FOTO| Tablou dezamăgitor pe lotul 3 al A1 Orăștie-Sibiu: Lucrările de stabilizare a solului din zona Aciliu-Apoldu de Jos nu sunt finalizate nici după 4 ani
Tablou dezamăgitor pe lotul 3 al A1 Orăștie-Sibiu: Lucrările de stabilizare a solului din zona Aciliu-Apoldu de Jos nu sunt finalizate nici după 4 ani
Vă mai amintiți de vestita „Groapă”, parte din lotul 3 al A1 Orăștie-Sibiu, cel inaugurat în noiembrie 2014 în prag de alegeri prezidențiale, apoi reziliat, închis și demolat pe 200 de metri în 2015 pentru deficiențe grave, iar apoi redeschis traficului un an mai târziu în 2016, interval de timp în care au murit 10 persoane în accidente rutiere pe drumul național paralel?
Imediat după reziliere, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și-a asumat că va finaliza lucrările de stabilizare a solului argilos-nisipos din zona Aciliu-Apoldu de Jos împreună cu sistemul de scurgere a apelor, astfel încât acesta să nu mai erodeze pe termen lung corpul autostrăzii.
Zis și făcut! Care credeți că este stadiul actual la aproape 4 ani de la momentul rezilierii contractului? Exact, 0. Au fost anulate 4 licitații (!) pentru realizarea unor expertize tehnice și o licitație pentru proiectarea și execuția unor lucrări suplimentare pe corpul autostrăzii.
În plus, Comisia Europeană a solicitat CNAIR să finalizeze de urgență cele două spații de servicii de pe acest tronson care nu au fost realizate de constructorul italian. În caz contrar, riscăm să pierdem banii europeni aferenți ÎNTREGII autostrăzi Orăștie-Sibiu. Deși cei de la CNAIR s-au apucat de aceste parcări în regie proprie de un an de zile, nici până astăzi ele nu sunt gata. Și aici găsim două licitații anulate pentru realizarea clădirilor din parcări.
Tabloul este unul dezamăgitor, ilustrând o dată în plus imaginea administrației publice incompetente, greoaie, fără viziune, lipsită de proactivitate, mereu reactivă și doar când „cuțitul e la os”.
Fără sisteme funcționale de bonificare a performanței și fără sancționarea incompetenței (care să ajungă până la concedierea celor ce nu își fac treaba), vom discuta în continuare despre liste ale rușinii în infrastructura de transport românească.
sursa: facebook – Asociația Pro Infrastructură
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Ieșirile la restaurant devin tot mai rare pentru români: Scumpirile și inflația îi fac să gătească acasă
Ieșirile la restaurant se reduc tot mai mult pentru români: Prețurile tot mai mari și inflația îi țin acasă Ieșitul în oraș la restaurant, cândva obișnuit pentru relaxare sau socializare, a ajuns pentru mulți români un lux greu de susținut. Prețurile au crescut constant în ultimele luni, iar prognoza Băncii Naționale indică o inflație de […]
Carduri sociale 2025 | Persoanele defavorizate vor beneficia în continuare de tichete sociale în valoare de 250 lei: Sprijin și pentru elevii defavorizați
Persoanele defavorizate vor beneficia în continuare de tichete sociale în valoare de 250 lei: Sprijin și pentru elevii defavorizați Guvernul a aprobat, joi, 11 septembrie 2025, o Ordonanţă care prevede că persoanele defavorizate vor beneficia în continuare de tichete sociale pentru produse alimentare şi mese calde în valoare de 250 lei, până la finalul anului […]
Rabla 2025 | Programul ar putea fi lansat la începutul săptămânii viitoare. Ministru: „De mâine poate să fie adoptat ordinul necesar pentru ghid”
Rabla 2025 | Programul ar putea fi lansat la începutul săptămânii viitoare Programul „Rabla” pentru anul 2025 ar putea fi lansat la începutul săptămânii viitoare, a anunţat, joi, 11 septembrie 2025, ministrul Mediului, Diana Buzoianu. „A trecut în şedinţa de guvern hotărârea care stabileşte ca proiect principal partea de Program „Rabla” – persoane fizice. Practic, […]