarea fiscală a oricărui operator economic, adresă de e-mail care să identifice operatorul economic și să echivaleze cu „sediul electronic” al acestuia. În consecință, orice document, citație, act procedural sau administrativ sau orice altă comunicare oficială transmisă către sediul electronic va avea aceleași efecte ca informările tipărite și transmise prin agent procedural sau servicii poștale/de curierat. În această categorie vor intra inclusiv comunicările între operatorii privați transmise prin intermediul sediului electronic.
„În epoca internetului de mare viteză noi încă suntem dependenți de hârțoage. Ne plângem de birocrație, de timp pierdut, dar suntem obligați să așteptăm până găsește factorul poștal pe cineva la sediu ca să-i înmâneze un act oficial. Comunicarea prin intermediul mijloacelor electronice a devenit o obișnuință în viața de zi cu zi și cu toate acestea instituții ale statului precum ANAF sau instanțele judecătorești continuă să transmită documente oficiale prin intermediul poștei sau curierului, fapt care dă naștere la amânări, vicii de procedură și costuri generate de tipărirea inutilă. Sper ca această inițiativă legislativă să fie aprobată în planul Parlamentului și să ne ajute să economisim timp și bani”, a declarat Atanasiu cu privire la inițiativa legislativă și la motivele depunerii. (Z.U.)
Sursa: stiripesurse.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Perseide 2025 | Cel mai spectaculos eveniment cosmic al verii va putea fi admirat săptămâna viitoare. Când atinge punctul maxim ploaia de stele
Perseide 2025 | Cel mai spectaculos eveniment cosmic al verii poate fi admirat săptămâna viitoare. Ploaia de stele va atinge punctul maxim în 12 august Meteorii Perseide pot fi observați în nopţile de 11 spre 12 august şi 12 spre 13 august 2025, informează Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu”. Maximul va fi în ziua de […]
Introducerea tichetelor de masă în baza de calcul pentru CASS scade valoarea salariului minim net? Ce rezultă din calcule
Introducerea tichetelor de masă, din 1 ianuarie 2025, în baza de calcul pentru CASS scade valoarea salariului minim net? Ce rezultă din calcule De la 1 ianuarie 2025, conform Hotărârii de Guvern nr. 1506/2024, salariul minim brut pe economie a crescut, la suma de 4050 lei/lună. Conform Legii nr. 227/2015 (Codul Fiscal), modificările făcute au […]
Toate administrațiile statului, vizate de pachetul doi de măsuri de austeritate. Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei anunță reforme radicale
Toate administrațiile statului sunt vizate de pachetul al doilea de măsuri de austeritate. Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei anunță reforme radicale Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei a transmis că urmează schimbări majore pe domeniul administrativ. Conform afirmațiilor: „Toate modificările vin în sprijinul primarilor și se referă la reforma administrativă, cuprinse în pachetul doi, […]