Înființarea Sediului electronic al firmelor – Inițiativă legislativă a senatorului PNL de Alba, Teodor Atanasiu
Senatorul PNL de Alba, Teodor Atanasiu, dorește înființarea sediului electronic pentru operatorii economici, acesta urmând a lua forma unei adrese de e-mail identică cu codul unic de înregistrare sau codul de identificare fiscală. El a depus, în acest sens, o inițiativă legislativă, în Parlamentul României.
Inițiativa a fost avizată favorabil de către Consiliul Legislativ și de comisiile Juridică și Economică din cadrul Senatului Românei, urmând a intra pe ordinea de zi a plenului Senatului în următoarea perioadă.
Conform expunerii de motive depuse de senatorul liberal, inițiativa legislativă își propune să faciliteze derularea comunicării și eliminarea multor costuri generate de tipărirea unor formulare, decizii, citații și alte asemenea acte administrative, în paralel cu eliminarea unor întârzieri generate de imposibilitatea dovedirii transmiterii unor documente prin mențiunile efectuate de factorul poștal sau agentul procedural.
Proiectul presupune alocarea unei adrese de e-mail odată cu înregistrarea fiscală a oricărui operator economic, adresă de e-mail care să identifice operatorul economic și să echivaleze cu „sediul electronic” al acestuia. În consecință, orice document, citație, act procedural sau administrativ sau orice altă comunicare oficială transmisă către sediul electronic va avea aceleași efecte ca informările tipărite și transmise prin agent procedural sau servicii poștale/de curierat. În această categorie vor intra inclusiv comunicările între operatorii privați transmise prin intermediul sediului electronic.
„În epoca internetului de mare viteză noi încă suntem dependenți de hârțoage. Ne plângem de birocrație, de timp pierdut, dar suntem obligați să așteptăm până găsește factorul poștal pe cineva la sediu ca să-i înmâneze un act oficial. Comunicarea prin intermediul mijloacelor electronice a devenit o obișnuință în viața de zi cu zi și cu toate acestea instituții ale statului precum ANAF sau instanțele judecătorești continuă să transmită documente oficiale prin intermediul poștei sau curierului, fapt care dă naștere la amânări, vicii de procedură și costuri generate de tipărirea inutilă. Sper ca această inițiativă legislativă să fie aprobată în planul Parlamentului și să ne ajute să economisim timp și bani”, a declarat Atanasiu cu privire la inițiativa legislativă și la motivele depunerii. (Z.U.)
Sursa: stiripesurse.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Cum ajunge Sfânta Lumină de la Ierusalim la creștinii din România: Care este traseul urmat
Cum ajunge Sfânta Lumină de la Ierusalim la creștinii din România: Care este traseul urmat Sfânta Lumină va fi adusă de la Ierusalim, sâmbătă, 19 aprilie 2025, de superiorul Aşezămintelor Patriarhiei Române la Locurile Sfinte, părintele arhimandrit Teofil Anăstăsoaie, şi va fi oferită delegaţilor eparhiilor prezenţi la Aeroportul Internaţional „Henri Coandă”. Ulterior, prin intermediul protopopiatelor, […]
Vremea în prima zi de Paște 2025 în România: Temperaturi mari și șanse reduse de precipitații
Vremea în prima zi de Paște 2025 în România: Temperaturi mari și șanse reduse de precipitații Meteorologii anunţă vreme frumoasă și caldă în prima zi de Paște 2025 în România. Vântul se va potoli, se vor reduce condițiile de precipitații, iar temperaturile vor crește din nou. Citește și: Cum va fi VREMEA de Paște 2025, […]