FOTO | Mihai-Paul Toader, de la Liceul „Horea, Cloșca și Crișan” Abrud, un elev model: „Privesc orice noutate ca pe o provocare și tratez lucrurile pe care le iubesc în viață cu devotament și intensitate”
Mihai-Paul Toader, de la Liceul „Horea, Cloșca și Crișan” Abrud, un elev model: „Privesc orice noutate ca pe o provocare și tratez lucrurile pe care le iubesc în viață cu devotament și intensitate”
Elevul model este tipul elevului conștiincios, care face tot posibilul să aibă rezultate bune la învățătură, elevul care se implică în viața și problemele școlii, care ar fi dispus să renunțe la o întâlnire importantă în favoarea școlii, elevul care e implicat și în probleme extrașcolare.
Prin implicarea în activități extrașcolare, în activități de voluntariat, elevul poate cunoaște situații diferite, poate descoperi lumea din jurul său altfel decât din cărți, filme sau prezentări făcute de alții, se poate autodescoperi, devenind mai sensibil, mai receptiv și astfel mai bine pregătit pentru viață.
Elevul model este elevul respectuos față de profesorii și colegii săi, cu simțul responsabilității, cu răbdare, silitor, cuminte, elevul care e capabil să-și felicite colegii mai buni pentru realizările lor, elevul cinstit, onest, plăcut prin felul lui de a fi, a se comporta, a se îmbrăca.
Citește și: FOTO | Rezultate deosebite obținute de elevii Liceului ,,Horea, Cloșca și Crișan” Abrud la olimpiadele și concursurile școlare
Dacă ne referim la formarea sa ideală pentru viitorul profesional, elevul model este autonom, adaptabil, știe să comunice, gândește critic și creativ, cooperează, este curios și explorează.
Un astfel de elev model este Mihai-Paul Toader, din clasa a X-a MI/SN la Liceul „Horea, Cloșca și Crișan” Abrud, care în ceea ce privește performanțele școlare a obținut rezultate excepționale, fiind un elev constant, cu medii numai de 10, care reflectă o muncă susținută și o abordare metodică a studiului. Acesta se implică activ în cadrul orelor de curs, punând întrebări pertinente, susținând puncte de vedere articulate și contribuind la dialogul educativ.
La majoritatea materiilor, el a demonstrat o înțelegere profundă a conceptelor, manifestând interes pentru aprofundarea cunoștințelor și aplicarea acestora în contexte practice.
De asemenea, la disciplinele de profil, elevul s-a evidențiat prin abilități remarcabile, având o înclinație naturală pentru domeniile de studiu care presupun raționamente logice și analitice. Participarea sa activă la proiecte școlare și concursuri academice a fost apreciată de cadrele didactice, iar acest lucru a contribuit la formarea unei imagini pozitive asupra sa în rândul colegilor și profesorilor.
În anul școlar 2024-2025 Mihai-Paul Toader a participat la o mulțime de olimpiade și concursuri școlare, la etapele județene și naționale (încă mai are de participat la o etapă națională).
Rezultate deosebite a obținut la:
*Etapa națională a Campionatului Mondial Microsoft Office Specialist 2025, care a avut loc la București în data de 11 aprilie 2025, unde a obținut Mențiune (locul 4).
*Olimpiada de Geografie – ONG 2025, etapa națională, care a avut loc la Arad în perioada 22-27 aprilie 2025, unde a obținut Premiu Special
*Etapa națională a concursului de Geografie-GeoMondIS, care s-a desfășurat la Facultatea de Geografie – Universitatea din București, în perioada 9–11 mai 2025, unde a fost căpitanul echipei, obținând locul 5 (mențiune).
*Etapa națională a Olimpiadei de Tehnologia Informației, secțiunea TIC, ce s-a desfășurat la Buzău în perioada 13-17 mai 2025, unde a obținut Premiul III.
