Rămâi conectat

Actualitate

Guvernul a stabilit cerințele tehnice pentru implementarea caselor de marcat cu jurnal electronic. Aparatele vor fi obligatorii din 2018

Ziarul Unirea

Publicat

în

Guvernul a modificat, în ședința de miercuri, printr-o hotărâre, normele metodologice de aplicare a OUG nr 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat fiscale, stabilind cerințele tehnice pe care casele de marcat cu jurnal electronic trebuie să le îndeplinească pentru a fi autorizate.

Potrivit unei ordonanțe adoptate în luna august de Guvern, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii de la 1 iunie 2018 pentru firmele mijlocii şi mari, respectiv de la 1 august 2018, pentru firmele mici, realizându-se înlocuirea treptată a celor de generație veche cu rolă jurnal de hârtie.

Principalele elemente de noutate cuprinse în actul normativ sunt:

  • Fiecare aparat de marcat va trebui să conțină un modul fiscal propriu, prin intermediul căruia controlează operațiunile specifice activității fiscalizate, precum și un modul de comunicație, care poate asigura conectarea la un sistem informatic de monitorizare și supraveghere al ANAF.
  • Prin implementarea Registrului național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale, se crează premisele debirocratizării procedurilor efectuate în legătură cu aparatele de marcat (fiscalizare, sigilare, schimbarea memoriei fiscale sau a jurnalului electronic, reparații, etc.) înregistrarea acestora urmând să se realizeze electronic.
  • Face posibilă, la opțiunea contribuabilului, achiziționarea și utilizarea unui alt dispozitiv, de tip PC, telefon inteligent, tabletă, POS, conectat la o imprimantă fiscală.
  • A fost eliminată obligaţia contribuabilului de a solicita şi obţine de la organul fiscal certificatul de atestare fiscală, în vederea obţinerii autorizaţiei de distribuţie a aparatelor de marcat electronice fiscale.
  • Rezumatul  bonului fiscal  care se transmite la ANAF cuprinde : valoarea totală a bonului fiscal; numărul de ordine al bonului; data, ora și minutul emiterii bonului; seria fiscală a aparatului de marcat electronic fiscal; valoarea totală a TVA pe cote ale acesteia.
  • Termenul de valabilitate a autorizației de distribuție a aparatelor de marcat electronice fiscale a fost majorat de la 3 ani la 5 ani. Totodată, a fost introdusă noțiunea de reautorizare, aceasta putând fi solicitată cu cel puțin 60 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a autorizației.

Principalele avantaje ale sistemului de monitorizare propus prin hotărârea de guvern sunt:

  • asigură obținerea mai rapidă de către ANAF a datelor din bonurile fiscale, cu costuri mai mici atât pentru autoritatea fiscală, cât și pentru contribuabili;
  • asigură premisele reducerii semnificative a evaziunii fiscale din domeniul comerțului cu amănuntul și serviciilor, cu efecte imediate în creșterea veniturilor bugetare ;
  • asigură un grad înalt de securizare și implicit riscuri mai mici de nefiscalizare a tranzacțiilor ;
  • asigură premisele unei concurențe loiale între contribuabili.

Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

23-25 decembrie 2024 | COD GALBEN și COD PORTOCALIU de ninsori, viscol și vânt puternic în Alba și alte zone din țară, până în dimineața de Crăciun

Ziarul Unirea

Publicat

în

23-25 decembrie 2024 | COD GALBEN și COD PORTOCALIU de ninsori, viscol și vânt puternic în Alba și alte zone din țară, până în dimineața de Crăciun Administrația Națională de Meteorologie a emis luni, 23 decembrie 2024, noi avertizări cod galben și portocaliu de vreme severă. Până miercuri dimineață vor fi ninsori, ploi și vânt […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea