În anul 2012, în județul Alba 67% din apelurile pe 112 au fost false
Statistica pe anul 2012 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 din judeţul Alba au fost primite şi tratate 225.225 apeluri. Dintre acestea 32,36% au fost reale şi 67,64% false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 45.077 (48,74%), pe locurile următoare aflându-se Poliţia – 23.297 (25,87%), Pompierii – SMURD – 20.949 (22,65%) şi Jandarmeria – 2.538 (2,74%).
Potrivit datelor statistice comunicate de STS, din totalul apelurilor înregistrate în județul Alba 152.361 au fost false sau abuzive, majoritatea provenind de la de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi au fost în mare parte realizate de pe cartele prepay. În urmare constatărilor făcute de către autorităţile statului, 33 de astfel de cazuri s-au finalizat cu aplicarea de sancțiuni contravenționale.
”Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. Facem apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi. La 112 se sună doar atunci când aveţi cu adevarat o urgenţă”, transmit reprezentanții STS.
“Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit, în doar câţiva ani, unul dintre cele mai prestigioase şi de încredere servicii puse de către stat în slujba salvării vieţii oamenilor, a protejării proprietăţii şi a mediului. Este un adevărat brand naţional. Numărul 112 face parte din cotidian, este parte a societăţii şi îşi confirmă zilnic, minut cu minut, utilitatea. Dacă 112 nu ar fi existat el ar fi trebuit inventat”, a spus Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, General inginer Marcel Opriş, cu ocazia sărbătoririi Zilei Europene 112 care are loc pe 11 februarie în fiecare an.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a luat fiinţă la 18 decembrie 1992, ca autoritate a statului cu atribuţii în sistemul naţional de apărare, printr-o Hotărâre a Consiliului Suprem de Apărare al Ţării.
Spre sfârşitul anilor ‘90, valorificând experienţa specialiştilor săi, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a operaţionalizat reţeaua naţională digitală de capacitate mică, modernizările tehnologice permiţând introducerea unor noi servicii de voce şi date.
Începutul anilor 2000 marchează dezvoltarea capacităţii de trafic a infrastructurii digitale şi optimizarea modului de partajare a acesteia, reuşindu-se operaţionalizarea reţelei naţionale multi-servicii la nivel pe suportul cablurilor de fibră optică la nivel interurban şi urban. Totodată, au fost introduse serviciile de videoconferinţă secretizată, operaţionalizate serviciile Internet şi realizate primele reţele de date naţionale.
Anii 2004-2005 au însemnat pentru STS succesul implementării la nivel naţional a Sistemului 112, unul dintre cele mai moderne şi performante sisteme de preluare a apelurilor de urgenţă din Europa.
Anii 2005-2008 marchează dezvoltarea platformei de radiocomunicaţii mobile criptate, furnizarea de servicii Internet pentru autorităţile statului, realizarea transmisiilor prin satelit şi introducerea consistentă a unor noi facilităţi în cadrul sistemului 112, precum localizarea apelanţilor pe durata apelului de urgenţă, prelucrarea geospaţială a datelor privind poziţia resursele de intervenţie şi preluarea alertelor de la bordul vehiculelor, aspecte care se bucură de recunoaştere internaţională şi evidenţiate prin scrisori de felicitare din partea oficialilor Comisiei Europene.
Perioada 2009-2012 a reprezentat extinderea reţelei naţionale multi-servicii de mare capacitate până la nivel de oraş.
În prezent, peste 9.000 de sedii ale autorităţilor statului de pe cuprinsul României sunt interconectate în reţele de arie extinsă şi beneficiază de servicii de comunicaţii, tehnologia informaţiei şi servicii de securitate asociate acestora furnizate exclusiv de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, iar realitatea unor proiecte naţionale, precum Schengen, confirmă faptul că STS este capabil să ofere consultanţă, proiectare, management de proiecte şi soluţii tehnice originale de excepţie la solicitarea oricărei entităţi a administraţiei publice centrale sau locale.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
FOTO | Autostrada A1 Sibiu- Pitești: Avans spectaculos al lucrărilor pe Secțiunea Boița-Cornetu: Cum arată tunelul și viaductele
Autostrada A1 Sibiu- Pitești: Avans spectaculos al lucrărilor pe Secțiunea Boița-Cornetu: Cum arată tunelul și viaductele Lucrările pe Autostrada A1 Sibiu- Pitești avansează spectaculos la șantierul Secțiunii 2 Boița-Cornetu, potrivit unui anunț publicat pe Facebook de secretarul de stat Ionel Scrioșteanu. Acesta a spus că la tunelul Robești, lucrările de forare au ajuns la: 170 […]
Cum ar putea fi recunoscută vechimea în muncă a mamelor aflate în concediu de creștere a copilului: Ce propune un proiect de lege depus în Parlament
Cum ar putea fi recunoscută vechimea în muncă a mamelor aflate în concediu de creștere a copilului: Ce propune un proiect de lege depus în Parlament Unele modificări la modul în care se calculează vechimea în muncă pentru femeile care au stat în concediul de creştere copil sunt prevăzute într-un proiect de lege depus în […]
Profesorul Cristian Păun, critici la adresa subvenționării energiei: ,,Nimic nu este gratis”
Profesorul Cristian Păun, critici la adresa subvenționării energiei: ,,Nimic nu este gratis” Economistul Cristian Păun critică dur politica de plafonare a prețurilor la energie, pe care o numește „o iluzie populistă” construită pe deficit și datorie publică, arătând că prețul aparent mic plătit de consumatori a generat, în realitate, costuri uriașe pentru bugetul statului. Potrivit […]