„Ghidul consumatorului informat”: Electrica Furnizare explică prețurile energiei electrice de la 1 iulie și cum își protejează în continuare clienții (P)
„Ghidul consumatorului informat”: Electrica Furnizare explică prețurile energiei electrice de la 1 iulie și cum își protejează în continuare clienții
În contextul în care la 1 iulie 2021 se încheie perioada de aplicare a reducerii comerciale de către furnizorii de energie electrică, în baza recomandărilor cuprinse în Ordinul ANRE nr.5/2021, Electrica Furnizare anunță acordarea unui discount tuturor clienților săi care aleg până la data de 31.08.2021 un produs din piața concurențială. Valoarea discountului acordat pentru perioada 01.07-31.08.2021 este echivalentă cu diferenţa dintre preţul din oferta pentru serviciu universal şi prețul celei mai mici oferte Electrica Furnizare din piaţa liberă, „Stabil 30”, valabile începând cu 1 iulie. Tot ce trebuie să facă un client pentru a beneficia de discount este să își exprime opțiunea, oricând în intervalul menționat, pentru o ofertă concurențială din portofoliul Electrica Furnizare.
Având în vedere dezbaterile publice cu privire la prețul energiei electrice aplicat de la 1 iulie 2021, Electrica Furnizare face precizarea că prețurile de furnizare a energiei electrice pentru clienții casnici sunt stabilite, în prezent, în condițiile pieței libere de energie, la construirea lor contribuind, în principal, prețul la care energia este achiziționată de furnizori de pe piața angro, stabilit în mod liber de producători.
Prețul facturii este format din prețul energiei marfă (aproximativ 47% din valoarea facturii), la care se adaugă tarifele reglementate pentru serviciile de transport, serviciul de sistem, serviciul de distribuție, contravaloarea certificatelor verzi, contribuția pentru cogenerare de înaltă eficiență, TVA și acciza (ce reprezintă aproximativ 53% din valoarea facturii). Costul facturii diferă și în funcție de zona de rețea în care se află clientul final, tarifele fiind aprobate de către ANRE la nivel zonal, în raport direct cu factori precum costurile și investițiile necesare pentru asigurarea serviciilor.
În continuare consumatorii au la dispoziție mai multe modalități de încheiere a contractelor în piața concurențială:
1. Contractarea prin poștă, până la data de 30 iunie: clienții trebuie să știe că în continuare este suficientă transmiterea unui singur formular de selecție ofertă în care și-au exprimat opțiunea pentru un produs din piața concurențială. În situația în care un client completează și transmite mai multe formulare de selecție ofertă, va fi luat în considerare primul dintre acestea. Liberalizarea pieței de energie electrică a generat un volum foarte mare de cereri de contractare, care sunt adresate în ordinea primirii lor, însă este important pentru clienți să știe că prețul de contractare, corespunzător perioadei în care a fost transmis formularul de selecție, se va păstra identic, indiferent de momentul procesării acestuia. Formularul de selecție ofertă conține oferta concurențială cu prețul cel mai mic- „Stabil 30”, oferta concurențială „Electrica 3in1” (care are incluse beneficii din zona asigurărilor) și oferta de Serviciu Universal, clienții fiind informați astfel și cu privire la prețul practicat în cazul în care nu accesează o ofertă din piața concurențială.
- Semnarea contractului într-un Centru de Relații cu Clienții: clienții ne pot vizita în oricare dintre Centrele noastre de Relații cu Clienții, lista acestora fiind disponibilă pe site-ul https://www.electricafurnizare.ro/, iar acolo sunt preluați de un reprezentant Electrica Furnizare și îndrumați pe parcursul procesului de contractare.
3. Contractarea online: clienții demarează procesul de contractare în cadrul paginii dedicate din site-ul companiei, https://www.electricafurnizare.ro/contract-online/?prod=ee, unde primul pas în procesul de contractare este bifarea uneia dintre opțiunile “Sunt client nou” sau “Sunt client existent”, iar continuarea procesului va reflecta, la nivel de documente solicitate, particularitățile specifice celor două categorii de clienți. În cazul clienților proprii este pusă la dispoziție o procedură simplificată de contractare care implică doar un act oficial, și anume actul de identitate, alături de care trebuie să ofere informații cu privire la codul de client și numărul locului de consum. Pentru consumatorii care doresc să facă parte din portofoliul Electrica Furnizare procesul de contractare, de asemenea simplificat, implică prezentarea actului de identitate, a actului legal de deținere a spațiului pentru care se solicită furnizarea energiei (ori semnarea unei declarații pe propria răspundere) și ultima factură de utilități.
Dacă un client casnic din portofoliul companiei nu încheie un contract pe piața liberă, acesta va beneficia în continuare de furnizarea energiei electrice fără întrerupere, asigurată de Electrica Furnizare, în regim de Serviciu Universal.
- Pentru a beneficia de produsele și serviciile Electrica Furnizare din piața concurențială, consumatorii pot studia și alege în continuare oferta potrivită, consultând pagina dedicată liberalizării pieței:https://www.electricafurnizare.ro/liberalizarea-pietei-de-energie-electrica/
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Economie
Comunicat de presă pentru începerea proiectului – „Producerea de energie electrică din surse regenerabile pentru autoconsum la nivelul Municipiului Blaj prin intermediul unui parc fotovoltaic”
Comunicat de presă Comunicat de presă pentru începerea proiectului Denumirea proiectului: „Producerea de energie electrică din surse regenerabile pentru autoconsum la nivelul Municipiului Blaj prin intermediul unui parc fotovoltaic” Valoarea totală a proiectului: 6.429.513,58 lei cu TVA Valoarea finanțată prin Fondul pentru Modernizare: 5.850.741,92 lei cu TVA Valoarea contribuției proprii: 578.771,66 lei cu TVA Numele […]
Comunicat de presă – Stadiul lucrărilor pentru extinderea și reabilitarea Aducțiunilor SZA Apuseni
Comunicat de presă ContractuI de lucrări AB3 – CL3 – „Extindere si reabilitare aductiuni SZA Apuseni” face parte din proiectul regional „Reabilitarea si extinderea sistemelor de apa si apa uzată în judetul Alba, 2014-2020″, SMIS 319094, cofinantat prin Programul Operational Infrastructură Mare 2014-2020 si Programul Dezvoltare Durabilă 2021-2027. Contractul are o valoare de 73.794.644,04 leí […]
Contribuția ADR Centru la dezvoltarea județului Alba: Fonduri nerambursabile de aproape 3 miliarde de lei au susținut creșterea calității vieții cetățenilor
Contribuția ADR Centru la dezvoltarea județului Alba: Fonduri nerambursabile de aproape 3 miliarde de lei au susținut creșterea calității vieții cetățenilor – Interviu cu domnul Simion Crețu, Director general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Centru – – Stimate domnule director general, știm că în această perioadă implementați un foarte important Program pentru dezvoltare regională. Care […]
Comunicat de presă: Stadiul lucrărilor pentru reabilitarea aducțiunii Galda – Teiuș – Aiud – Ocna Mureș
Comunicat de presă ContractuI de lucrări AB3- CL1 -„Reabilitare aductiune SP Galda -Teius- Aiud -Ocna Mures” este parte din proiectul regional „Reabilitarea si extinderea sistemelor de apa si apä uzatä in judetul Alba, 2014-2020″, SMIS 319094, cofinantat prin Programul Operational Infrastructură Mare 2014-2020 si Programul Dezvoltare Durabilă 2021-2027. Contractul are o valoare de 71.871.788,26 lei […]
Cea mai veche fabrică din România a intrat, oficial, în FALIMENT: A fost fondată în iulie 1771 şi este una din cele mai vechi din Europa
Cea mai veche fabrică din România a intrat, oficial, în FALIMENT: A fost fondată în iulie 1771 şi este una din cele mai vechi din Europa UCM Reşiţa, cea mai veche fabrică din România, care fabrică hidroagregate şi echipamente hidromecanice, a intrat în faliment, a decis Tribunalul Bucureşti – Secţia a VII-a Civilă, se arată […]