„Procesul de organizare a timpului este facil atunci când învățarea se face pe termen lung. Atunci când poți plănui în avans câteva luni, prin constantă repetiție, orice cantitate de informații poate fi împărțită în bucăți mici, cu care poți foarte ușor ține pasul. Astfel, mereu am plănuit dinainte momentele în care vreau să învăț sau să rezolv probleme, și mi-am structurat activitățile sociale în jurul acestui plan. Învățatul nu trebuie privit, în opinia mea, drept un lucru de care vrei să scapi, și, în plus, fiind efectuat constant dar moderat, nu va ajunge niciodată să te surmeneze și iți va oferi o mult mai mare flexibilitate”, spune elevul de la liceul din Abrud.
„Sunt o persoană liniștită, pasionat și interesat de orice informație din domeniul științei, studios, organizat și independent. Sunt realist și direct, de aceea mă consider și un prieten bun. Încerc să învăț abilități sau deprinderi noi și sunt implicat intelectual în multe domenii adiacente științei. Privesc orice noutate ca pe o provocare și tratez lucrurile pe care le iubesc în viață cu devotament și intensitate”, se autodefinește Mihai-Paul Toader.
„Mereu am fost atras de viață, și de modalitățile misterioase în care aceasta funcționează, care, în opinia mea, trebuie investigate și dezvăluite. Caut fiecărui fenomen, natural sau social, o explicație, o cauză, și de aceea sunt fascinat atât de știință, cât și de domeniul STEM, dar și de geografie.
Mă ghidez după anumite principii formate de mine însumi, pe care le consider vitale. Îmi plac provocările și consider că nu merita niciodată să nu încerci, și învăț din greșeli pentru a deveni mai bun. Vreau să excelez și niciodată nu îmi place să las ceva neterminat. Fac lucrurile metodic, după un plan concis, fiindcă știu că așa voi avea rezultatele dorite. Mă gândesc mereu la felul în care vreau ca alții să se comporte și încerc să fiu un model pentru ei prin propriul meu comportament. Încerc să nu jignesc sau deranjez pe altcineva prin scopurile mele și ofer șanse inițial egale tuturor oamenilor. Pun mare accent pe sentimentul de împlinire și mă ofer complet persoanelor care mi-au dovedit că merită acest lucru”, mai spune elevul Mihai-Paul Toader.
,,Felicităm acest elev frumos educat, cu respect față de educație și față de profesori, pasionat de cunoaștere și dornic de performanță!”, ne-a transmis doamna profesor Bianca Muntea, directorul Liceului „Horea, Cloșca și Crișan” Abrud.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
13-15 iunie 2025 | Festivalul „Armoniile copilăriei” ediția a III-a. Spectacol folcloric și concerte susținute de coruri de copii, la Casa de Cultură a Studenților. PROGRAMUL
13-15 iunie 2025 | Festivalul „Armoniile copilăriei” ediția a III-a. Spectacol folcloric și concerte susținute de coruri de copii, la Casa de Cultură a Studenților. PROGRAMUL Festivalul „Armoniile copilăriei” ediția a III-a se va desfășura la Alba Iulia în perioada 13 – 15 iunie 2025, la Casa de Cultură a Studenților. Festivalul “Armoniile copilăriei” este […]
VIDEO | Roată panoramică la Alba Iulia și la AlbaFest 2025: A început montarea structurii pentru senzații tari la înălțime
Roată panoramică la Alba Iulia și la AlbaFest 2025: A început montarea structurii pentru senzații tari la înălțime Albaiulienii și turiștii se vor putea bucura și la AlbaFest 2025 de momente memorabile în roata panoramică. Miercuri, 11 iunie 2025, a început montarea uriașei structuri pentru senzații tari la înălțime. Citește și: PROGRAMUL Alba Fest 2025: […]
Așteptarea a luat sfârșit: Start pentru modernizarea carosabilului a 7 străzi din zona Emil Racoviță-Arex din Alba Iulia: Investiție de peste 25,4 milioane lei
Așteptarea a luat sfârșit: Start pentru modernizarea carosabilului a 7 străzi din zona Emil Racoviță-Arex din Alba Iulia: Investiție de peste 25,4 milioane lei Străzile Emil Racoviță, Grigore Antipa, Petre Ispirescu, Dimitrie Bolintineanu, Simion Mândrescu, Alexandru Odobescu și Arieșului din municipiul Alba Iulia vor fi modernizate printr-o investiție de peste 25,4 milioane lei. Astăzi demarăm […]